Re: Pyszna rzecz jadlam!!!

From: Polaco <j...@k...net.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Pyszna rzecz jadlam!!!
Date: Thu, 17 Jan 2002 23:23:52 +0100

On 7 Jan 2002 20:24:23 +0100, <n...@m...ch> wrote:
> [...]
ciach moje pisanie
>A jak sie to po szwajcarsku (he!he!) nazywa??? I z ktorej czesci Szwajcarii?
>Nigdy sie z tym nie spotkalam. W naszych okolicach natomiast produkuje sie
>taki "miod" z soku jablkowego. Sok jablkowy (z prawdziwych jablek oczywiscie)
>trzeba gotowac przez, nie wiem dokladnie ile, chyba z dwadziescia godzin
>(wielki kociol), mieszajac od czasu do czasu, wychodzi z tego pyszny syrop,
>ktory nazywa sie résinée i ktorego uzywa sie do wyrobu tart, dokladniej do masy
>na ta tarte.
no w koncu dowiedzialam sie wszystkiego.

wiec tak, moili oni na to "pirenel" albo "birenel" pewnie moj zapis
jest calkowicie smieszny ale nie znam francuskiego!
bylo to w kantonie Bern (?? nie znam sie na ichnich kantonach i tez
moze pokrecilam nazwe) w rejonie Jury a wies/gospodarstwo nazywalo sie
"Mont Solei"

Wlasnie dostalam wlasny sloiczek, hehe i sie zajadam, pyszota.

Swoja droga ja poprosze dokladny opis tej tarty, jak to tylko z
syropu?, przeciez to z piekarnika ciagliwy lizak wyjdzie nie
ciacho????

pozdrawiam Hania