Pytanie o frytkownice

81. Data: 2014-02-12 23:37:26

Temat: Re: Pytanie o frytkownice
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Feb 2014 23:09:36 +0100, Fragile napisał(a):

> Tak więc powinno być: "tłuszcz palmowy (podobnie jak/jak również i
> kokosowy)" :)

No powinno, ale nie ja to redagowałam. Z treści jdnak jasno wynikało, o co
chodzi.

> No popatrz, a ja nie tylko zamiar :)

No i otóż to, ja także.

> A Wy Ikselko bądźcie tak miłe, i adresujcie swoje zarzuty odnośnie mitów i
> strachów do właściwych osób :)

Własnie - liczba mnoga takie adresowanie oznaczała, niestety znalazłszy się
w odpowiedzi na Twój post :-)

szcz-kokosowy-jest-szkodliwy.html

> :)

Ludzie są tacy śmieszni... a raczej biedni, bo wciąż przeganiani od bzdury
do bzdury. Ludzkiej naiwności nigdy nie braknie, wystarczy jej na wszystkie
możliwe manipulacje różnych lobby - od medycznych po spożywcze... :-///
--
"To wstyd, żeby w prawie 40-milionowym kraju, w środku Europy trzeba było
żebrać na ulicach o sprzęt medyczny!

82. Data: 2014-02-12 23:51:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Feb 2014 22:21:37 +0100, FEniks napisał(a):

> No, jak masz stalowe, to się chwal!
>
> Ja stalowe mam tylko noże.

A ja też widelce. Z zębami takie coś, no wiesz :-]
--
XL

83. Data: 2014-02-13 00:22:20

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Feb 2014 23:37:26 +0100, Ikselka napisał(a):

> Własnie - liczba mnoga takie adresowanie oznaczała, niestety znalazłszy się
> w odpowiedzi na Twój post :-)

Aaa, myślałam, że to i do mnie. A że ja sobie czasami różne oleje używam,
to się z tej grupy "wystarszonej" pozwoliłam wykluczyć :)

> [...]
> możliwe manipulacje różnych lobby - od medycznych po spożywcze... :-///

A to prawda. Ale każdy, i ten naiwny też, przecież chce dla siebie jak
najlepiej... Niektórzy ludzie się czasami miotają, niestety. Sama czasami
się miotam, bombardowana co raz to innymi "nowościami" z każdej strony...
Ważne, by nie dać się zwariowac, zachować spokój, zdrowy rozsądek, ale i
sporą dozę ostrożności, ograniczone zaufanie, ale i otwarty umysł i dobry
kontakt ze swym ciałem i intuicją... I tak można wyliczać dalej :)

M.

84. Data: 2014-02-13 00:36:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Feb 2014 00:22:20 +0100, Fragile napisał(a):

> Aaa, myślałam, że to i do mnie. A że ja sobie czasami różne oleje używam,
> to się z tej grupy "wystarszonej" pozwoliłam wykluczyć :)

Ja używa(ła)m chyba wszystkich - łącznie z dorwanym gdzieś olejem z
prażonych orzechów włoskich (ciekawy smak). Jedyny, który mi absolutnie nie
pasuje, to sezamowy - no tego jednego po prostu nie jestem w stanie...
Pozostałe mają każdy swoje miejsce w kuchni, także słonecznikowy lubię,
choć go odsądzono od czci i wiary, a przecież on biedny tylko do smażenia
nieteges jest...

> [...]
> sporą dozę ostrożności, ograniczone zaufanie, ale i otwarty umysł i dobry
> kontakt ze swym ciałem i intuicją... I tak można wyliczać dalej :)

Tak, prawda. Do tej listy dodam jeszcze coś - zachować dobry kontakt z
tradycją przodków. Dla mnie to najlepszy przewodnik, jak sznurek w
labiryncie manipulacji, które jedna przez drugą chcą mnie ogłupić.
Wychodzę z założenia, że co jadali pradziadowie i im służyło, powinnam i
ja.
--
XL

85. Data: 2014-02-13 10:57:08

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja na zimno, nie do smażenia, najbardziej lubię sojowy, ale teraz kryzys na
świecie i jest nieosiągalny, a kilka lat temu było go pełno.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
i program dietetyczny Ananas1_3b

86. Data: 2014-02-13 11:11:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Feb 2014 10:57:08 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Ja na zimno, nie do smażenia, najbardziej lubię sojowy, ale teraz kryzys na
> świecie i jest nieosiągalny, a kilka lat temu było go pełno.

Sojowy? - nigdy w życiu! Kiedyś owszem, tak, był to bardzo dobry olej, w
moim dzieciństwie mama używała tylko tego, ja też później rochę, ale dziś?
- prawie sto procent GMO!

"Nauka i technologia

"To były tylko rutynowe badania", powiedział rosyjski biolog Alexey V.
Surov o tym, co może być niedoszacowaniem tego wieku. Surov i jego koledzy
przeprowadzili badania nad soją genetycznie zmodyfikowaną firmy Monsanto
(GMO) uprawianą na _91% pól USA_, które wskazały na problemy ze wzrostem i
reprodukcją. To co odkrył może naruszyć wielomiliardowy przemysł produkcji
GMO.

Po karmieniu chomików przez dwa lata (trzy pokolenia), te na diecie GM, a
zwłaszcza grupy na maksymalnej diecie soi GM, wykazały(...)

(...)From A. S. Baranov, O. F. Chernova, N. Yu. Feoktistova, and A. V.
Surov, "A New Example of Ectopia: Oral Hair in Some Rodent Species,"
Doklady Biological Sciences, 2010, Vol. 431, pp. 117-120, Original Russian
Text (C) A.S. Baranov, O.F. Chernova, N.Yu. Feoktistova, A.V. Surov, 2010,
published in Doklady Akademii Nauk, 2010, Vol. 431, No. 4, pp. 559- 562."

Reszta pod linkiem, także opis badań i dokumentalne zdjecia laboratoryjne:
http://zanim-kupisz.blogspot.com/2013/04/soja-gmo-od
powiada-ze-bozpodnosc-i.html
--
XL

87. Data: 2014-02-13 12:54:44

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-12 17:00, Qrczak pisze:

> [...]
,276

> Smalczyk roślinny - cud współczesnego wegetarianizmu.

:)
Ten "prawdziwy", czyli veget np. z pieczarkami, jest pyszny.
http://www.prosoya.pl/index.php?id=produkty&t=veget

88. Data: 2014-02-13 15:13:06

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-12 23:51, Ikselka pisze:

> A ja też widelce. Z zębami takie coś, no wiesz :-]

Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiona jestem.

Ewa

89. Data: 2014-02-13 16:15:12

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sojowy? - nigdy w życiu! Kiedyś owszem, tak, był to bardzo dobry olej, w
> moim dzieciństwie mama używała tylko tego, ja też później rochę, ale dziś?
> - prawie sto procent GMO!

Soja jest GMO i nieGMO, w Polsce GMO jest zabronione, więc jak by był w
spszeaży byłby zwykły nie GMO, a ja soję lubię, i jako dodatek do ciemnego
pieczywa, i jako fasola do gotowania, i w postaci oleju, troszkę droga, ale
podobno zdrowa na wątrobę, bo suplementy na wątrobę zawierają pszerobioną
(wyciagi oleje itp) soję.

90. Data: 2014-02-13 16:58:55

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pieczywa, i jako fasola do gotowania, i w postaci oleju, troszkę droga,
> ale podobno zdrowa na wątrobę, bo suplementy na wątrobę zawierają
I nie potrzebuje zębów do gryzienia:)))
pozdr
Stefan

Antybiotyki w mięsie - cisi zabójcy.
Tastes like chicken... - czym doprawić rzeczy "na parze"? :(
Ryz idealny Joli L-L
Czy mrozić ganache?
Do piweczka :-)