RATUNKU - PASOŻYTY W KUCHNI:(

1. Data: 2004-10-02 22:13:01

Temat: Re: RATUNKU - PASOŻYTY W KUCHNI:(
Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <U...@w...pl> napisał w
wiadomości news:cjn8ur$g1b$1@news.onet.pl...

Znalazłam jeszcze taki link http://www.odr.bielsko.pl/techno12.html

--
pozdrawiam, misiczka

Bywają ludzie, co do których i Pan Bóg żałuje, że ich stworzył.
(Voltaire)
http://www.misiczka.com

1. Data: 2004-10-02 22:13:16

Od: "Margola Sularczyk" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cjn8ma$2cf5$1@mamut1.aster.pl...

> nie:( ale jak sie tego pozbyc? szafki mam przykrecone na stale...

Kiedys skutecznie zwalczylam piecioletnie poklady moli w kuchni samotnego
zapracowanego tatusia... byly wszedzie. Pieczolowicie wymylam kazda szafke,
niektore rozbierajac na listewki, skropilam plynem przeciw insektom,
wywalilam wszystko, co mogly chciec zjesc - wszystkie sypkie zapasy,
pudekla, do ktorych mogly sie dostac, absolutnie wszystko. Szafki
wywietrzylam na balkonie przez kilkanascie godzin, umyslam powtornie i do
dzis moli nie ma (7 lat)

obawiam sie, ze trzeba bedzie szafki odkrecic, larwy moli byly glownie na
tzw. "plecach" szafek, od strony sciany....

Margola

Margola

1. Data: 2004-10-02 22:15:48

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cjn92g$15l9$1@mamut.aster.pl...

> wlasnie wyczytalam w archiwum, ze ktos w szczelnie zamknietych tez
> znalazl!!! :(

A to nie ja to pisałam? :)
Bo faktycznie, miałam taki przypadek.
Kupiłam w sklepie coś zarobaczonego (oczywiście nieświadomie) i wsadziłam w
hermetyczny pojemnik, a po jakimś czasie zaglądnęłam i znalazłam tak larwy.
Jednak, takie działanie ma sens - zarobaczony produkt nie zaraża nam innych
w szafce.

Poza tym, trzeba dużo wietrzyć, nie robić dużych zapasów, kupować tylko
tyle, ile jest niezbędne.

--
pozdrawiam, misiczka

Posiadanie dzieci nie czyni z nas jeszcze rodziców,
podobnie jak nie stajemy się pianistami,
tylko dlatego, że mamy w domu fortepian
http://www.misiczka.com

1. Data: 2004-10-02 22:20:41

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cjn6n2$2au7$1@mamut1.aster.pl...
> odkrylam dzis na suficie i w 1 gornej szafce w kuchni biale,
1-centymetrowe
> glizdy. co to moze byc???? 3 miesiace temu zainstalowano mi szafki
kuchenne
> (z mdf-u czy jakiejs plyty pilsniowej) - czy to moze miec jakis zwiazek?
>
> blagam pomozcie. nie mam koncepcji. nigdy w zyciu nie mialam w kuchni
nawet
> 1 morwki, a tu takie obrzydlistwo... nic w kuchni nie smierdzi, zadne
> jedzenie nigdy nie stoi na wierzchu. one sa tylko u gory, przynajmniej tam
> je tylko znalazlam.

Reasumując...
Mklik mączny. Kumpel mola. Przejrzeć wszystkie sypkie produkty - przyprawy,
zioła, herbatę, mąkę, kasze. Jeśli sa podejrzane - posklejane grudki,
pajęczynki - wywalić. Zwalczać na bieżąco. Można stosować tzw. pułapki
feromonowe na dorosłe osobniki (czyli latające "motylki"), ale chyba trudno
je dostać.
Nie martw się, pójdą sobie, tylko musisz być czujna.
Mogły przyjść od sąsiadów...
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-10-02 22:23:23

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <U...@w...pl> napisał w
wiadomości news:cjn9aj$s5d$1@news.onet.pl...

