Pieczenie chleba

1. Data: 2001-04-21 20:13:05

Temat: Pieczenie chleba
Od: "icm" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze ktos piekl chleb?
Prosze o porady, jak zrobic zakwas, jak wyrabiac ciasto?
SEbek

1. Data: 2001-04-23 06:47:54

Temat: Re: Pieczenie chleba
Od: "==wojmat==" <w...@v...pl.spaMdauballet.invalid> szukaj wiadomości tego autora

icm <s...@w...pl> w wiadomości news:9bspo4$42q$1@sunsite.icm.edu.pl

http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1357

1. Data: 2001-04-28 19:54:56

Od: n...@w...pl (natinati) szukaj wiadomości tego autora

A moze piekliscie chlebek z maki razowej. Jesli tak, to bardzo prosze o
przepis.

Tina!

1. Data: 2001-04-29 07:09:05

Od: "serw" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie jestem po wypieku.
Przepis jest nastepujacy:
Najlepiej jak zdobedziesz zakwas bo mnie niestety nie wyszedl i dopiero jak
wziolem od znajomej to sie udalo.
Zakwas robisz nastepujaco: szklanka maki i szklanka wody. Wymieszac i
pozostawic przykryte w cieplym miejscu. Po trzech dniach zakwas powinien
ruszyc. Mnie nie ruszyl, dopiero jak dodalem zdobytego zakwasu to zaczol
pracowac.
Nastepnie (jak zakwas ruszy) dodajesz 1/2 kg maki i dwie szklanki wody
mieszasz i zostawiasz. Po jakims czasie ciasto urosnie. Jak urosnie dodajesz
znowu 1/2 kg maki i wody tak aby ciasto bylo geste. Zostawiasz do
wyrosniecia. Jak wyrosnie zamieszaj i przeluz do foremek. Wypelnij foremki
do polowy bo ciasto znowu musi wyrosnac. Jak wyrosnie w foremkach to
wstawiasz do piekarnika nagrzanego do 200 st.C i pieczesz ok 1h.
I chlebek gotowy. Jest pyszny.
Milego pieczenia.
SEbek

1. Data: 2001-04-29 17:44:58

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

serw wrote:

> [...]
> do polowy bo ciasto znowu musi wyrosnac. Jak wyrosnie w foremkach to
> wstawiasz do piekarnika nagrzanego do 200 st.C i pieczesz ok 1h.

Bez wyrabiania? Z twojego opisu wynika, ze to ciasto sie leje ("Jak
wyrosnie zamieszaj...").
Czy cala maka jest razowa, czy czesciowo biala?
Ile godzin zabiera to potrojne wyrastanie? Czy dodajesz soli?
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-04-29 21:03:08

Od: "serw" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości

> [...]
> wyrosnie zamieszaj...").
> Czy cala maka jest razowa, czy czesciowo biala?
> Ile godzin zabiera to potrojne wyrastanie? Czy dodajesz soli?

Ciasta na chleb nie wyrabiasz. Ja poprostu robilem to wszystko w garnku.
Ciezko sie miesza ale daje rade. Ciasto powinno byc dosc geste. Ja na 1kg
maki dodalem 3/4 litra wody.
Co do soli to przy drugim mieszaniu nalezy dodac lyzke soli (przepraszam
zapomnialem).
Cala maka to zytnia maka razowa ze sklepu ze zdrowa zywnoscia. Nie uzylem
bialej maki.
Wypiek trwal caly dzien. (ale jakby odliczyc czas rosniecia ciasta to nie
wychodzi dlugo).
Pozdrawiam
SEbek

1. Data: 2001-04-30 00:35:51

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

serw wrote:
> [...]
> bialej maki.
> Wypiek trwal caly dzien. (ale jakby odliczyc czas rosniecia ciasta to nie

Dzieki za odpowiedz. Chleb razowy uwielbiam, a nigdy nie udalo mi sie go
upiec, zawsze wychodzi mi taki ukuty graham. Najwyrazniej roznica w
gestosci ciasta, co pozwala mu urosnac wyzej, niz wyrobione ciasto.
Jeszcze jedno pytanie - czy dodales troche cukru do zaczynu?
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-04-30 07:22:07

Od: "==wojmat==" <w...@v...pl.spaMdauballet.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości
news:3AEC531A.8F82DFA4@west.net napisał(a):
> Czy dodajesz soli?

sól to też ulepszacz. to znaczy warto posolić - na 1 kg mąki około 1 łyżkę
soli. lepiej sie trzyma.

