Prunus incisa Kojou-no-mai

21. Data: 2002-11-08 19:03:00

Temat: Re: Prunus incisa Kojou-no-mai
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message news:aqgtij$e9h$1@news.gazeta.pl...
> Bogusław pisał Betula utilis
>
> Nie ma takiej!!!
> ;-)
> Żadne pudło, czy wiesz kto twierdzi, ze zna wszystkie rosliny na świecie?
> Od nich to skopiowałem i wcale nie nie umyślnie!

Google znaja? Pokazuja 1500 stron o Betula utilis. A takze:

Betula albo-sinensis var. albo-sinensis
Betula albo-sinensis var. septentionalis
Betula albo-sinensis 'Bowling Green'
Betula albo-sinensis 'China Ruby'
Betula albo-sinensis 'Conyngham'
Betula albo-sinensis 'Fascination'
Betula albo-sinensis 'Hergest'
Betula alleghaniensis
Betula 'Avalanche' ('Avalzam')
Betula 'Avalzam' = 'Avalanche'
Betula corylifolia
Betula costata
Betula 'Crimson Frost' (platyphylla v. szechuanica x pendula 'Purpurea')
Betula davurica
Betula davurica 'Maurice Foster'
Betula davurica 'Stone Farm'
Betula ermanii
Betula ermanii 'Blush' = 'Grayswood Hill'
Betula ermanii 'Grayswood Hill' ('Blush')
Betula ermanii 'Hakkoda Orange'
Betula ermanii 'Holland'
Betula ermanii 'Polar Bear'
Betula 'Fetisowil'
Betula jacquemontii
Betula jacquemontii 'Longtrunk'
Betula jacquemontii 'Silver Shadow'
Betula jacquemontii 'Snow Queen'
Betula 'Legacy'
Betula lenta
Betula maximowicziana
Betula medwedlewii 'Gold Bark'
Betula nana
Betula nana 'Glencarry'
Betula 'Navaho'
Betula nigra
Betula nigra 'BNMTF' = 'Dura-Heat'
Betula nigra 'Cully'
Betula nigra 'Dura-Heat' ('BNMTF')
Betula nigra 'Fox Valley' = 'Little Fox'
Betula nigra 'Graceful Arms'
Betula nigra 'Head-Lee'
Betula nigra 'Heritage'
Betula nigra 'Heritage Improved' = 'Cully' in part
Betula nigra 'Improved Heritage' = 'Cully' in part
Betula nigra 'Little Fox' ('Fox Valley')
Betula nigra 'Little King'
Betula nigra 'Moonshine' = 'Dura-Heat'
Betula nigra 'Sugarland'
Betula nigra 'Suwanee'
Betula nigra 'Tecumseh Compact'
Betula occidentalis (Betula fontanalis)
Betula occidentalis 'Moonbeam'
Betula papyrifera
Betula papyrifera 'Chickadee'
Betula papyrifera 'Renaissance Compact' ('Cenci')
Betula papyrifera 'Renaissance Oasis' ('Oenci')
Betula papyrifera 'Renaissance Reflection' ('Renci')
Betula papyrifera 'Renaissance Upright' ('Uenci')
Betula pendula 'Burgundy Wine'
Betula pendula 'Dalecarlica'
Betula pendula 'Filigree Lace'
Betula pendula 'Golden Cloud'
Betula pendula 'Purple Rain' ('Monle')
Betula pendula 'Purpurea'
Betula pendula 'Schneverdinger Goldbirke'
Betula pendula 'Trost Dwarf'
Betula pendula 'Youngii'
Betula platyphylla var. japonica
Betula platyphylla 'Dakota Pinnacle'
Betula platyphylla 'Fargo' = 'Dakota Pinnacle'
Betula platyphylla 'Whitespire'
Betula populifolia
Betula pubescens
Betula pubescens 'Armenian Gold'
Betula pubescens 'Arnold Brembo'
Betula pubescens 'Yellow Wings'
Betula pumila
Betula raddeana 'Hugh McAlister'
Betula 'Rockimon' = B. 'Rocky Mountain Splendor'
Betula 'Rocky Mountain Splendor'
Betula 'Snow Queen'
Betula turkestanica
Betula x utahensis 'Cul de Sac Canyon'
Betula utilis
Betula utilis 'Doorenbos'
Betula utilis var. jacquemontii = B. jacquemontii
Betula utilis 'Sauwala White'
Betula utilis 'Trinity College'
Betula utilis 'Werrington'
Betula utilis 'Yunnan'

