Pytanie o frytkownice

21. Data: 2014-02-10 14:03:22

Temat: Re: Pytanie o frytkownice
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Feb 2014 10:19:02 +0100, FEniks napisał(a):

> Obecnie frytek prawie w ogóle nie jadam, więc i
> frytkownica jest mi niepotrzebna.

Ja nie jadam frytek wcale, a jeśli mam ochotę na coś podobnego, to opiekam
w piekarniku ósemki ziemniaków leciutko posmarowane olejem i posypane
przyprawami. Tłuszczu mniej i zdrowiej.
--
"To wstyd, żeby w prawie 40-milionowym kraju, w środku Europy trzeba było
żebrać na ulicach o sprzęt medyczny!

22. Data: 2014-02-10 14:14:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 9 Feb 2014 17:25:25 +0100, Stefan napisał(a):

> Zdziwisz się, ale najbliżej mam Podstawową Stacja Kontroli Samochodów.
> Większość warsztatów samochodowych a na pewno te które prowadzą wymianę
> olejów, filtrów ma obowiązek prowadzenia Ewidencji Kary Przekazania Odpadu.
> Zresztą w Krakowie jest Lamusownia na Nowohuckiej, tam możesz bezpłatnie
> oddać swój olej. http://www.lamusownia.krakow.pl/
> pozdrawiam

To trochę za daleko dla mnie, znalazłam miejsce w Kielcach - oczywiście
bedę tam zawozić swój olej, tyle e podejrzewam, że niczego to nie zmieni w
statystykach...

23. Data: 2014-02-10 14:50:19

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bedę tam zawozić swój olej, tyle e podejrzewam, że niczego to nie zmieni w
mam w anusie statystyki, dla mnie liczy się to co ja robię i jak robię.
Szkoda siły na użeraczki z tępotą.
pozdr
Stefan

24. Data: 2014-02-10 15:14:43

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja nie jadam frytek wcale, a jeśli mam ochotę na coś podobnego, to opiekam
> w piekarniku ósemki ziemniaków leciutko posmarowane olejem i posypane
> przyprawami. Tłuszczu mniej i zdrowiej.

Ja ostatnio piekłam tak ziemniaki nawet bez tej niewielkiej ilości oleju.
Wyszly pysznie chrupiące :) Zdecydowanie inne niż frytki, a niebo zdrowsze
:)

--
Justyna Vicky S.

25. Data: 2014-02-10 15:35:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Feb 2014 15:14:43 +0100, Justyna Vicky S. napisał(a):

> Ja ostatnio piekłam tak ziemniaki nawet bez tej niewielkiej ilości oleju.
> Wyszly pysznie chrupiące :) Zdecydowanie inne niż frytki, a niebo zdrowsze
> :)

A no jasne, pieczone ziemniaki, takie bez niczego - to ja lubię
najbardziej. Jednak dzięki olejowi mają lepszy wygląd i przyprawy lepiej
się trzymają :-)

26. Data: 2014-02-10 15:36:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Feb 2014 14:50:19 +0100, Stefan napisał(a):

> mam w anusie statystyki, dla mnie liczy się to co ja robię i jak robię.
> Szkoda siły na użeraczki z tępotą.

Róbmy swoje :-)

27. Data: 2014-02-10 16:23:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-10 14:03, Ikselka pisze:

> Ja nie jadam frytek wcale, a jeśli mam ochotę na coś podobnego, to opiekam
> w piekarniku ósemki ziemniaków leciutko posmarowane olejem i posypane
> przyprawami. Tłuszczu mniej i zdrowiej.

Też tak robię z ziemniakami, wcześniej je wstępnie obgotowuję na parze.
Tyle że to już nie są frytki, ale pieczone ziemniaczki.
A frytki jadam jedynie gdzieś na zewnątrz, sama ich nie robię.

Ewa

28. Data: 2014-02-10 16:41:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Feb 2014 16:23:51 +0100, FEniks napisał(a):

> A frytki jadam jedynie gdzieś na zewnątrz, sama ich nie robię.

Owszem, frytki to dla mnie ratunek na nagły głód, kiedy nie ufam nieznanemu
miejscu - frytki to wszędzie zawsze frytki, a nie nie wiadomo co. Pomijam
tutaj oczywistą wątpliwość w jakość użytego tłuszczu, no ale w końcu ileż
razy toto jem... :-)

29. Data: 2014-02-10 18:01:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 09 Feb 2014 16:47:34 +0100, GalAnonim napisał(a):

> Wszystkie moje psy, psy rodziców, dziadków jadły olej po spożytkowaniu
> go przez ludzi i wszystkie bez żadnych męczarni dożywały do sędziwych
> lat (18-22).
> Skąd wiesz jakie warunki mają psy moich sąsiadów? Zapomniałem XL jest
> wszyskonajlepiejinieomylnieijedynieonawiedząca.

Na wsi mieszkam i wiem, jak tam się traktuje psy. Nie żeby się powszechnie
znęcano, ale bez ceregieli.

> GA
> PS. Świeży olej lniany dla psów, rozbawiłaś mnie do łez.

JEŚLI JUŻ. Biedakom tym :-(

Ja swoim psom w ogóle oleju żadnego nie daję, tylko tłuszcze zwierzęce:
http://www.zwierzaczek-wroclaw.pl/index.php?option=c
om_content&view=article&id=206:wyzszosc-tluszczow-zw
ierzecych-nad-roslinnymi-w-diecie-kota-i-psa-2&catid
=46&Itemid=95

30. Data: 2014-02-10 19:12:04

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka napisał:

> Też nie rozumiem. Tzn nie rozumiem z punktu widzenia konsumenta. Bo już z
> punktu widzenia producenta i sprzedawcy - rozumiem bardzo dobrze :-)))

Ikselko, frytkownica jest takim samym wynalazkiem jak patelnia
elektryczna. Jej miejsce w dużej, profesjonalnej kuchni. Jak się smaży
frytki szesnaście godzin na dobę to lepiej mieć do tego specjalizowany
sprzęt. Jak się smaży raz na dwa tygodnie - chyba koszyczek (albo wręcz
łyżka durszlakowa) i garnek wystarczą.

--
Darek

Antybiotyki w mięsie - cisi zabójcy.
Tastes like chicken... - czym doprawić rzeczy "na parze"? :(
Ryz idealny Joli L-L
Czy mrozić ganache?
Do piweczka :-)