Jak się robi nalewkę?

1. Data: 2003-07-07 22:21:51

Temat: Jak się robi nalewkę?
Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W jakich proporcjach zalewa się suszone śliwki spirytusem? Czy później po
zlaniu wypłukuje się wódką czy wodą? Czy w ogóle zalewa się spirytusem, czy
lepiej tylko wódką?

P.

1. Data: 2003-07-08 05:44:48

Temat: Re: Jak się robi nalewkę?
Od: "rahab" <r...@p...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Niezbecki" <t...@p...neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:becs1c$dqr$1@nemesis.news.tpi.pl...
> W jakich proporcjach zalewa się suszone śliwki spirytusem? Czy później po
> zlaniu wypłukuje się wódką czy wodą? Czy w ogóle zalewa się spirytusem,
czy
> lepiej tylko wódką?

No pewnie ze lepiej spirytusem! A ze sliwkami trzeba uważać. Jak trafisz na
takie podwędzane to nalewka wyjdzie ci o smaku spalenizny (jak dym z
ogniska...).

rahab

1. Data: 2003-07-08 06:35:32

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

rahab wrote:

> czy
> No pewnie ze lepiej spirytusem!

Nie zgadzam sie - suszone owoce zalewamy wodka, spirytusem owoce
sokowe. A i to, jezeli calosc ma byc od razu do picia, lepiej jest
zalac spirytusem pol na pol z wodka.

> A ze sliwkami trzeba uważać. Jak trafisz na
> takie podwędzane to nalewka wyjdzie ci o smaku spalenizny (jak dym z
> ogniska...).

A to racja.

A wogole, dlaczego chcesz teraz, w lecie, robic nalewke z suszonych owocow?
Wisnie juz sa, czarne porzeczki dojrzewaja - a to najlepszy
material na nalewke.

Krycha nalewkowa

1. Data: 2003-07-08 07:02:24

Od: "Marta MJ" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
owocow?
> Wisnie juz sa, czarne porzeczki dojrzewaja - a to najlepszy

No to jak z tymi czarnymi porzeczkami?

1. jakie proporcje? (porzeczki:spirytus, cukier?)

2. w czym? (bo ja nie mam gasiorow zadnych (rzadnych, znaczy)

3. kiedy odcedzac? odcedzac?

I jak to sie robi? Bo gdzies czytalam, ze najpirw owoce spirytusem, potem
spirytus sie zlewa, a potem owoce cukrem i jak sie rozpusci to do tego
spirytusu?

No to jak to jest?

Marta MJ

1. Data: 2003-07-08 07:17:30

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta MJ wrote:

> No to jak z tymi czarnymi porzeczkami?

Przepisy sa rozne, metody sa rozne :-)

> 1. jakie proporcje? (porzeczki:spirytus, cukier?)

Porzeczki zalac spirytusem pol na pol z wodka, tak, zeby byly przykryte.
Cukier oddać komus, kogo nie lubisz. Zamiast tego wsypac kilka garsci
rodzynek.

> 2. w czym? (bo ja nie mam gasiorow zadnych (rzadnych, znaczy)

Duzy sloj, szklana beczulka - cos, co mozesz szczelnie zamknac, zeby
nie wietrzalo

> 3. kiedy odcedzac? odcedzac?

Powinno postac w ciemnosci (mozna zwyczajnie okrecic gazetami)
szesc tygodni. Potem zlac przez gaze.

> I jak to sie robi? Bo gdzies czytalam, ze najpirw owoce spirytusem, potem
> spirytus sie zlewa, a potem owoce cukrem i jak sie rozpusci to do tego
> spirytusu?

Po zlaniu mozesz pozostale owoce zasypac cukrem i po trzech tygodniach
zlac takie slodkie cos, niby likierek. Dobry do herbaty na przeziebienia :-)

> No to jak to jest?

Przyjedz na wisnie pociagiem, to bedziesz mogla sprawdzic efekty ;-)

Krycha

1. Data: 2003-07-08 12:06:38

Od: "Marcin" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta MJ" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> I jak to sie robi? Bo gdzies czytalam, ze najpirw owoce spirytusem, potem
> spirytus sie zlewa, a potem owoce cukrem i jak sie rozpusci to do tego

sznurki :)

http://www.kuchnia.verusinter.net/6412.htm

http://www.kuchnia.verusinter.net/6438.htm

a w książce "Domowy wyrób win" pan Jan Cieślak napisał tak :

Zaprawa waniliowa 10 procentowa (przepis 159)

skład zaprawy:
1. Wanilia w laskach (2 spore laski) 10g
2. Spirytus 70% 120ml
Wanilie rozdrobnić na kawałki i macerować spirytusem 4-6 tygodni, po
czym gotowy nalew zlać do butelki.
Właściwości zapachowo smakowe wanilii lepiej dadzą się wyługować przez
spożądzenie dwóch nalewów: pierwszego- przez nalanie 70 ml i drugiego -
przez nalanie 50 ml spirytusu i następnie zlanie obydwóch nalewów razem

Nalewka z czarnych porzeczek - słodzona (przepis 160)

1 kg czarnych porzeczek obrać z gałązek i szypułek, sparzyć wrzątkiem na
sicie, częściowo rozgnieść wałkiem lub drewnianą łyżką i zalać 2 l spirytusu
70% ( można go otrzymać przez zmieszanie 1,5 l spirytusu 95% i 0,6 l wody).
Owoce macerować 6-8 tygodni, mieszając od czasu do czasu, po czym klarowny
nalew zlać do słoja lub butelek i przechowywać w spokoju przez co najmniej 6
miesięcy.

Skład zestawu na 1 litr wódki:

1. Nalew na czarne porzeczki 500ml
2. syrop cukrowy ze 150g cukru 150 ml
3 zaprawa waniliowa 10 % 3 ml
4 spirytus 95% 120 ml
5 woda do objętości 1litr około 227 ml

Zestaw wódki przed spożyciem powinien leżakować kilka miesięcy (5-6), przez
co jej smak staje się łagodniejszy i bardziej zcharmonizowany
Dla amatorów wódki porzeczkowej może być ciekawa wiadomośc, że w carskiej
Rosji produkowano również wódkę "Listkówkę" na liściach z czarnych
porzeczek. Sporządza się ją jako zwykłą nalewkę owocową na młodych pędach
krzewu porzeczkowego, przy czym maceracja liści powinna być stosunkowo
krótka (7-10 dni). Dobre wyniki otrzymuje się dodając do nalewki z
czarnych porzeczek (przepis 160),nieco nalewuna liście porzeczkowe (ok 10%,
ogólnej ilości pobranegonalewu porzeczkowego), co wzbogaca aromat wódki.

Marcin M

1. Data: 2003-07-08 22:17:18

Od: "sekutnica" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przyjedz na wisnie pociagiem, to bedziesz mogla sprawdzic efekty ;-)
>
> Krycha

Masz cos czego nie pilam, no koniecznie trzeba to nadrobic, hehehe

snbid wybredna pijaczka

Przepisy na diete.
ciasto z czerwoną porzeczką
bigossssssssssssss