Przetwory bez octu???

1. Data: 2002-09-07 15:16:49

Temat: Przetwory bez octu???
Od: "Michal Janik" <g...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie - czy mozna sobie zakonserwowac na zime taka na przyklad papryke
albo pomidorka w zalewie bez octu? Ja po prostu nie jestem w stanie
przelknac nic co chocby stalo na polce obok octu, a z tego co widze, to
wszystkie przepisy maja w sobie ten kwas... Moja babcia kiedys robila
rewelacyjna salatke z zielonych pomidorow, papryki, ogorkow, cebulki itp w
delikatnej zalewie olejowej - ale niestety nie moge od niej wydebic przepisu
(twierdzi ze nie pamieta...).
Z gory dziekuje za pomoc!

Michal

1. Data: 2002-09-07 16:10:35

Temat: Re: Przetwory bez octu???
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 7 Sep 2002 17:16:49 +0200, "Michal Janik"
<g...@k...chip.pl> wrote:

> [...]
>delikatnej zalewie olejowej - ale niestety nie moge od niej wydebic przepisu

a z kwaskiem cytrynowym? U kolezanki jadlam ogorki konserwowe,
roboty jej tesciowej, wlasnie na kwasku i byly s u p e r ! ale
jesli chodzi o przpeis to tego...nie pomoge

Trys

P.S. Poza tym mozna jakas drobna kwasnosc polaczyc z duza iloscia
oliwy, wedlug mnie to ta oliwa musi odciac dostep powietrza do
zawartosci...ale jak to sie ma do psucia z kolei oleju to juz
bij-zabij, nie wmam pojecia ;)

a co do delikatnej zalewy osctowej to mam ja Ci gdziesz przepis
na jaks taka podobna salatke jak Twojej babci i jak pojde na dol
to poszukam...za kwasnosc nei recze bo ostatni raz taka robilam
23 alta temu ;)
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-09-07 17:39:01

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Janik" <g...@k...chip.pl> a écrit dans le message de news:
3d7a1826$...@n...vogel.pl...
> [...]
> rewelacyjna salatke z zielonych pomidorow, papryki, ogorkow, cebulki itp w
> delikatnej zalewie olejowej - ale niestety nie moge od niej wydebic

Mi sie zdarza konserwowac w oleju male papryczki (te piekace). Kroje w
kawalki, wyjmuje pestki, zalewam olejem, i czesc :-)
Nawet specjalnie nie zamykam, bo po kilku tygodniach zaczynam powolutku
wybierac olej, jako przyprawe (jak stanie piekacy, od papryczek).
Czasami (rzadko) zdarza sie, ze sie troche plesni na powierzchi zrobi (jak
ktoras papryczka lepek z oleju wystawi). Wtedy trzeba plesn zdjac i dolac
oleju, zeby papryczki nie wystawaly.

Jestem pewna, ze mozesz w ten sposob zrobic normalne papryki. Poza tym Wlosi
ichnie suszone pomidory przechowuja w oliwie. Jak ze swiezymi, to nie
wiem...

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-09-07 17:47:31

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No wlasnie - czy mozna sobie zakonserwowac na zime taka na przyklad
papryke
> albo pomidorka w zalewie bez octu?

a moze inne warzywa tez?

Czerwone buraczki (weki)
==================
"Jest bardzo dobra podstawa do wszelkiego rodzaju
salatek zima. Wystarczy otworzyc sloiczek, dodac
puszke groszku i kukurydzy i mamy fantastyczna
salatke."

Czas przygotowania: Oj, nie pamietam. Z myciem sloikow 1,5h(?)

Składniki:

4 kg czerwonych buraczków
1 kg selera
1 kg papryki
1 kg cebuli
0.5 l oliwy
0.5 l wody
4 korzenie chrzanu
Przepis:
Cebulę i paprykę pokroić w kostkę. Smażyć z wodą i oliwą przez 3
minuty. Dodać utarte na grubej tarce buraki, seler i chrzan. Gotować
przez 10 minut. Gorące rozłożyć do słoików i zakręcić.
Nadesłał(a): Gandalf , dnia: 2000-06-08
Przepis własny autora.

Fasolka szparagowa (weki)
===================
Czas przygotowania: 2 h

Składniki:

zielona fasolka szparagowa,
sol
Przepis:
Fasolkę oczyścić, umyć i pokroić na kawałki ok. 3 cm. Gotować 20 minut
w osolonej wodzie i umieścić w słoikach, razem z wodą. Gotować 1 h.
Następnego dnia gotować 40 minut. Ostatniego dnia gotować 30 minut.

Przeznaczenie: weganskie salatki, lub odsaczona i podsmazona na oleju
roslinnym, jako dodatek do
gotowanych ziemniakow.

Dla lakto-ovo: mozna podawac z majonezem, smietana, lub kefirem.
Nadesłał(a): Gandalf , dnia: 2000-06-26
Źródło / autor: Przepis znany w mojej okolicy

fasolka szparagowa w słoikach
=====================

"aga: Wychodzi super, ja ją tylko potem podgrzewam i robię tartą
bułeczkę. Mniam:-))"
Informacje ogólne:

Składniki:

fasolka szparagowa
woda z sola i cukrem (na 1 litr wody czubata łyżeczka soli i 1/2
łyżeczki cukru)
kwasek cytrynowy
Przepis:
Sparzoną w dużej ilości wody (na 1 litr wody czubata łyżeczka soli i
1/2 łyżeczki cukru) fasolkę nakładaj ciasno i pionowo w słoiki i zalej
wywarem, w którym gotowałaś ją.
Na wierzch wsyp kilka ziaren kwasku cytrynowego i zakręć:-))
Gotowanie:
w 1 dniu 1 godzinę
w 2 dniu 45 min
Nadesłał(a): pat , dnia: 2001-08-12
Źródło / autor: grupa dyskusyjna pl.rec.kuchnia, autor: aga
(o...@p...onet.pl)

www.puszkkka.vege.pl

witam smakoszy :)
Witam Wszystkich :)