RAk Piersi

1. Data: 2003-02-11 19:12:28

Temat: RAk Piersi
Od: "Mazia" <P...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy jest jakis okreslony wiek, od ktorego zagraza kobiecie rak piersi ?

POZdr -
MArzena

2. Data: 2003-02-11 20:56:10

Temat: Re: RAk Piersi
Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tak, odkad ma piersi
rak sutka jest wyjatkowo rzadko spotykany przed 20 rokiem zycia
czestosc wystepowania zaczyna rosnac gwaltownie od 25-50 roku
potem juz wolniej
jak z tego wynika im starsza kobieta tym ryzyko zachorowania wieksze

3. Data: 2003-02-12 14:50:59

Od: "Mazia" <P...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

A wiec jezeli Ja (15 lat, niezaduze piersi :-)) wyczulam jakis guz w okolicy
sutka powinnam sie z tym zgłosic do lekarza czy przeczekać?

POZdr - JAa

.....::::::CaRpE DiEm::::::.....
..::LoVe, PeAcE and FreeDoM::..

4. Data: 2003-02-12 16:52:55

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Feb 2003 15:50:59 +0100, "Mazia" <P...@h...pl> wrote:

>A wiec jezeli Ja (15 lat, niezaduze piersi :-)) wyczulam jakis guz w okolicy
>sutka powinnam sie z tym zg?osic do lekarza czy przeczekaae?

A na co chcesz czekac, jezeli mozna sie zapytac ? Prawdopodobienstwo,
ze guzek sam sie zlikwiduje (niezaleznie od zrodla) jest minimalne.

Pozdrawiam

dradam

5. Data: 2003-02-13 06:17:00

Od: "Mazia" <P...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A na co chcesz czekac, jezeli mozna sie zapytac ? Prawdopodobienstwo,
> ze guzek sam sie zlikwiduje (niezaleznie od zrodla) jest minimalne.

Powinnam isc od razu do jakiegos specjalisty czy najpierw do mojego lekarza
(perdiatry)? Czy na wizyte u specjalisty trzeba isc z rodzicem (:-))? Czy za
taka wizyte sie placi?

POZdr - Jaa

6. Data: 2003-02-13 10:16:39

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

bezwzglednie powinnac zasiegnac porady lekarskiej
w pierwszej kolejnosci twoj lekarz podstawowy (pediatra, pierwszy kontakt)
jesli uzna to za konieczne to skieruje cie do chirurga lub poradni chorob
sutka
jesli masz ubezpieczenie i korzystasz z placowek majacych kontrakt z
odpowiednia kasa chorych to wszystko powinno byc bezplatne

7. Data: 2003-02-13 20:15:35

Od: a...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (perdiatry)? Czy na wizyte u specjalisty trzeba isc z rodzicem (:-))? Czy za

Jestem lekarzem zajmującym się diagnostyką chorób piersi.
Jeśli wyczułaś guzek- koniecznie zgłos się do lekarza- najpierw pediatry lub
pierwszego kontaktu- on skieruję Cię do odpowiedniego specjalisty.Należy
wykonać USG piersi (badanie całkowicie bezbolesne)- to pozwoli stwierdzic czy
masz guzek i jeśli tak, jakiego rodzaju. Najczęstszymi guzkami w Twoim wieku
są gruczolakowłókniaki(guzki zbudowane z twardej tkanki) oraz torbiele (guzki
zawierające wewnątrz płyn)- obie zmiany sa łagodne!!!
Dalsze postępowanie będzie zależało od diagnozy, ale koniecznie trzeba to
sprawdzić. Rak piersi w tak młodym wieku zdarza się bardzo rzadko.
Nie czekaj, sprawdż to i będziesz miała spokój ducha. A.Łęgowik

nagłe skurcze
SM
Prosze o pomoc
Endometrioza