Serce z ciasta - prośba

1. Data: 2001-08-21 20:16:07

Temat: Serce z ciasta - prośba
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje starsze dziecię wymyśliło sobie, że koniecznie chce tort/ciasto w kształcie
serca. Tak po prostu, bez okazji. Kształt pal licho, łatwo da się wykroić, ale z
czego zrobić polewę, żeby było i ładnie (czyli krwiście czerwono) no i smacznie.
Najlepiej, gdyby kolory dało się zrobić naturalnie, ale ostatecznie zaakceptuję
barwniki spożywcze. Przy okazji może macie jakiś pomysł na smaczny, ładny,
czerwony krem do przełożenia :) Składniki obojętne, nie mamy alergii i nie
musimy się odchudzać.
Z góry ślicznie dziękuję za pomoc.
Maja

1. Data: 2001-08-22 07:43:02

Temat: Re: Serce z ciasta - prośba
Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ale z
> czego zrobić polewę, żeby było i ładnie (czyli krwiście czerwono) no i
Mysle, ze ladnie by wygladalo z marcerpanem - podobno kolorowy robi sie tak,
ze dodaje sie barwnik, ugniata, walkuje i przeklada na ciasto. Ja
zrezygnowalam z takich eksperymentow po dowiedzeniu sie ile te barwniki
kosztuja ;))
W dawnych czasach pamietam, ze np. lukier do pierniczkow barwilismy sokiem z
burakow i wcale nie mialy smaku buraczanego :)

Pozdrawiam - Ula

P.S. Czerwonej masy do przekladania nie znam, ale moze jednak moze byc
zwykla ?

1. Data: 2001-08-22 10:45:20

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja Krężel wrote:

> [...]
> czego zrobić polewę, żeby było i ładnie (czyli krwiście czerwono) no i smacznie.

A musi byc koniecznie polewa? Ja bym po prostu wylozyla wierzch
pokrojonymi owocami-sezon na truskawki juz wprawdzie minal ale maliny
jeszcze sa-wprawdzie nie bedzie krrrrwiscie ale intensywnie rózowiutko.

> Przy okazji może macie jakiś pomysł na smaczny, ładny,
> czerwony krem do przełożenia :)

Budynowy z dodatkiem soku z malin-zabarwi na rózowo i utrzymasz sie w
konwencji malinowej

pzdr
agi

1. Data: 2001-08-22 10:50:59

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak mi przyszlo do glowy- jeszcze moze byc galaretka na wierzch-jakas
czerwona.
pzdr
agi

1. Data: 2001-08-22 12:36:20

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Maja Krężel <o...@f...onet.pl> wrote:
> Moje starsze dziecię wymyśliło sobie, że koniecznie chce tort/ciasto
> w kształcie serca.
Są foremki w kształcie serca -- mam nawet taką i czasem piekę dla hecy
serduszko -- zdarzyło mi się ostatnio nawet tartę ze szpinakiem w tym upiec
:-)))

> Tak po prostu, bez okazji. Kształt pal licho, łatwo da się wykroić, ale z
> czego zrobić polewę, żeby było i ładnie (czyli krwiście czerwono) no i
> smacznie.
Galaretka wiśniowa? Albo biszkopt z bitą śmietaną i truskawkami poukładanymi
na wierzchu, polanymi galaretką truskawkową? Tort szwarcwaldzki z wiśniami
nie tylko w środku, ale i na wierzchu? Biszkopt z malinami i galaretką?

> Najlepiej, gdyby kolory dało się zrobić naturalnie, ale ostatecznie
> zaakceptuję barwniki spożywcze.
No to może na wierzch masę marcepanową zabarwioną albo barwnikiem, albo np.
sokiem z buraka?