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

22. Data: 2002-11-09 02:32:47

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Grzegorz Sapijaszko

> Jak kupisz, a ziemia nie zamarznie, to stawię się za tydzień w
> niedzielę, znaczy 17. listopada :) I nie takie drzewa do tico się
> mieściły :)
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek, który przewoził już 3+ metrowego klona

W porządku, tylko napisz którą :-)
B.utilis 'Doorenbos'- dzieki Michał za podpowiedż :-)
czy też B.utilis var.jacquemontii
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

23. Data: 2002-11-09 09:59:37

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> W porządku, tylko napisz którą :-)
> B.utilis 'Doorenbos'- dzieki Michał za podpowiedż :-)
> czy też B.utilis var.jacquemontii

Oczywiście, że 'Doorenbos', to taka jaka rośnie we wrocławskim
Ogrodzie -- myślałem, że pamiętałeś :) Jak rozumiem, Wy kupiliście
żakłemonda (czy jak to się tam pisze)? To wymienimy się zrazami :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewna Turczynka w Izmirze,
Co zobaczy to zaraz wyliże,

24. Data: 2002-11-09 11:56:17

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Grzegorz Sapijaszko

> Oczywiście, że 'Doorenbos', to taka jaka rośnie we wrocławskim
> Ogrodzie -- myślałem, że pamiętałeś :)

We Wrocławskim moim skromnym zdaniem rośnie B.utilis jacquemonti-brzoza
pożyteczna odm.Jacquemonta-wykazuje wyjątkowe zróznicowanie barwy kory.

>Jak rozumiem, Wy kupiliście
> żakłemonda (czy jak to się tam pisze)? To wymienimy się zrazami :)

Natomiast B. utilis 'Doorenbos' ma korę czysto białą brak tego różu co
widziałęm we Wrcławskim Ogrodzie Botanicznym.

25. Data: 2002-11-11 20:06:57

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Natomiast B. utilis 'Doorenbos' ma korę czysto białą brak tego różu co
> widziałęm we Wrcławskim Ogrodzie Botanicznym.

5:3 na Bogusława?
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

26. Data: 2002-11-13 18:07:54

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> We Wrocławskim moim skromnym zdaniem rośnie B.utilis jacquemonti-brzoza
> pożyteczna odm.Jacquemonta-wykazuje wyjątkowe zróznicowanie barwy kory.

na tabliczce jak wół stoi napisane Doorenbos, na zdjęciu jakimś też to
mamy uwiecznione (ale nie mogę teraz tego znaleźć w naszym przepastnym
archiwum ;) ), chyba się nie pomylili...
pogooglałam też sobie i pierwszy link jaki wyszedł
http://www.esveld.nl/htmldia/b/beudoo.htm
a na zdjęciu brzoza z takim samym, kremowym kolorem kory jak w Ogrodzie.
Poza tym nie wiem czy jest się o co spierać bo jeżeli prześledzić jej
nazewnictwo (w internecie) to można kociokwiku dostać. 'Jacquemontii' i
'Doorenbos' stosują wymiennie, łącznie, osobno... ja się na tym nie znam
powiem krótko :)
A brzoza piękną jest i niech tak zostanie

pozdrawiam ciepło
Iwona

27. Data: 2002-11-19 16:27:43

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Iwona Sapijaszko
(...)
> A brzoza piękną jest i niech tak zostanie
>
> pozdrawiam ciepło
> Iwona

Jak szybko urosła :-)
Grzesiek telefonicznie mnie poinformował że z małej sadzonki podczas
podróży z PKWŁ do Wrocławia urosła gdzieś trzy metry
Pozdrawiam Bogusław.
P.s
Zamieniłem etykietki to nie B.u.'D' tylko B.u var.j.

28. Data: 2002-11-19 18:01:06

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> Grzesiek telefonicznie mnie poinformował że z małej sadzonki
> podczas podróży z PKWŁ do Wrocławia urosła gdzieś trzy metry

A coś Ty! Jakby miała trzy metry, to zmieściłaby się do mieszkania. A
wyrosła tak, że się zagina pod sufitem -- niechybnie ma koło 4...

> Zamieniłem etykietki to nie B.u.'D' tylko B.u var.j.

Na szczeście wiem, gdzie rośnie ta druga... :->

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz pewien Don Juan spod Rouen
zaciągnął się jako ułan.

29. Data: 2002-11-22 00:13:38

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na szczeście wiem, gdzie rośnie ta druga... :->

Ale wam namieszałem. No nie?
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak