RE - jak zmarnowac życie ...

41. Data: 2010-12-30 16:17:16

Temat: Re: RE - jak zmarnowac życie ...
Od: "Yozwig" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:11vpyhviup6r1.1rqw0poc4q5hm.dlg@40tude.net...
> [...]
/.../

> Ale mamy głowy, aby myśleć, ze fortuna kołem się toczy. Było Ci dobrze,
> ale
> nie wziąłeś pod uwagę, ze to się może w każdej chwili skończyć.

No właśnie pisałem, że czasem występuje jednak
przymus... i nie można tak uogólniać. Ty niby
gdzie mieszkasz? W dzioopli? To że Ciebie
ktoś uposażył, nie znaczy, że wszystkich.
Konsumujesz coś na co ktoś zarobił...
Łoś jakiś tyra a Ty dziubiesz rady na necie ;)

> Owszem, Ty na pewno nie. Różnimy się tym, ze ja MYŚL|.

> Mam bank, więc to Ty mnie utrzymujesz. Niczym Ci nie płacę :->
> A kiedyś ja, pracując, utrzymywałam ciebie. Żebyś miał stanowisko pracy i
> dlatego miał na kredyty. Ja sama kredytów nie brałam - uważałam, że mnie
> na
> nie nie będzie stać, kiedy się koniunktura zawali. I zawaliła się, nie?
> Co,
> nie wziąłeś tego pod uwagę? Ty, taki mądry? :->

Widzę takie landryny codziennie "co mają bank".
(Nie pytajcie w którym miejscu)
Najczęściej w terenowych samochodach, ubrane
w futra i wydające dziennie tyle pieniędzy, ileby
nie zarobiły przez miesiąc, gdyby jakimś cudem
musiały pójść do pracy. Ja tego nie chcę nazywać
po imieniu ;), ale takim osobom nie wypada pouczać
innych zbytnio ;).

--
Yozwig

42. Data: 2010-12-31 00:35:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 30 Dec 2010 17:17:16 +0100, Yozwig napisał(a):

> To że Ciebie
> ktoś uposażył, nie znaczy, że wszystkich.
> Konsumujesz coś na co ktoś zarobił...
> Łoś jakiś tyra a Ty dziubiesz rady na necie ;)

Piszesz, że ktoś mnie "uposażył", a na myśli masz bliżej nieokreśloną Siłę,
Zrządzenie Boskie albo może spadek po babci.
Nie, naiwniaczku - mnie "uposażył" tylko i wyłącznie mój rozum, który nie
pozwalał mi nigdy brać kredytów i który zawsze mi mówił: "Jak najdalej od
kredytów!".
Dom budowaliśmy systemem gospodarczym. To znaczy że każda cegła wjechała na
mury na grzbiecie mojego męża, każda łyżka zaprawy była przez niego
wymieszana w betoniarce. Pan murarz był guru, mąż jego pomocnikiem, a ja
kucharką dla pana murarza, oprócz tego ciężko pracowaliśmy zawodowo i
pozazawodowo, studiowaliśmy, wychowywaliśmy dzieci, z dala od miasta i jego
wygód.
Ty zapewne budowę domu wyobrażasz sobie tak, że wynajmujesz firmę. Albo
kupujesz gotowe mieszkanie. Jedno czy drugie - na kredyt, oczywiście.
My mieszkaliśmy kilka ładnych lat w jedynych dwóch otynkowanych pokojach, w
domu, który był w stanie surowym, był w nim tylko prąd. Ogrzewaliśmy piecem
wolnostojącym na koks. Wodę wpompowywaliśmy na piętro pompką zanurzeniową,
żeby nie trzeba było nosić, a wylewaliśmy do instalacji odpływowej WC.

Tak, bylam i jestem bardzo dobrze uposażona. Mam rozum i zero kredytów.

43. Data: 2010-12-31 07:04:54

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ty zapewne budowę domu wyobrażasz sobie tak, że wynajmujesz firmę. Albo
> kupujesz gotowe mieszkanie. Jedno czy drugie - na kredyt, oczywiście.

W ten sposób oszukano wielu młodych ludzi. Nie przetłumaczy się im, że żeby
coś mieć, trzeba na to zarobić.

> [...]
> żeby nie trzeba było nosić, a wylewaliśmy do instalacji odpływowej WC.
> Tak, bylam i jestem bardzo dobrze uposażona. Mam rozum i zero kredytów.

Byliśmy i jesteśmy tacy nienowocześni. Ja też tak mam. Jak coś chcę mieć,
robię to sam. Jak mnie nie stać, rezygnuję. No i - zero kredytów.
jagr

44. Data: 2010-12-31 08:48:49

Od: "Yozwig" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kucharką dla pana murarza, oprócz tego ciężko pracowaliśmy zawodowo i
> pozazawodowo, studiowaliśmy, wychowywaliśmy dzieci, z dala od miasta i

To było dawno, dziś się relacje zmieniły

> [...]
> wolnostojącym na koks. Wodę wpompowywaliśmy na piętro pompką zanurzeniową,
> żeby nie trzeba było nosić, a wylewaliśmy do instalacji odpływowej WC.

Nie zleciłem nikomu. Kupiłem dom w stanie
surowym i sam bez pana murarza i pani dokarmiarki
wykończyłem go i to w krótkim czasie, fakt że
tracąc zdrowie... To było kilka lat temu a do
dziś mam meble własnej roboty i żarówki
w porcelanowych oprawkach.

> Tak, bylam i jestem bardzo dobrze uposażona. Mam rozum i zero kredytów.

Naparłaś się na te kredyty jak pijany na pomnik.
Nie chcesz zrozumieć, że dla części ludzi jest
to jedyna szansa na cokolwiek. I ci potem
najmniej jojczą.

