Przepisy na diete.

1. Data: 2003-07-07 19:54:22

Temat: Przepisy na diete.
Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakis czas temu (zreszta nie bez wplywu tej grupy) postanowilem zrzucic
pare (hmm pare to brzmi baaardzo skromnie) zbednych kilogramow.

Toczylem nawet debate na ten temat na forum. dziekuje wszystkim, ktorzy
podeslai male co nieco takze na priva.

Wiec zaczalem - tutaj troszke ekshibicjonizmu - odrzucilem cukier w
kawie i herbacie - zamiast smietany jogurt, bez tluszczu, bez smazonego itp.

Teraz chcialem sie zapytac - znacie moze jakies przepisy, pozwalajace
smacznie, niedrogo i malokalorycznie zjesc ???

Na poczatek powiem wam co np dzisiaj sobie zrobilem:

Kalafiora dzielimy na malusienkie rozyczki, im mniejszce tym smaczniej,
tylko ta cierpliowsc...
Blanszyjemy je.
Zielonego ogorka kroimy w kosteczke, siekamy orzechy wloskie.
Przygotowujemy sos:

Jogurt, musztarda, kwasek cytrynowu lub ocet, czerwona slodka papryka,
koper.
Skladniki mieszamy z sosem.

Pychotka...

Czekam na wasze pomysly urozmaicenia mojej diety.,...

Z gory dziekuje.

--
"Mało jest uczciwych kobiet, które nie byłyby zmęczone swoją cnotą."
(Francois de la Rochefoucauld)

1. Data: 2003-07-07 20:07:11

Temat: Re: Przepisy na diete.
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki napisal(a):

> [...]
>
>Wiec zaczalem - tutaj troszke ekshibicjonizmu - odrzucilem cukier w
>kawie i herbacie - zamiast smietany jogurt, bez tluszczu, bez smazonego itp.

Smazone samo w sobie nie jest zle. Gorzej gdy jest panierka, ktora
wchlania mnostwo tluszczu. Zreszta uwazaj z eliminowaniem tluszczu.
Tluszcz daje dlugie uczucie sytosci. Czyli w efekcie po dluzszym
czasie zaczynasz sie robic glodny.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

- What about your soul?
- I'm an engineer.

1. Data: 2003-07-07 20:22:46

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zreszta uwazaj z eliminowaniem tluszczu.
> Tluszcz daje dlugie uczucie sytosci. Czyli w efekcie po dluzszym
> czasie zaczynasz sie robic glodny.

Podobnie przy calkowitym odstawieniu cukru organizm gwaltownie poszukuje
"szybkiej" energii, w efekcie czego obsesyjnie myslisz o slodyczach...
Najlepsza dieta jest dieta MZ - jedyna, która naprawde dziala.

Dorota

1. Data: 2003-07-07 20:48:48

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-07 22:22, osoba przedstawiająca się, jako 'Dorota***', zachciała
zauważyć:
> [...]
> "szybkiej" energii, w efekcie czego obsesyjnie myslisz o slodyczach...
> Najlepsza dieta jest dieta MZ - jedyna, która naprawde dziala.

Zastąpić cukier miodem i zmniejszać stopniowo dawkę. Najlepsze efekty
przynosi obniżenie ilości węglowadanów: pieczywa i ziemniaków. Poziom
spożywanego tłuszczu należy utrzymywać. W moim przypadku najlepsze
efekty przyniosła eliminacja białego pieczywa. Jednak rodzaj diety
podobnoż uzależniony jest od uwarunkowań genetycznych. Jedna zasada jest
wspólna: nie głodzić się na siłę, bo będzie efekt jo-jo. Każdy organizm
potrzebuje wartościowego pokarmu i prędzej czy później upomni się o
odbudowanie zapasów.

1. Data: 2003-07-07 20:57:22

Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7/7/2003 10:22 PM, Dorota*** wrote:

> [...]
> "szybkiej" energii, w efekcie czego obsesyjnie myslisz o slodyczach...
> Najlepsza dieta jest dieta MZ - jedyna, która naprawde dziala.

