Miód - gdzie kupować

1. Data: 2015-05-30 10:28:31

Temat: Miód - gdzie kupować
Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witojcie.

Ponieważ nie mam chwilowo dostępu do panibabowego miodku, chciałam zapytać o wasze
doświadczenia - który miód jest bardziej "wiarygodny" - taki z marketu (oczywiście
nie najtańszy) czy taki z różnych eko fud grin sloł festiwali i bazarów?

Pozdrawiam - Aicha

2. Data: 2015-05-30 10:59:44

Temat: Re: Miód - gdzie kupować
Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 30 maja 2015 10:28:32 UTC+2 użytkownik b...@g...com napisał:
> [...]
nie najtańszy) czy taki z różnych eko fud grin sloł festiwali i bazarów?

Bazar albo pasieka przy drodze.
Tylko trzeba wybierać scukrzony (lepiej widać różnicę między cukrem a miodem).

--
ZZ@private

3. Data: 2015-05-30 11:35:18

Od: Nika <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-30 o 10:59, Zbyszek Zarzycki pisze:

doświadczenia - który miód jest bardziej "wiarygodny" - taki z marketu (oczywiście
nie najtańszy) czy taki z różnych eko fud grin sloł festiwali i bazarów?

Kiedyś spędziłam chyba 20 minut przy półce z miodami w Auchanie,
szukając polskiego miodu. Miód solo niezbyt lubię, więc nie zależało mi
na czymś super-eko, ale potrzebowałam na szybko zwykłego miodu do
gotowania. Niestety ich wszystkie miody o wdzięcznych nazwach typu
"mazowieckie barcie" po bliższym przeanalizowaniu etykietek okazały się
"miodami spoza UE" (czyli Chiny) albo "mieszanką miodów z UE i spoza
UE". Wszystko to oczywiście zakodowane za pomocą cyferek i napisów,
których osoba poniżej czterdziestki bez okularów nie odczyta.

Tak więc sklep eko albo bazar, jeżeli market, to czytając etykiety pod lupą.

- -
Nika

4. Data: 2015-05-30 14:59:49

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Nika" <w...@m...com> wrote in message
> których osoba poniżej czterdziestki bez okularów nie odczyta.

Masz rację... ja okulary nosiłem od przedszkola, a dopiero
po czterdziestce jakoś mi się udaje bez nich obejść ;-)

5. Data: 2015-05-30 16:34:17

Od: babel77 <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-30 o 10:28, b...@g...com pisze:
> [...]
nie najtańszy) czy taki z różnych eko fud grin sloł festiwali i bazarów?

Jak jest ktoś z Łodzi to polecę 100% pewny. Ale jeszcze nie ma , moze w
przyszłym tygodniu, już śieży. to nie ja sprzedaję jakby wam sie nie
spodobało

6. Data: 2015-05-30 16:55:53

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> wrote in message
ps.com...
> Bazar albo pasieka przy drodze.
> Tylko trzeba wybierać scukrzony (lepiej widać różnicę między cukrem a
> miodem).

Lubisz jeść scukrzony miód? Bo ja nie cierpię...
I nie zamierzam się poświęcać w imię wątpliwych korzyści jakie sugerujesz.

7. Data: 2015-05-30 18:04:59

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 30 maja 2015 16:55:54 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> "Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> wrote in message
ps.com...

> Lubisz jeść scukrzony miód? Bo ja nie cierpię...
> I nie zamierzam się poświęcać w imię wątpliwych korzyści jakie sugerujesz.

Lepiej się na chleb smaruje i nie spływa po palcach, ale o gustach się nie dyskutuje.
Wiesz jaka jest zasadnicza różnica, nawet dla tych którym wszystko jedno czy to miód
czy gówno? Scukrzony, pod wpływem temperatury, w kilka minut zamienia się w płynny i
można nim polać co się chce, jak nie chce się smarować, a gówno to gówno.

--
ZZ@private

8. Data: 2015-05-30 18:43:13

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lubisz jeść scukrzony miód? Bo ja nie cierpię...
> I nie zamierzam się poświęcać w imię wątpliwych korzyści jakie sugerujesz.

Młody jesteś, z wiekiem to się zmienia.
Scukszony duuuuuuuużo lepszy.
I mam pewność, tak pszy okazji, że nikt tam nie dolał oleju kukurydzianego.

Pewne gatunki prawie zawsze są scukszone, te łagodniejsze: mniszkowy (bardzo
żadki) i zwykły żepakowy:).
Te bardziej teoretycznie szlahetne:), a dla mnie niejadalne, często nawet od
producenta się leją (np gryczany, albo leśny).

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

9. Data: 2015-05-30 20:10:25

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:

> [...]
> zapytać o wasze doświadczenia - który miód jest bardziej "wiarygodny"
> - taki z marketu (oczywiście nie najtańszy) czy taki z różnych eko

Z tego co się orientuję, to najbardziej hipsterskie jest teraz kupowanie
miodu z wyspy Pitcairn. To ta na samym środku Pacyfiku, z której w jakim
by się kierunku nie wybrać, to do najbliższego lądu jest ho ho ho, albo
jeszcze dalej. Ta, gdzie jedynymi mieszkańcami są potomkowie zbuntowanej
załogi statku Bounty i Tahitanek porwanych dla urozmaicenia życia na tym
odludziu trudnym do odnalezienia przez królewski wymiar sprawiedliwości.
To ta wyspa, na której od czasu pewnego działy się Różne Dziwne Rzeczy,
a nikt nie miał pomysłu co z tym zrobić. Tam pszczółki mogą bzykać sobie
radośnie, z dala od cywilizacji z całym jej przemysłowym zepsuciem, dając
mieszkańcom jakiś skromny dochód -- bo o inne źródła tam trudno.

Miód tamtejszy kupić można także w polskich sklepach internetowych,
o czym łatwo się przekonać wpisując w gugla właściwe dwa słowa.

Jarek

--
U wylotu ula zobaczysz obrazek
pająk w pajęczynie sobie pszczołe ćwiczy

10. Data: 2015-05-30 20:49:30

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message

> Młody jesteś, z wiekiem to się zmienia.
> Scukszony duuuuuuuużo lepszy.

Fascynujące jest gdy ludzie uważają że każdy będzie lubiał to co oni...
Że to tylko kwestia niedoinformowania lub młodego wieku, itp, itd :-)

> I mam pewność, tak pszy okazji, że nikt tam nie dolał oleju
> kukurydzianego.

Ja mam zaufanie do tego co na nalepkach - nie musze uciekać sie do Twoich
metod.

> Te bardziej teoretycznie szlahetne:), a dla mnie niejadalne,
> często nawet od producenta się leją (np gryczany, albo leśny).

A mają się nie lać??? Czemu zdziwiona jesteś że się leją?

A czemu leśnego nie lubisz?
Ja bardzo lubię, taki ciemny, pewnie to się z wiekiem zmienia! :-)

Re: Już żałuję, że oddałam głos nieważny, policja dobija się do drzwi
XXXXL
Przystawka do piwa
Jasnota biała i glistnik.
Jedz kiedy chcesz, a najlepiej dopiero po południu :-)