Ciekawe ile do Waszego "systemu gospodarczego"
wprowadziłaś kapitału na który Ty sama zarobiłaś.
Ile?????

45. Data: 2010-12-31 09:39:21

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> Naparłaś się na te kredyty jak pijany na pomnik.
> Nie chcesz zrozumieć, że dla części ludzi jest
> to jedyna szansa na cokolwiek.

Jeżeli jedyna szansa, to znaczy że brak stałego dopływu odpowiedniej
wysokości kasy. W takich warunkach brać wysoki kredyt to tak, jakby
obrabować bank i szybko się poddać.
Kredyty mogą brać ludzie zamożni z dużym zabezpieczeniem majątkowym.
Ludzie niezamożni muszą banki omijać z daleka.
Taka jest prawda. Ludzie załapują się na reklamy - oszustwo
propagandy bankowej. Bo banki z kredytów żyją. I robią sobie dobrze.

46. Data: 2010-12-31 10:07:42

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Gru, 08:48, "Yozwig" <j...@o...pl> wrote:

> Ciekawe ile do Waszego "systemu gospodarczego"
> wprowadziłaś kapitału na który Ty sama zarobiłaś.
> Ile?????

Praca własna to też kapitał. Poza tym - nawet prace domowe wykonywane
przez niepracujące zawodowo osoby da się wyceniać - i wycenia się np.
przy rozwodach. Nie wiem tylko, czy na pewno w Polsce, gdzie wciąż
pokutuje teoria że niepracująca zawodowo żona nie ma żadnego wkładu w
majątek rodziny.

Ania

47. Data: 2010-12-31 10:56:49

Od: "Yozwig" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
e.googlegroups.com...
> [...]

Nie wiem tylko, czy na pewno w Polsce, gdzie wciąż
pokutuje teoria że niepracująca zawodowo żona nie ma żadnego wkładu w

________

Nie powiedziałem, że nie ma żadnego. Ale
to nie ona kształtowała gospodarczo rodzinę
i niech się nie mądrzy. Też bym chętnie pogotował
obiadki tym co mi dom wybudują, a potem bym
bzdecił, że kredyty nie są dla ludzi.

48. Data: 2010-12-31 10:56:57

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha" <c...@t...pl> wrote in message
> [...]

przy rozwodach. Nie wiem tylko, czy na pewno w Polsce, gdzie wciąż
pokutuje teoria że niepracująca zawodowo żona nie ma żadnego wkładu w

Już to miałem - nie tknęła się pracy w domu - zagarnęła mi część mojej
technicznej zawodowej biblioteki (uległa rozproszeniu), sporo wyposażenia
elektronicznego - częśc rozdała część zmarnowała. Nie mogłem odzyskać...

49. Data: 2010-12-31 11:23:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 31 Dec 2010 08:04:54 +0100, jagr napisał(a):

> [...]
>
> Byliśmy i jesteśmy tacy nienowocześni. Ja też tak mam. Jak coś chcę mieć,
> robię to sam. Jak mnie nie stać, rezygnuję. No i - zero kredytów.

DOKŁADNIE.

50. Data: 2010-12-31 11:38:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 31 Dec 2010 09:48:49 +0100, Yozwig napisał(a):

> Naparłaś się na te kredyty jak pijany na pomnik.
> Nie chcesz zrozumieć, że dla części ludzi jest
> to jedyna szansa na cokolwiek.

To nie jest jedyna szansa na cokolwiek, tylko jako pierwsze przed
odkładaniem na lokum są spełniane rozhulane ponad miarę i ponad stan
bieżące potrzeby konsumpcyjne, z których nie chce się rezygnować.
Kiedyś tak nie było, pod tym względem rzeczywiście czasy sie zmieniły.
Dziś nie do pomyślenia dla potencjalnego (chętnego na dom/mieszkanie)
kredytobiorcy jest uprzednia rezygnacja z drogiego "życia" - wczasów, nart,
pełnego wózka w supermarkecie, życia towarzyskiego które kosztuje,
gadżetów, samochodu, itp. To sa owe rozhulane potrzeby.
A OPRÓCZ tego chce się mieć własne lokum. No więc bierze się kredyt, bo na
to już nie starcza. Nam starczało na budowę - co roku z uzbieranych
pieniędzy kupowało się coś do budowy: materiał, elementy konstrukcyjne,
wyposażenie. Budowa trwała latami, podczas gdy dziś trwa najwyżej 2-3 lata
do zamieszkania i z reguły nikt nie buduje sam. My budowaliśmy ponad 6 lat,
wcześniej i podczas budowy gromadząc środki, zamieszkując w niewykończonym
domu, długo potem także (jak i przedtem) nie jeżdżac na wczasy, nie chodząc
na Sylwestra do lokali, nie kupujac drogiego samochodu ani stert rzeczy,
które dziś "musisz mieć". Póki się nie zbudowało, mieszkało się u rodziców,
teściów, żyło skromnie, nie szalało.

> I ci potem
> najmniej jojczą.
>
> Ciekawe ile do Waszego "systemu gospodarczego"
> wprowadziłaś kapitału na który Ty sama zarobiłaś.
> Ile?????

Dlaczego się uparłeś na MÓJ zarobek? - zarabialiśmy razem z mężem. I nadal
tak jest. Tego nie da się oddzielić. U nas. Bo może u Ciebie żona odkłada
sobie na osobną kupkę, a Ty na osobną, osobno płacicie sobie wczasy,
leczenie, jedzenie - taki osobny socjal? Podobno teraz to powszechne...

e.s.e. - jak to parzyć?
Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
DOBRYM LUDZIOM...
sprawdzony producent piecow na EKO
Jak zmarnować życie pracując na innych?