> [...]
larwy.
> Jednak, takie działanie ma sens - zarobaczony produkt nie zaraża nam

jak bardzo ma to byc hermetyczne - w czym trzymasz np. make? to moze byc
sloik, czy cos innego?
tak mi sie przypomnialo - a propo sloikow - moja kolezanka miala pokoj w
pracy pod bufetem. pojawily sie wiec kalaruchy czy prusaki - spadaly z gory
przez lampy i klime przechodzily. i kolezanka zdebiala, jak znalazla robala
w ZAKRECONYM sloiku miodu!!!

> Poza tym, trzeba dużo wietrzyć, nie robić dużych zapasów, kupować tylko
> tyle, ile jest niezbędne.

chmmm - i ta zasada ma sie tez do kasz, maki? przeciez tego od razu sie nie
zuzywa:( otworzyc make, zrobic nalesniki czy ciasto i resztre wywalic?...
inne jedzenie trzymam w lodowce, bo mam w domu wiecznie glodne koty, przed
ktorymi wszystko musze chowac.

1. Data: 2004-10-02 23:28:50

Temat: Pasożyt też człowiek
Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruua wrote:
> czy to mozliwe, ze to moga byc larwy moli? jeszcze w poprzednim
> mieszkaniu chyba wlecialy oknem i do tej pory nie mozemy sie ich
> pozbyc. wiekszosc ubran poniszczonych, wiec wsadzilam do szaf takie
> saszetki zapachowe, ktorych zapachu mole nie lubia i zaczely latac po
> calym mieszkaniu... i moze wtedy przeniosly sie do kuchni? maz je
> znalazl tylko na suficie i w gornych szafkach. rany - chyba wyrzuce
> wszystko, co mam w szafkach:(
===
Żyjemy w otoczeniu innych stworzeń: bakterii, grzybów, roztoczy, robaków...
Stań na głowie, a i tak nie pozbędziesz się ich.

Czy roztoczy nie brzydzisz się tylko dlatego, że ich nie widzisz? A to, że
jesteś calutka pokryta bakteriami nie jest dla Ciebie wstrząsem?

Mi tu czasem wymyślają od najgorszych - że mięsożercą jestem i przyczyniam
się do cierpienia zwierząt. A Ty biedne i niewinne larwy zabijasz! I nawet
ich nie zjadasz! Zgroza! LOL

Ciekawe, czy wegetarianie też niszczą larwy takiego robactwa. Ciekawe...
Może do zoo je oddają?

waldek
===

1. Data: 2004-10-03 07:07:56

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cjn7um$14rb$1@mamut.aster.pl>,
"Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> wrote:

> Użytkownik "cherokee" <c...@a...able.pl> napisał w wiadomości

> na domiar zlego ja jestem obrzydliwa

E, myślę, że taka obrzydliwa to ty już nie jesteś

> na takie rzeczy. maz przeglada.

Zapytaj się męża, na pewno zaprzeczy.

Władysław

1. Data: 2004-10-03 07:10:06

Temat: Re: Pasożyt też człowiek
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cjndku$orv$1@inews.gazeta.pl>,
"waldek" <A...@o...pl> wrote:

> Ciekawe, czy wegetarianie też niszczą larwy takiego robactwa. Ciekawe...
> Może do zoo je oddają?

Eeee, pewnie żyją w symbiozie.

Władysław

1. Data: 2004-10-03 09:41:38

Od: "jarek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości > na domiar zlego ja jestem obrzydliwa na takie rzeczy. maz
przeglada. ale
> wszystko wywalimy. o rany, od czasu "odkrycia" jest mi niedobrze i
wszystko
> mnie swedzi:(

No to NIECH mąż przestanie dręczyć robale i zajmie się Twoim chomikiem...
jaro

1. Data: 2004-10-03 16:53:04

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jarek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> No to NIECH mąż przestanie dręczyć robale i zajmie się Twoim chomikiem...

jakim chomikiem?:)

podpuszczka do mleka
szarlotka z tartego ciasta - szukam przepisu...
Dziwna arabska potrawa/przyprawa
Smutno mi Boze
KRÓWKI :))