RE: Ciasto porzeczkowe z bezą [P]

1. Data: 2003-07-01 09:23:27

Temat: RE: Ciasto porzeczkowe z bezą [P]
Od: o...@m...pl (Aleksandra Bartoszewicz) szukaj wiadomości tego autora

"Ja" napisała:
> Jako że porzeczki zaczynają być powoli bardzo dostępne polecam coś co
> wyprodukowałam wczoraj popołudniową porą CIASTO PORZECZKOWE Z BEZĄ
... <ciach> ...
> Ale i tak ciasto wyszło dobre, kwaskowate ... dobre.
> A więc do dzieła i czekam na opinie!!
>
> Przepis pochodzi z " Kuchni Polskiej- przepisy dawne i nowe"
_____

No taaak, nie wytrzymałam - ujawniam się ;-)

Robię podobne ciasto, ale proporcje są nieco inne
Ciasto:
25 dag mąki
25 dag cukru
2 żółtka
szczypta soli
10 dag margaryny (używam masła)
starta skórka z 1/2 cytryny (dodaję skórkę z całej cytryny)

Zagnieść ciasto, włożyć na 1/2 godziny do lodówki, wyłożyć formę, piec 20-25
min w temp. 200 stopni C

Wierzch:
0,5 kg czerwonych porzeczek
1 łyżka mąki ziemniaczanej
4 białka
10 dag cukru

Białka ubić dodając stopniowo cukier i mąkę, wymieszać delikatnie z
porzeczkami, wyłożyć na upieczony spód, piec ok. 20 min w temp. 150 stopni C

Niestety, nie pamiętam źródła przepisu :-(((

Pozdrawiam
Ola

1. Data: 2003-07-01 09:41:16

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksandra Bartoszewicz" <o...@m...pl> napisała:
> Robię podobne ciasto, ale proporcje są nieco inne
> Ciasto:
> 25 dag mąki
> 25 dag cukru

Moim zdaniem w Twoim przepisie jest za duzo cukru w ciescie,
a w przepisie "Ja" za duzo masla :)
Gdybym miala zrobic to ciasto, to na 25 dag maki wzielabym tylko
10 dag cukru i 10 dag margaryny/masla, reszta bez zmian.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-07-01 16:01:13

Temat: Odp: Ciasto porzeczkowe z bezą [P]
Od: "Ja" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a w przepisie "Ja" za duzo masla :)

jak już wyżej wspomniałam przepis pochodzi z książki kucharskiej i na
pierwszy rzut oka też wydało mi się że tego tłuszczyku jest za dużo.
Nadmieniłam o tym także..
Osobiście dodałam mniej.

Pozdr

Malgorzata jako "Ja"