podpuszczka do mleka

1. Data: 2004-10-02 19:30:24

Temat: podpuszczka do mleka
Od: "Beata Łuczak" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ktoś ma pojęcie gdzie można coś takiego dostać albo dlaczego szukając
jako "podpuszcza" nie mogę tego znaleźć w neci? jak nazywają tomleczarz? bo
to jest do robienia, żeby z twarogu robił się żółty ser.

1. Data: 2004-10-03 10:14:31

Temat: Re: podpuszczka do mleka
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Łuczak" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> ktoś ma pojęcie gdzie można coś takiego dostać albo dlaczego szukając
> jako "podpuszcza" nie mogę tego znaleźć w neci?

Spróbuj szukać jako podpuszczka :)

jak nazywają tomleczarz?

Nie wiem, jak nazywają tomleczarz.

bo
> to jest do robienia, żeby z twarogu robił się żółty ser.

Nie.
To jest do robienia, żeby z mleka robił się twaróg.
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-10-03 15:17:19

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek <a...@w...onet.pl> wrote:

> Nie.
> To jest do robienia, żeby z mleka robił się twaróg.

Etam. Do robienia, żeby z mleka robił się twaróg, to jest kwas mlekowy.
Podpuszczka jest do robienia, żeby z mleka zrobił się żółty ser (w dużym
uproszczeniu i pogwałceniu wszelkich zasad gramatyki, oczywiście).

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@m...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwd<vgy;split??;$=-=$=;whil

1. Data: 2004-10-03 15:24:04

Od: "Beata Łuczak" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

żeby się robił twaróg, to są bakterie kwasu mlekowego (m.in lactobacillus
acidofillus) które można dostać jako tabletki na wzbogacenie flory
jelit.mnie interesuje podpuszczka. znalazłam sporo stron wyjaśniających, co
to jest, ale ja szukam informacji, gsdize można to kupić

1. Data: 2004-10-03 17:20:30

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Jastrzebski" <p...@a...man.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:cjp55v$il3$1@news.lublin.pl...

> Etam. Do robienia, żeby z mleka robił się twaróg, to jest kwas mlekowy.
> Podpuszczka jest do robienia, żeby z mleka zrobił się żółty ser (w dużym
> uproszczeniu i pogwałceniu wszelkich zasad gramatyki, oczywiście).

:)
Podpuszczka jest do tego, zeby się szybko zdenaturowało - skoagulowało mleko
i się zrobił ser. Niekoniecznie żółty. Twaróg też. Podpuszczka to enzym
trawienny, peptydaza, rozbija wiązania peptydowe w białku mleka. W dużym
uproszczeniu :) Do sera to chyba jeszcze potrzeba tych kultur mleczarskich,
co?
Są żółte sery robione bez podpuszczki. Np. Mlekovita takie kiedyś robiła,
nie wiem, czy jeszcze robi.
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-10-03 18:51:04

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek <a...@w...onet.pl> wrote:

> [...]
> co?
> Są żółte sery robione bez podpuszczki. Np. Mlekovita takie kiedyś robiła,

Chodziło mi tylko o to, że twarogiem nazywa się raczej białko z mleka
skoagulowane kwasem mlekowym, a nie podpuszczką. Ale być może to drugie
(półprodukt do wytworzenia żółtego sera) to też 'twaróg'.

Pedro.

1. Data: 2004-10-03 19:42:44

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ktoś ma pojęcie gdzie można coś takiego dostać albo dlaczego szukając
> jako "podpuszcza" nie mogę tego znaleźć w neci? jak nazywają tomleczarz? bo
> to jest do robienia, żeby z twarogu robił się żółty ser.

Żółty ser twardy? , czy żółty ser topiony?

1. Data: 2004-10-03 20:15:13

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Beata Łuczak" <b...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
> jelit.mnie interesuje podpuszczka. znalazłam sporo stron wyjaśniających,
> co to jest, ale ja szukam informacji, gsdize można to kupić

Skontaktuj się z jakimś bacą z Nowego Targu lub Zakopanego...
On przy produkcji oscypków używa właśnie podpuszczki.

1. Data: 2004-10-03 20:32:49

Od: "Beata Łuczak" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aretkka <a...@p...onet.pl> napisał(a):

bo

> Żółty ser twardy? , czy żółty ser topiony?

twardy

1. Data: 2004-10-04 07:22:12

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Jastrzebski" <p...@a...man.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:cjphmo$t3m$1@news.lublin.pl...

> Chodziło mi tylko o to, że twarogiem nazywa się raczej białko z mleka
> skoagulowane kwasem mlekowym, a nie podpuszczką. Ale być może to drugie
> (półprodukt do wytworzenia żółtego sera) to też 'twaróg'.

Do większości twarogów, czy też białych serów, dodaje się podpuszczkę, bo
szybko ścina białko. Zmora wegetarian ;)
Pozdrawiam, Agata

szarlotka z tartego ciasta - szukam przepisu...
Dziwna arabska potrawa/przyprawa
Smutno mi Boze
KRÓWKI :))
Wędzenie w domu. Pewnie wyjdzie mi długie.