RATUNKU - PASOŻYTY W KUCHNI:(

1. Data: 2004-10-02 21:31:21

Temat: RATUNKU - PASOŻYTY W KUCHNI:(
Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

odkrylam dzis na suficie i w 1 gornej szafce w kuchni biale, 1-centymetrowe
glizdy. co to moze byc???? 3 miesiace temu zainstalowano mi szafki kuchenne
(z mdf-u czy jakiejs plyty pilsniowej) - czy to moze miec jakis zwiazek?

blagam pomozcie. nie mam koncepcji. nigdy w zyciu nie mialam w kuchni nawet
1 morwki, a tu takie obrzydlistwo... nic w kuchni nie smierdzi, zadne
jedzenie nigdy nie stoi na wierzchu. one sa tylko u gory, przynajmniej tam
je tylko znalazlam.

1. Data: 2004-10-02 21:41:01

Temat: Re: RATUNKU - PASOŻYTY W KUCHNI:(
Od: cherokee <c...@a...able.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruua wrote:
> [...]
> (z mdf-u czy jakiejs plyty pilsniowej) - czy to moze miec jakis zwiazek?

Poszukaj w archiwum kuchnia a także pl.rec.dom - ZTCP to efekt pasozytów
w mące, kaszy lub podobnych wiktuałach - przejrzyj zapasy.

pozdr

cherokee

1. Data: 2004-10-02 21:45:25

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cjn6n2$2au7$1@mamut1.aster.pl...
> odkrylam dzis na suficie i w 1 gornej szafce w kuchni biale,
> 1-centymetrowe
> glizdy. co to moze byc????

Obstawiam, że mole.

--
pozdrawiam, misiczka

Miłość przychodzi na palcach a wychodząc trzaska drzwiami
http://www.misiczka.com

1. Data: 2004-10-02 21:47:37

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy to mozliwe, ze to moga byc larwy moli? jeszcze w poprzednim mieszkaniu
chyba wlecialy oknem i do tej pory nie mozemy sie ich pozbyc. wiekszosc
ubran poniszczonych, wiec wsadzilam do szaf takie saszetki zapachowe,
ktorych zapachu mole nie lubia i zaczely latac po calym mieszkaniu... i moze
wtedy przeniosly sie do kuchni? maz je znalazl tylko na suficie i w gornych
szafkach. rany - chyba wyrzuce wszystko, co mam w szafkach:(

1. Data: 2004-10-02 21:52:29

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <c...@a...able.pl> napisał w wiadomości

> to efekt pasozytów
> w mące, kaszy lub podobnych wiktuałach - przejrzyj zapasy.

na domiar zlego ja jestem obrzydliwa na takie rzeczy. maz przeglada. ale
wszystko wywalimy. o rany, od czasu "odkrycia" jest mi niedobrze i wszystko
mnie swedzi:(

1. Data: 2004-10-02 21:56:27

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <U...@w...pl> napisał w
wiadomości news:cjn7uk$7t5$1@news.onet.pl...

> Obstawiam, że mole.

misiczka, ratunku, jak sie tego pozbyc???? dlaczego one sa tylko na gorze? a
moze sie zdziwie i znajde w cukrze? niedobrze mi:( takie latajace nie sa tak
obrzydliwe, jak w postaci larwy:(

ja widac, te zapachowe zaszetki przegonily je tylko do kuchni z szaf, ale
nie zabily:(((((

1. Data: 2004-10-02 22:05:05

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:cjn8hm$2pe$1@news.onet.pl...

> Jeśli kupowałaś niedawno orzechy łuskane to stawiałabym właśnie na to
> źródło.

nie:( ale jak sie tego pozbyc? szafki mam przykrecone na stale...

1. Data: 2004-10-02 22:06:38

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cjn865$2c2r$1@mamut1.aster.pl...

> ja widac, te zapachowe zaszetki przegonily je tylko do kuchni z szaf, ale
> nie zabily:(((((

Ubraniowe i jedzeniowe to inny gatunek.
BTW mogłaś kupić w sklepie zarobaczone jedzenie.
Jeśli kupowałaś niedawno orzechy łuskane to stawiałabym właśnie na to
źródło.
Mogło też się trafić w jakiejś kaszy, czy mące...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-10-02 22:09:25

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cjn865$2c2r$1@mamut1.aster.pl...

> misiczka, ratunku, jak sie tego pozbyc????

Nie chcę Cię martwić, ale ciężko się tego pozbyć raz a dobrze :(

Generalna zasada, to wszelkie mąki, kaszę, cukier i resztę "suchego
prowiantu" trzymać w szczelnych pojemnikach. Jeśli w czymkolwiek pojawi się
coś podejrzanego, wywalić.
Niestety, mole, z tego co zauważyłam z jednakowym apetytem grasują w kuchni
jak i w garderobie. Szafy regularnie skraplam olejkiem lawendowym (wychodzi
taniej niż jakieś środki, a moim zdaniem, równie (nie)skuteczne ;-))
Ze skutecznych, ale ciężkich do zastosowania w kuchni środków chemicznych
coś z firmy "Globol".
Nie łączyłabym pojawienia się robali z nowymi meblami. Po prostu widać
przyszedł czas "wylęgu" i robale szukają dobrego miejsca do "zakokonienia",
myślę, że na suficie jest im po prostu ciepło (ciepło idzie do góry).

PS Z tych "robali" właśnie wykluwają się motylki.

--
pozdrawiam, misiczka

Kobiety tylko dlatego tak się stroją,
że oko mężczyzny jest lepiej rozwinięte niż jego rozum :-)
http://www.misiczka.com

1. Data: 2004-10-02 22:11:34

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <U...@w...pl> napisał w
wiadomości news:cjn8ur$g1b$1@news.onet.pl...

> Generalna zasada, to wszelkie mąki, kaszę, cukier i resztę "suchego
> prowiantu" trzymać w szczelnych pojemnikach. Jeśli w czymkolwiek pojawi
się
> coś podejrzanego, wywalić.

wlasnie wyczytalam w archiwum, ze ktos w szczelnie zamknietych tez
znalazl!!! :(

podpuszczka do mleka
szarlotka z tartego ciasta - szukam przepisu...
Dziwna arabska potrawa/przyprawa
Smutno mi Boze
KRÓWKI :))