Pytanie do XL

1. Data: 2015-06-04 19:53:23

Temat: Pytanie do XL
Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Czy to coś na ostatnim zdjęciu można wykorzystać jako piec chlebowy?

http://allegro.pl/dom-magnuszowiczki-niemodlin-i5401
520552.html

Pozdrawiam - Aicha

2. Data: 2015-06-04 23:49:55

Temat: Re: Pytanie do XL
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Jun 2015 10:53:23 -0700 (PDT), b...@g...com
napisał(a):

> Czy to coś na ostatnim zdjęciu można wykorzystać jako piec chlebowy?
>
> http://allegro.pl/dom-magnuszowiczki-niemodlin-i5401
520552.html

> Pozdrawiam - Aicha

Wygląda podobnie (ma tam chyba szufladę na popiół pod drzwiczkami, ale nie
widać tego dokładnie), ale nie wiadomo, czy to w ogóle jest czynne, nie
widać, jak toto jest zrobione w środku. Radziłabym wstępnie zapytać
sprzedającego i niech zdjecia wnętrza zrobi.

PS. Na przedostatnim zdjęciu widzę tzw duchówkę - przy kaflowej kuchni po
prawej, to takie "wysokie coś" z drzwiczkami. W duchówce jednak niczego nie
upieczesz, bo piekarnik to nie jest, toto jest za daleko od paleniska i się
w życiu wewnątrz nie nagrzeje do pożądanej dla pieczenia ciast temperatury;
piekarnik powinien być w "korpusie" kuchenki, obok paleniska. Duchówka
służy do przechowywania ciepłych potraw na potem albo do ich "dochodzenia".
--
XL
Tak zginęli: https://www.youtube.com/watch?v=kAMyBI_x2Xs

3. Data: 2015-06-05 08:48:27

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-04 o 23:49, Ikselka pisze:

> [...]
> służy do przechowywania ciepłych potraw na potem albo do ich "dochodzenia".

po polsku "duchówka" często zwana jest szabaśnikiem - i ta nazwa
zrozumiała jest dla każdego....
pozdr
Stefan

4. Data: 2015-06-05 11:51:07

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

stefan wrote:

> po polsku "duchówka" często zwana jest szabaśnikiem - i ta nazwa
> zrozumiała jest dla każdego....

nie. Duchówka jest zrozumiała, szabaśnik słyszę pierwszy raz

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

5. Data: 2015-06-05 11:57:24

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Jun 2015 09:51:07 +0000, masti napisał(a):

> Duchówka jest zrozumiała, szabaśnik słyszę pierwszy raz

Ja z kolei znałem to w wersji: dochówka.

6. Data: 2015-06-05 12:37:56

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-05 o 11:51, masti pisze:

> nie. Duchówka jest zrozumiała, szabaśnik słyszę pierwszy raz

a takie słowo "szabas" vel szabat znasz? To znalezienie związku szabasu
z szabaśnikiem nie powinno być zbyt trudne.
Tylko nie pomyl z sabatem bo tak nazywają na szKielecczyźnie spotkania
kobiet (Koła Gospodyń Wiejskich obecnie fajtnes kluby) dawniej na Łysej
Górze.
pozdr
Stefan
PS. A jaka jest etymologia słowa "duchówka", przyznam się szczerze - nie
wiem.
Dawno temu słyszałem, że w niektórych rejonach naszego cudownego kraju
chore dziecko wsadzano na trzy zdrowaśki do pieca i tam oddawało często
ducha. Czyżby stąd?

7. Data: 2015-06-05 13:20:11

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"stefan" <s...@w...pl> wrote in message
> [...]
> Tylko nie pomyl z sabatem bo tak nazywają na szKielecczyźnie spotkania
> kobiet (Koła Gospodyń Wiejskich obecnie fajtnes kluby) dawniej na Łysej

Akurat to jest to samo słowo, ze świętą sobotą związane...

> PS. A jaka jest etymologia słowa "duchówka", przyznam się szczerze
> - nie wiem.

Tu masz wersję nowoczesną ??????? ???? "Duchowyj szkaf":
http://www.samsung.com/ua_ru/consumer/home-appliance
s/built-in-ovens/dual-cook/BQ1VD6T244/BWT

8. Data: 2015-06-05 13:21:00

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2015-06-05 14:12:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Jun 2015 08:48:27 +0200, stefan napisał(a):

520552.html

> po polsku "duchówka" często zwana jest szabaśnikiem - i ta nazwa
> zrozumiała jest dla każdego....

Nie, po polsku jest "duchówka" - szabaśnik to po żydowsku.

10. Data: 2015-06-05 14:15:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Jun 2015 12:37:56 +0200, stefan napisał(a):

> [...]
> Dawno temu słyszałem, że w niektórych rejonach naszego cudownego kraju
> chore dziecko wsadzano na trzy zdrowaśki do pieca i tam oddawało często

Nie, przeciwnie - tam potrawy dostają (a nie oddają) ducha (smaku). Być
może lepsza jest nawet owa "dochówka", choć pierszy raz to spotykam.
Dochować potrawy = przechować na potem.
--
XL
Tak zginęli: https://www.youtube.com/watch?v=kAMyBI_x2Xs

Bigos z młodej kiszonej?
Miód - gdzie kupować
Re: Już żałuję, że oddałam głos nieważny, policja dobija się do drzwi
XXXXL
Przystawka do piwa