Przesadzanie kaktusow

1. Data: 2000-05-04 11:42:30

Temat: Przesadzanie kaktusow
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Czy ktos moglby mi wujasnic, co robie nie tak, ze na ogol posadzenie u
mnie kaktusa, ktorego odnozke kots mi podarowal konczy sie jego
smiercia? Najpierw to cos stopniowo usycha, pod koniec robi sie jakies
gabczaste az w koncu nadaje sie tylko do wyrzucenia. Tak mi marnieje
wiekszosc otrzymanych kaktusow.
Bede dzwieczec za porady.

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2000-05-04 11:48:59

Temat: Re: Przesadzanie kaktusow
Od: "PaulCat" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najpierw to cos stopniowo usycha, pod koniec robi sie jakies
> gabczaste az w koncu nadaje sie tylko do wyrzucenia. Tak mi marnieje
> wiekszosc otrzymanych kaktusow.

A jak duzo podlewasz taki podarek ?
--
---=<< PaulCat >>=---
p...@p...com.pl

3. Data: 2000-05-05 10:07:49

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

PaulCat wrote:

> A jak duzo podlewasz taki podarek ?

Podlewam po wsadzeniu w ziemie odrobinke (mniej, niz normalnie kkatusy za
jednym razem), a nastepnym razem wtedy, kiedy podlewam reszte kaktoof
(latem co 7-10 dni, a zima...jak sobie przypomne, czyli baaaaaardzo zadko
- raz na 1-3 miechy).
Czy to za zadko?

Pozdrawiam.
robal.

4. Data: 2000-05-05 10:29:19

Od: "PaulCat" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gamon' <r...@r...prv.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@r...prv.pl...

> [...]
> jednym razem), a nastepnym razem wtedy, kiedy podlewam reszte kaktoof
> (latem co 7-10 dni, a zima...jak sobie przypomne, czyli baaaaaardzo zadko

No nie wydaje mi sie, no i tez nie za czesto, bo prawde mowiac myslalem, ze
moze przelewasz swoje kaktusiaki ..... ale to nie to.
Moze cos Ci poradzi Jarek Grzelak jak bedzie w poniedzialek na grupie, bo
jego zona jest maniakiem kaktusow i ma ich cale stosy, zeby nie powiedziec
kopy ....
Pozdrowka
--
---=<< PaulCat >>=---
p...@p...com.pl

5. Data: 2000-05-05 13:53:24

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Po wsadzeniu nie podlewaj wcale przez co najmniej tydzien. potem w miare
potrzeby, jak zimno, to rzadko, jak cieplo to czesto. kiedy ziemia
przeschnie prawie calkowicie. i nie wolno moczyc roslin. reaguja wlasnie
gniciem. delikatnie koneweczka z dziobkiem. i musza stac na sloncu.
Dorota

6. Data: 2000-05-06 06:17:10

Od: "Krzysztof Marusinski" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gamon'" <r...@r...prv.pl> napisal w wiadomosci
> Czy ktos moglby mi wujasnic, co robie nie tak, ze na ogol posadzenie u
> mnie kaktusa, ktorego odnozke kots mi podarowal konczy sie jego
> smiercia?

Rana po cieciu (odlamaniu) powinna byc wyrównana, przesypana weglem drzewnym
lub srodkiem grzybobójczym i przeschnieta.
o...@t...jest.to

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

7. Data: 2000-05-06 09:32:05

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Nowicka wrote:

> [...]
> przeschnie prawie calkowicie. i nie wolno moczyc roslin. reaguja wlasnie
> gniciem. delikatnie koneweczka z dziobkiem. i musza stac na sloncu.

Noooo...wszystko spelniam i jak na razie z takich "od kogos" z odnoo-rzek to
tylko jeden sie przyjal :(

Poz,
robal.

8. Data: 2000-05-07 09:21:42

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusinski wrote:

> Rana po cieciu (odlamaniu) powinna byc wyrównana, przesypana weglem drzewnym
> lub srodkiem grzybobójczym i przeschnieta.

Czy moze byc taka szara masc jak do drzew i krzewow?

Pozdrawiam,
robal.
(Ha! mimo poznego w tym roku wysiewu, juz mi balkon zaczyna sie zielenic)

9. Data: 2000-05-08 04:34:53

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gamon'" <r...@r...prv.pl> napisal w wiadomosci
> Czy moze byc taka szara masc jak do drzew i krzewow?

Proponuje cos w pudrze.
--

:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

10. Data: 2000-05-08 19:32:26

Temat: Odp: Przesadzanie kaktusow
Od: "PioraF" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Widze ze tu bez maniaka kaktusów sie nieobejdzie

Otuz odrost który oderwales od rosliny matecznej zasusz przez ok 3 dni (na
sloncu chodzi aby rane sparzylo slonce) potem posadz do mineralnego podloza
umiesc w cieplym i wilgotnym miejscu (np. foliak) i troszeczke podlej tylko
nieprzesadzaj najlepiej nalej wode na podstawke i polusz na niej doniczke i
niech sama nasiaknie reszte wody usun z podstawki.
Dobra strona o kaktusach to strona napisana przes chlopaka z Gdanska wpisz
na wyszukiwarce kaktusy (polsko jezyczne) to napewno znajdziesz podalbym
adres ale niepamietam

Pozdrawiam
PioraF

Siem pochwale