Prunus incisa Kojou-no-mai

1. Data: 2002-10-23 19:43:16

Temat: Prunus incisa Kojou-no-mai
Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

czy ktoś zna tę wiśnię i wie jak rośnie? tzn. wysokość, szerokość i
takie tam. Natrafiłam na nią w sklepie i mam zagwostkę. Kupić, nie
kupić, jak kupić to gdzie wsadzić żeby jej dobrze było. Kusi mnie
jeszcze Amonogawa ale to już sprawa przesądzona :)

pozdrawiam
Iwona

2. Data: 2002-10-29 00:25:47

Temat: RE: Prunus incisa Kojou-no-mai
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Iwona Sapijaszko

> [...]
> kupić, jak kupić to gdzie wsadzić żeby jej dobrze było. Kusi mnie
> jeszcze Amonogawa ale to już sprawa przesądzona :)

Zerknołem do literatury; jakbys przetłumaczyła co znaczy Kojou-no-mai :-)
odpowiedż byłaby łatwiejsza.
Może lepiej zostań przy dereniach:-)
Prunus serrulata 'Amonogawa' bez wyrazu 'mdława'
Poszukaj Prunus x subhirtella 'Accolade'- to prawie jak judaszowiec :-)
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

3. Data: 2002-10-29 06:25:18

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEMEHFDEAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...

4. Data: 2002-10-29 08:08:43

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona Sapijaszko <i...@s...net> napisał(a):

> czy kto=B6 zna t=EA wi=B6ni=EA i wie jak ro=B6nie? tzn. wysoko=B6=E6, =
> szeroko=B6=E6 i
> takie tam. Natrafi=B3am na ni=B1 w sklepie i mam zagwostk=EA. Kupi=E6, =
> nie
> kupi=E6, jak kupi=E6 to gdzie wsadzi=E6 =BFeby jej dobrze by=B3o. Kusi =
> mnie
> jeszcze Amonogawa ale to ju=BF sprawa przes=B1dzona :)
>
> pozdrawiam
> Iwona

Tej odmiany nie znam, znam za to prunus incisa Yamadei - to ten sam gatunek
(wiśnia wczesna), podejrzewam, że mogą być podobne. Moja wisnia jest
zaszczepiona na niskim pniu i wygląda podobnie jak popularny migdałowiec,
kwitnie jeszcze wcześniej i na biało, bardzo obficie. Ogólnie wdzięczne
drzewko, zwłaszcza ze względu na wczesną porę kwitnienia. Jest mało odporna
na mróz, koronę trzeba owijać.
Co do Amanogawy to IMO jest najmniej atrakcyjna z grupy wiśni piłkowanych
(prunus serrulata) Bardziej lubię odmiany Kanzan czy Kiku-Shidare o
pełniejszych kwiatach na długich szypułkach. Amanogawa ma za to jedną zaletę -
ze względu na kolumnowy pokrój nadaje się do nawet najmniejszych ogrodów.
Pozdr. Ewa.

5. Data: 2002-10-30 10:50:37

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> Zerknołem do literatury; jakbys przetłumaczyła co znaczy Kojou-no-mai :-)
he he, dowcipniś :)

> Prunus serrulata 'Amonogawa' bez wyrazu 'mdława'
ale i tak będzie bo zmieści się akurat między jabłonką purpurową, klonem
palmowym, kaliną szerokolistną i winoroślami. Tamte się rozrosną na boki
o wisienka pójdzie w górę, a czy ona taka brzydka?
http://www.kulas.pl/informacje_wiecej.php?detail=n10
18783166.db
http://www.bbg.org/exp/cherrywatch/amanogawa.html

> Poszukaj Prunus x subhirtella 'Accolade'- to prawie jak judaszowiec :-)
poszukałam, na zdjęciach, i poszukam w Twoim ogrodzie (na pewno się
gdzieś tam kryje). Zapewne wiesz też gdzie można ją kupić :>
http://www.steffenhauser.de/en/prunus.htm
pięknie kwitnie też Prunus subhirtella 'Fukubana':
http://www.botgarden.cz/listnate/f_prunus.html
i jeszcze tu jakie ładne wisienki
http://www.japan-guide.com/sakura/species.html

dziękuję i pozdrawiam
Iwona

6. Data: 2002-10-30 10:51:38

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> gałązki oblepione są kwiatami)
o to to, toż to miód na moje serce :)

pozdrawiam
Iwona

7. Data: 2002-10-30 11:14:31

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drzewko, zwłaszcza ze względu na wczesną porę kwitnienia. Jest mało odporna

Kojou-no-mai ma takie kwiaty
http://www.dueplant.dk/plantebase/basebilleder/pryd/
p-q/prukojoun.html
i przypominam sobie, że też była szczepiona tak jak Twoja Yamadei i
myślę, że chyba sobie ją odpuszczę.
Poszukam za to proponowaną Kanzan, jest piękna
http://www.kulas.pl/informacje_wiecej.php?detail=n10
18783269.db

> Amanogawa ma za to jedną zaletę -
> ze względu na kolumnowy pokrój nadaje się do nawet najmniejszych ogrodów.
generalnie mój ogródek do najmniejszych nie należy ale mało miejsca jest
tam gdzie będzie rosła :)

dziękuję za wskazówki i pozdrawiam
Iwona

8. Data: 2002-10-30 17:29:59

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Iwona Sapijaszko <i...@s...net> writes:

> ale i tak będzie bo zmieści się akurat między jabłonką purpurową,
> klonem palmowym, kaliną szerokolistną i winoroślami.

I ja dopiero teraz się o tym dowiaduję??? Hmmm....

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien sadysta z Gubałówki
Żonie gdzie trzeba wsypał mrówki.

9. Data: 2002-10-30 19:40:34

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> I ja dopiero teraz się o tym dowiaduję??? Hmmm....

lepiej późno niż ... w ogóle ;>
buziaczki
Iwona

10. Data: 2002-10-31 20:18:28

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Iwona Sapijaszko

(....)

> poszukałam, na zdjęciach, i poszukam w Twoim ogrodzie (na pewno się
> gdzieś tam kryje). Zapewne wiesz też gdzie można ją kupić :>
> dziękuję i pozdrawiam
> Iwona

Nie wiem gdzie ją można dostać , u mnie w ogrodzie obecnie nie rośnie,
zamieniłem ja na B. pożyteczną , a to tylko Wasza zasługa :-)
Teraz wiosną to napewno przyjedziecie po zrazy:-)
Pozdrawiam Bogusław :-)

Neriny kwitna
Ochrona drzewek przed zimą
'wakacyjny' ogrod dla leniwych