--
wojmat http://PuszKKKa.spinacz.pl
Puszatkowa Książka Kucharska Kazały(R)

1. Data: 2001-04-30 07:25:38

Od: "==wojmat==" <w...@v...pl.spaMdauballet.invalid> szukaj wiadomości tego autora

serw <s...@w...pl> w wiadomości news:9cgeqb$fci$1@kujawiak.man.lodz.pl
napisał(a):

> [...]
> pozostawic przykryte w cieplym miejscu. Po trzech dniach zakwas powinien
> ruszyc. Mnie nie ruszyl, dopiero jak dodalem zdobytego zakwasu to zaczol

3 dni to wartość orientacyjna. jak jest zimno to dłużej trwa. trzeba
postawić w umiarkowanym cieple i spokojnym miejscu i mieszać co dzień.

> [...]
> do polowy bo ciasto znowu musi wyrosnac. Jak wyrosnie w foremkach to
> wstawiasz do piekarnika nagrzanego do 200 st.C i pieczesz ok 1h.

nie spotkałem się z takim przepisem... do tej pory nie wyobrażałem sobie
chleba bez zagniatania co najmniej kwadransowego... widać - wychodzi :-)

wojmat

1. Data: 2001-04-30 09:20:54

Temat: Kuchnia - magazyn dla smakoszy
Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

Właśnie mam tę gazetkę w ręku i oto, co widzę:

sery francuskie (wow u know wow! ;-))
kuchnia indyjska
gofry (!!!)
potrawy z mikrofali

kuchnia kretańska, z której od razu wklepuję gołąbki w liściach
winogron, bo ostatnio o tym była mowa (rzeczywiście, liście należy
marynować):

"Dolmadakia"

25 dag liści winogron, 1 1/4 szklanki oliwy, 3 duże cytryny

Farsz:
50 dag mięsa wołowo-wieprzowego mielonego, 15 dag ryżu, 20 dag
posiekanej i przesmażonej na oliwie cebuli, 20 dag posiekanej świeżej
cebuli, 2 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki, sól, pieprz

Marynata:
1 szklanka octu winnego, 2 szklanki oliwy, sok z 4-5 dużych cytryn, 1
łyżeczka soli

Przygotować marynatę: wszystkie składniki połączyć z 1 szklanką
przegotowanej i ostudzonej wody. Liście winorośli opłukać, ułożyć w
glinianym garnku, zalać marynatą i pozostawić co najmniej na 48
godzin.

Przygotować farsz: ryż ugotować na sypko i wymieszać z pozostałymi
składnikami, przyprawić solą i pieprzem. Liście winorośli osączyć z
marynaty i usunąć ogonki. Na każdy liść nakładać po 1 łyżce farszu i
formować gołąbki. Ułożyć je ciasno w płaskim rondlu, zalać oliwą
wymieszaną z sokiem wyciśniętym z 2 cytryn i dodać tyle wody, żeby
zalewa sięgała do połowy wysokości gołąbków. Następnie przykryć
naczynie i piec gołąbki 30-40 min w piekarniku nagrzanym do
temperatury 200 stopni C.

Podawać na gorąco lub zimno skropione sokiem z cytryny.
(Kuchnia magazyn dla smakoszy, maj 2001)

Ja od razu powiem, że jadłam to na ciepło, w wersji wege (sam ryż,
lekko rozgotowany, doprawiony zdaje się ziołami prowansalskimi albo
czymś podobnym w smaku) i z sosem zaziki. Niamuśne.

No i jeszcze reklama nowego programu dla smakoszy:
"W garnku" - TMT (nie mam!!! :-//), emisje codziennie:

sob. 14.15, 19.45
niedz. 14.15
pon. 09.00, 17.00
wt. 09.00, 17.00
śr. 09.00, 18.15
czw. 09.00, 18.30
pt. 09.00, 19.45

Na zdjęciu jest jakiś facet, pucołowaty blondas (nie znam gościa, ale
może dla tego, że nie oglądam telewizji). Program sponsorowany przez
gorenje, AMC, Kucharek.

Smacznego

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

ponad 7000 przepisow...
Re: SER PO CZESKU :)))
historia kuchni
zapraszam