> Przy okazji może macie jakiś pomysł na smaczny, ładny, czerwony krem do
> przełożenia :)
Pomysłu na ogniście i krwiście czerwony, to nie mam, ale np. różowy to się da
zrobić -- na przykład krem budyniowy zabarwiony barwnikiem, albo mus z malin
z bitą śmietaną z dodatkiem żelatyny, albo takiż mus z wiśni. Jak mi jeszcze
coś przyjdzie do głowy, to napiszę :-)

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 76478 A...@c...ch
:`.__.': http://chall.ifj.edu.pl/~aneta *---* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

1. Data: 2001-08-23 07:17:05

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Aneta Baran

> [...]

> albo mus z malin
> z bitą śmietaną z dodatkiem żelatyny, albo takiż mus z

Jeszcze mus z arbuza.

A tak wogóle, to w którejś z sierpniowych gazetek kulinarnych
widziałam jakiś fajny tort arbuzowo - melonowy, czerwony właśnie....
Tylko w której ????

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-08-23 19:46:47

Temat: Odp: Serce z ciasta - prośba
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

fghfgh napisała

: A musi byc koniecznie polewa? Ja bym po prostu wylozyla wierzch
: pokrojonymi owocami-sezon na truskawki juz wprawdzie minal ale maliny
: jeszcze sa-wprawdzie nie bedzie krrrrwiscie ale intensywnie rózowiutko.

Wiesz, mi by wystarczyło coś takiego, ale córa pokazała mi na rysunku w książce
błyszczące, gładkie serducho i powiedziała, że to jest tort i ona taki chce :))
No cóż, będziem próbować.

: Budynowy z dodatkiem soku z malin-zabarwi na rózowo i utrzymasz sie w
: konwencji malinowej

Dziękuję :) A tak przy okazji (bo pomyślałam sobie, że ostatecznie przełożę
biszkopt galaretką z całymi malinami, porzeczkami itp.), jak się robi taki
numer, żeby galaretka nie wsiąkła w ciasto. Czy czymś się je smaruje?
Maja

1. Data: 2001-08-23 19:47:07

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ula Dynowska napisała

: Mysle, ze ladnie by wygladalo z marcerpanem

Blisko, blisko:) Chyba pocudujemy z tym marcepanem i sokiem z buraków. Jak nie
wyjdzie, to się skuszę na barwniki. Ale czy faktycznie są drogie?
[BTW - zauważyłam, że dużo tu nas z innej grupy, nie sądzisz? ;~)]
Maja

1. Data: 2001-08-23 19:50:32

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta Baran napisała

: Są foremki w kształcie serca -- mam nawet taką i czasem piekę dla hecy
: serduszko -- zdarzyło mi się ostatnio nawet tartę ze szpinakiem w tym upiec
: :-)))

Tarta ze szpinakiem? To jakaś pycha. Uwielbiam szpinak! Czy podawałaś może ten
przepis ostatnio? A jeśli nie, to czy mogłabyś (na privka):)) Przepraszam, jeśli
przepis już był, ale ja jednak musiałam wywalić te miliardy postów od kwietnia,
bo po prostu nie miałabym kiedy czytać. I tak jestem przerażona, że tu dziennie
przychodzi tyle wiadomości, że nie sposób śledzić wszystkie wątki.

[...]

Wszystko brzmi zachęcająco, ale warunki córki były twarde. Tort ma być taki, jak
sobie upatrzyła na jakimś rysunku (to nawet nie był tort, tylko jakaś zabawka
czy coś, ale ona sobie ubrdała, że tort i już) - gładki, połyskliwy, jakby
lukrowany. Chyba pocuduję ze zwykłym lukrem + sok z buraków, albo z marcepanem.

[...]

Dzięki, dzięki, dzięki! W imieniu dziecięcia.
Maja

1. Data: 2001-08-24 07:27:20

Od: "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maja Krężel <o...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9m4q3c$64s$...@n...tpi.pl...

> [BTW - zauważyłam, że dużo tu nas z innej grupy, nie sądzisz? ;~)]

Dużo?
:))

Monika

CFV2: pl.rec.robotki-reczne (glosowanie)
Dodatki
Jakie noze?
Tarta owocowa "wiejska"
oliwa z pestek dyni