Cukier staram sie uzupelniac za pomoca owocow - teraz sa czeresnie -
pozniej beda inne owoce.
Natomiast jesli chodzi o tluszcze to je ograniczylem a nie wyeliminowalem
W zasadzie nic nie wyeliminowalem - ograniczylem tylko na koszt przewagi
innych - np warzyw i owocow...

--
"Wymieniaj doświadczenia. Ale tylko na lepsze!" (Janina Ipohorska)

1. Data: 2003-07-07 21:04:33

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota***" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> "szybkiej" energii, w efekcie czego obsesyjnie myslisz o slodyczach...
> Najlepsza dieta jest dieta MZ - jedyna, która naprawde dziala.

Jezu, przecież nie da się całkowicie odstawić cukru - cukier to nie tylko
sacharoza z cukiernicy czy czekolady - jest we wszystkim - w warzywach,
owocach, produktach mącznych, nawet w mięsie trochę.

Obsesyjne myślenie o słodyczach to wynik skoków insuliny -> zjadasz coś
bardzo słodkiego, wzrasta gwałtownie poziom insuliny by wymieść cukier z
organizmu, nagłe oczyszczenie organizmu z cukru powoduje uczucie głodu -
taka huśtawka bez sensu - więc trzeba raczej dbać o w miarę stały poziom
uwalniania cukru. Jadać rzeczy wyważone pod tym względem - np. prozaiczne
ziemniaki to potężna bomba łatwo i szybko przyswajalnych cukrów.

Co to jest MZ?

Sowa

1. Data: 2003-07-07 21:13:56

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisal
w wiadomosci news:q8kjgv0mn8q9mduftgpmlqpc6h95o98q4k@4ax.com...

> [...]
> wchlania mnostwo tluszczu. Zreszta uwazaj z eliminowaniem tluszczu.
> Tluszcz daje dlugie uczucie sytosci. Czyli w efekcie po dluzszym

Ale nie trzeba jesc smazonego zeby zapewnic sobie tluszcze w pozywieniu -
skoro sie wzial za modyfikowanie sposobu odzywiania, to równie dobrze moze
siegac po "nie smazone" zródla tluszczów - orzechy, slonecznik, sezam,
pestki dyni, tlusta smietana, jogurt, mleko, jaja, oleje roslinne dodawane
do salatek, czy potraw na cieplo np. zup, maslo na kanapce - bardziej mu na
zdrowie wyjdzie.

Swoja droga nie bardzo rozumiem skad ten obled na odtluszczony nabial.

Sowa

1. Data: 2003-07-08 04:59:42

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Dorota*** napisal(a):

>Zreszta uwazaj z eliminowaniem tluszczu.
>>
>Podobnie przy calkowitym odstawieniu cukru organizm gwaltownie poszukuje

Gdy ja zmienialem diete, to cukier akurat odstawilem zupelnie. To
znaczy przestalem slodzic herbate i kawe oraz zjadac slodycze. W
potrawach cukier oczywiscie zostal (zupa owocowa, itd).Teraz tylko
czasdem opyle tabliczke czekolady ;--)

>"szybkiej" energii, w efekcie czego obsesyjnie myslisz o slodyczach...
>Najlepsza dieta jest dieta MZ - jedyna, która naprawde dziala.

No tak, ale cukier jednak warto eyeliminowac.

1. Data: 2003-07-08 05:00:07

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki napisal(a):

> [...]
>W zasadzie nic nie wyeliminowalem - ograniczylem tylko na koszt przewagi

No to dobrze zrobiles....

1. Data: 2003-07-08 05:14:33

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Sowa napisal(a):

>Jezu, przecież nie da się całkowicie odstawić cukru - cukier to nie tylko
>sacharoza z cukiernicy czy czekolady - jest we wszystkim - w warzywach,
>owocach, produktach mącznych, nawet w mięsie trochę.

Czepiasz sie, przeciez wiadomo o co chodzi.

>Co to jest MZ?

Zryj Mniej.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla