Pytanie techniczne dot. jajecznicy

1. Data: 2012-01-24 18:21:51

Temat: Pytanie techniczne dot. jajecznicy
Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jak mozna usmazyc jajecznice, zeby wyszly okragle talary
jednakowej grubosci, takie jak sa na kanapkach w McDonaldzie?
Kladzie sie jakies foremki okragle na patelnie i do nich wbija jajka?

2. Data: 2012-01-24 19:09:35

Temat: Re: Pytanie techniczne dot. jajecznicy
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-24 19:21, Lebowski pisze:
> Witam, jak mozna usmazyc jajecznice, zeby wyszly okragle talary
> jednakowej grubosci, takie jak sa na kanapkach w McDonaldzie?
> Kladzie sie jakies foremki okragle na patelnie i do nich wbija jajka?

Są takie specjalne patelnie z zagłębieniami (z przeznaczeniem raczej do
jajek sadzonych, ale można i do tego wykorzystać). Wbijasz jajka
najpierw do kubka lub innego naczynia, potem porządnie roztrzepujesz i
smażysz w tych zagłębieniach. Wyjdą takie omlety bardziej, niż
jajecznica. Można by ewentualnie spróbować usmażyć na zwykłej patelni w
obręczach np. zrobionych z folii aluminiowej albo po prostu w takich
foremkach, jeśli takie dostaniesz.
To McD chyba się rozwija, że serwuje coś takiego, nie widziałam nigdy.

Ewa

3. Data: 2012-01-24 19:11:49

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-24 20:09, medea pisze:

> Są takie specjalne patelnie z zagłębieniami

O, coś takiego np.:

http://www.ceneo.pl/1871401

E.

4. Data: 2012-01-24 21:43:37

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Lebowski wrote:

> Witam, jak mozna usmazyc jajecznice, zeby wyszly okragle talary
> jednakowej grubosci, takie jak sa na kanapkach w McDonaldzie?
> Kladzie sie jakies foremki okragle na patelnie i do nich wbija jajka?

Można takowe kupić. Albo zrobić z puszki po końserwach. Odciąć oba denka,
wymyć i ewentualnie trochę pozbawić ostrych krawędzi za pomocą pilnika.
Działa dobrze.

Waldek

5. Data: 2012-01-25 07:35:03

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> foremkach, jeśli takie dostaniesz.
> To McD chyba się rozwija, że serwuje coś takiego, nie widziałam nigdy.

W McDonalds w menu sniadaniowym, czyli tylko do 10:00 sa kanapki wlasnie
z jajkami sadzonymi, ale bardzo regularnymi i ladnie mieszcza sie w bulce.
Wyprobuje chyba ta wymyslna patelnie, bo formy musialby byc raczej dosc
ciezkie aby oprzec sie przed wyporem jajka.

6. Data: 2012-01-25 09:56:00

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 25 stycznia 2012, 08:35:03 UTC+1 użytkownik Lebowski napisał:

> Wyprobuje chyba ta wymyslna patelnie, bo formy musialby byc raczej dosc
> ciezkie aby oprzec sie przed wyporem jajka.
A skąd taka teoria? Fizycy z hameryki Ci powiedzieli?
Masę jajeczną (albo i bezpośrednio jajko) wlewasz do rozgrzanej formy stojącej na
rozgrzanej patelni. Jajko w zetknięciu z gorącym metalem natychmiast się ścina - nie
ma wyporu na ściany formy i patelnię.
Będzie wymagało wprawy ustalenie ile towaru wlać aby się nie wylało i jak natłuścić
metal aby nie przywarło (może teflon wystarczy).

--
ZZ@private

7. Data: 2012-01-25 10:41:33

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-25 10:56, było cicho i spokojnie, aż tu
z...@g...com jak pierdolnie:

> [...]
> Będzie wymagało wprawy ustalenie ile towaru wlać aby się nie wylało i
> jak natłuścić metal aby nie przywarło (może teflon wystarczy).

Wydawalo mi sie, ze juz dzieci w podstawowce maja na tyle obserwacji i
wnioskow z nich, aby latwo wyobrazic sobie jak znaczne sily jonowe
towarzysza tak gwaltownej denaturacji bialek, jaka zachodzi przy
kontakcie jajka z rozgrzana patelnia i ze bez trudu powinny one uniesc
lekka forme powodujac wyplyniecie jajka spod niej, ze juz nie wspomne
tutaj o roznicy gestosci i lepkosci pomiedzy forma, a jajkiem.
Ale jesli twoja mamusia zakonczyla rozmnazaniem edukacje prawdopodobnie
tylko na ogolniaku lub nawet zawoduwie i czesto gesto nie dala rady
wygramolic sie z rana z wyra, zeby wyslac cie do szkoly, ktora
najwyrazniej nie uwazala za istotna, to zawsze mozesz przeprowadzic
sobie taki eksperyment i nadrobic troszke ten brak w wyobrazni.

8. Data: 2012-01-25 11:07:50

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 25 stycznia 2012, 11:41:33 UTC+1 użytkownik Lebowski napisał:
> [...]
> najwyrazniej nie uwazala za istotna, to zawsze mozesz przeprowadzic
> sobie taki eksperyment i nadrobic troszke ten brak w wyobrazni.

Taaak, teraz wiem skąd się biorą teorie o helu, ściętej brzozie itp., czyżbyś należał
do elyty polytykierów?

--
ZZ@private

9. Data: 2012-01-25 11:42:26

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:9o8n0fFoinU2@mid.uni-berlin.de...

> Można takowe kupić. Albo zrobić z puszki po końserwach. Odciąć oba denka,
> wymyć i ewentualnie trochę pozbawić ostrych krawędzi za pomocą pilnika.
> Działa dobrze.

Można też użyć foremek do minipizzy albo kupić specjalne foremki do jajek,
najlepiej silikonowe. Gugl wypluwa takie:
http://kocham-jesc.pl/p585,komplet+foremek+do+jajek+
-+koniczyna+i+gwiazdka

10. Data: 2012-01-25 11:55:06

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-25 12:42, lemonka pisze:

> [...]
>>
> Można też użyć foremek do minipizzy albo kupić specjalne foremki do
> jajek, najlepiej silikonowe. Gugl wypluwa takie:

Faktycznie taka foremka musialby miec raczke, no bo jak ja potem zdjac w
razie czego? Reka za goraca, a rekawica niezbyt poradnie.
Ew. zeskrobac jakas paletka, choc z teflonu to tez nie bardzo.
Poki co, to zaopatrzylem sie w ta specjalna patelnie polecona przez Ewe
i jak znajde chwile to sprawdze jak dziala,
bo silikon na patelni jakos nie budzi mojego zaufania.

iPod Prices, Cheap iPods Prices, iPod Best Price, Buy iPod, Shop iPod, iPod Price Comparison Store
"Cztery słonie...
Forma na szarlotkę
do koneserów serów (czyli jeśli nie lubisz wina - nie czytaj)
no niestety