Pyszna rzecz jadlam!!!

1. Data: 2002-01-07 18:49:05

Temat: Pyszna rzecz jadlam!!!
Od: Hanna Deirdre <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przywieziona przez kolezanke ze Szwajcarii. Ona sama zajadala tam to z
owsianka, kaszka manna, ryzem i herbata. Szwajcarzy mowia ponoc na to
zartobliwie "miod dla biedakow" a jest to ........ zageszczony syrop z
gruszek! Mowie Wam pyyyycha! Ma konsystencje i kolor wrzosowego miodu,
zreszta zapach tez podobny, no moze z przymieszka gruszki. No i smak
juz zdecydowanie sama esencja gruszki. Nigdy nie jadlam syropu
klonowego ale jesli podobne to tez padam na twarz! I sama sie
zastanawiam jak dlugo trzeba syrop z gruszek parowac zeby takie cos
otrzymac!!?? No i przy tej czasochlonnosci i zarciu energii na
parowanie gdzie tu "dla biedakow"? Hehe. Swoja droga wcale ta nazwa
nie przeszkadza Swajcarom wcinania tego w wielkich ilosciach.

pozdrawiam Hania

1. Data: 2002-01-07 19:24:23

Temat: Re: Pyszna rzecz jadlam!!!
Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> parowanie gdzie tu "dla biedakow"? Hehe. Swoja droga wcale ta nazwa
> nie przeszkadza Swajcarom wcinania tego w wielkich ilosciach.

A jak sie to po szwajcarsku (he!he!) nazywa??? I z ktorej czesci Szwajcarii?
Nigdy sie z tym nie spotkalam. W naszych okolicach natomiast produkuje sie
taki "miod" z soku jablkowego. Sok jablkowy (z prawdziwych jablek oczywiscie)
trzeba gotowac przez, nie wiem dokladnie ile, chyba z dwadziescia godzin
(wielki kociol), mieszajac od czasu do czasu, wychodzi z tego pyszny syrop,
ktory nazywa sie résinée i ktorego uzywa sie do wyrobu tart, dokladniej do masy
na ta tarte.

pozdrawiam
Kalina

1. Data: 2002-01-07 20:52:27

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

wychodzi z tego pyszny syrop,
ktory nazywa sie résinée i ktorego uzywa sie do wyrobu tart, dokladniej do
> [...]

Moge zrobic taka tarte na spotkanie w Paryzu:)))...
Czy juz cos wiadomo??

Kalina

1. Data: 2002-01-08 07:06:14

Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
syrop,
> ktory nazywa sie résinée i ktorego uzywa sie do wyrobu tart, dokladniej do

Czesto spotykana nazwa jest takze "vin cuit" czyli gotowane wino. Oczywiscie
nic to cudo z winem nie ma wspolnego. Jak zwykle z tego rodzaju lokalnymi
preparatami, jest mnostwo przepisow : sam sok jablkowy, sam sok gruszkowy
albo mieszanka. Osobiscie przepadam za czystym jablkowym. U moich znajomych
mieszkajacych w Lussery gotuje sie za jednym zamachem sok jablkowy calej
wioski, a rodziny zmieniaja warte przy kotle co pewien czas bo krecic trzeba
faktycznie przez 24 godziny. A tart z vin cuit jest po prostu wspanialy.
Robi sie go w sposob najprostrzy jak mozna : na wlozone do foremi ciasto
wylewa sie pomieszany ze smietana (do smaku) preparat, do pieca na 20 minut
i czesc!
A ty Kalina jak robisz?
--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2002-01-08 11:31:02

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wylewa sie pomieszany ze smietana (do smaku) preparat, do pieca na 20 minut

Prawde mowiac jeszcze nigdy nie robilam, za to kilka razy jadlam. Ale okazja
niedlugo sie trafi, poniewaz mam w spizarni litr tego specjalu:))) Wyprobuje
przepis kolezanki, cos w stylu twojego:)

Kalina

1. Data: 2002-01-17 22:23:52

Od: Polaco <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Jan 2002 20:24:23 +0100, <n...@m...ch> wrote:
> [...]
ciach moje pisanie
> [...]
>ktory nazywa sie résinée i ktorego uzywa sie do wyrobu tart, dokladniej do masy
no w koncu dowiedzialam sie wszystkiego.

wiec tak, moili oni na to "pirenel" albo "birenel" pewnie moj zapis
jest calkowicie smieszny ale nie znam francuskiego!
bylo to w kantonie Bern (?? nie znam sie na ichnich kantonach i tez
moze pokrecilam nazwe) w rejonie Jury a wies/gospodarstwo nazywalo sie
"Mont Solei"

Wlasnie dostalam wlasny sloiczek, hehe i sie zajadam, pyszota.

Swoja droga ja poprosze dokladny opis tej tarty, jak to tylko z
syropu?, przeciez to z piekarnika ciagliwy lizak wyjdzie nie
ciacho????

pozdrawiam Hania

1. Data: 2002-01-17 22:28:22

Od: Hanna Deirdre <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Swoja droga ja poprosze dokladny opis tej tarty, jak to tylko z
syropu?, przeciez to z piekarnika ciagliwy lizak wyjdzie nie

Łazanki
Łazanki
Jadłem coś takiego
mielenie orcehow p- koniec epopeii :))