boimy sie prac w pralce ;)

1. Data: 2010-12-27 09:20:39

Temat: boimy sie prac w pralce ;)
Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej

temat troche smieszny, ale naprawde mamy juz dosc, pisalem kiedys na grupie
temat "pralka brudzi" z prosba o rady co mozna zrobic, a robilem duzo,
pranie na pusto w 90 z jakims specyfikiem kupionym w sklepie wlasnie do
czyszczenia pralek, oraz pranie w tej samej temperaturze z rozmaita chemia
gospodarcza, poczawszy od specyfikow do mycia kibbla, a skonczywszy na tych
do udrazniania rur, wszystko co znalazlem a nie mialo przeiwskazan do
stosowania z aluminium, juz stosowalem, niestety bezskutecznie

co jakis czas jedna lub dwie rzeczy sa zaplamione, plamy jasne, jakby
tluste, praktycznie nie do usuniecia, na chwile obecna wartosc zniszczonych
rzeczy to juz prawie 1,3 wartosci pralki, wiec powoli zaczynamy dojrzewac do
zakupu nowej, co troche nas irytuje, bo obecna pralka elektroluxa ma raptem
z 7 lat i poza tym mankamentem sprawuje sie bardzo dobrze

macie jakies koncepcej co jeszcze mozna z nia zrobic, co sprawdzic aby ten
defekt usunac, czy jednak bedzie nowy zakup potrzebny?

no i przy okazji pytanie, co sadzicie o pralkach lg?
przeczytalem artykul o lg big in, zapowiada sie fajnie, ale pewnie cena
bedzie kosmiczna, potem trafilem na inne ich pralki z systemem direc drive i
praktycznie wszystkie opinie jakie czytalem sa bardzo pozytywne, wiec
zaczynamy sie sklaniac do lg ladowanej od przodu

2. Data: 2010-12-27 14:56:42

Temat: Re: boimy sie prac w pralce ;)
Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Gru, 10:20, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
> zakupu nowej, co troche nas irytuje, bo obecna pralka elektroluxa ma raptem
> z 7 lat i poza tym mankamentem sprawuje sie bardzo dobrze

Za malo info. Podstawa to zalac ja woda i sprawdzic czy wyplynie na
powierzchnie jakis syf.
Dodatkowo warto sprawdzic czy ubrania nie wciskaja sie w jakas szpare
bo moze wtedy w tym miejscu sa bardziej wyblakle.
No i sprawdzic dozownik proszku, moze sie okazac ze proszek od czasu
do czasu zbiera sie w jednym miejscu i powoduje blakniecie materialu.

> macie jakies koncepcej co jeszcze mozna z nia zrobic, co sprawdzic aby ten
> defekt usunac, czy jednak bedzie nowy zakup potrzebny?

Za malo informacji. Przynajmniej dla mnie.

3. Data: 2010-12-27 15:10:31

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci grup
g2000vby.googlegroups.com...

> Za malo info. Podstawa to zalac ja woda i sprawdzic czy wyplynie na
> powierzchnie jakis syf.

tego nie robilem, ale to raczej nic nie da, brudzi nie przy kazdym praniu i
tylko doslownie jedna dwie rzeczy z calego prania

> Dodatkowo warto sprawdzic czy ubrania nie wciskaja sie w jakas szpare
> bo moze wtedy w tym miejscu sa bardziej wyblakle.

nie, to nie sa wyblakle plamy, to jest ewidenta plama od czego, tak jakby
pecyna czegos dostala sie w ubranie, w dotaktu plama czesto w kilku
miejscach na tej samej rzeczy

> No i sprawdzic dozownik proszku, moze sie okazac ze proszek od czasu
> do czasu zbiera sie w jednym miejscu i powoduje blakniecie materialu.

dozownik wielokronie myty "pod cisnieniem" co prawda takim jakie sie da
uzyskac z domowego kranu i prysznica ze zminnymi strumieniami, ale zawsze,
dodatkowo dozownik traktowany rozmaita chemia o ktorej wspominalem, wiec
cokolwiek w nim bylo, powinno ulec degradacji

> Za malo informacji. Przynajmniej dla mnie.

jesli chodiz o wyglad bebna, to taki jak w sklepie, sliczny blyszczacy,
pralka ladowana od gory, takze na uszczelce zwykle ciemne plamy, ale one tez
niejednokrotnie przemyte rozmaita chemia

do glowy przychodza mi dwie rzeczy, grzyb/plen czy co to tam jest, co sie
tworzy w takich wilgotnych miejscach, gdzie czesto stoi woda i ma problem z
wyschnieciem, ale dozownik wymyty, wiet to raczej nie on i nie mam koncepcji
gdzie by to sie moglo jeszcze zbierac i jak sie ewentualnie do tego dobrac

druga jakis smar z pralki, ale tu tez nie wiem skad, z ktorego miejsca w
pralce i w jakis posob mialby sie dostac do srodka do prania

4. Data: 2010-12-27 15:51:27

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"szerszen" <s...@t...pl> napisał(a):

>no i przy okazji pytanie, co sadzicie o pralkach lg?

ja bym nie kupowal pralki lg
kupilbym pralke firmy, ktora pralki robi od lat
nie kupilbym tez pralki daewoo i samochodu samsunga

5. Data: 2010-12-27 17:04:03

Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Gru, 16:10, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci grup
g2000vby.googlegroups.com...

> tego nie robilem, ale to raczej nic nie da, brudzi nie przy kazdym praniu i
> tylko doslownie jedna dwie rzeczy z calego prania

Moze zona lubi jesc krowki i czasem zapomina wyjac je z kieszeni? :)
Skoro nie zawsze sie tak dzieje postaraj sie sprawdzic co moze
powodowac takie zachowanie.
Jesli to jakis smar z mechaniki to bylby albo przy kazdym praniu albo
tylko przy praniu w wysokich temperaturach lub podobnie.

> nie, to nie sa wyblakle plamy, to jest ewidenta plama od czego, tak jakby
> pecyna czegos dostala sie w ubranie, w dotaktu plama czesto w kilku
> miejscach na tej samej rzeczy

Wiesz, w pralce jest zazwyczaj proszek wiec podczas prania wszelki syf
czy tlusty czy nie bylby przez proszek dosyc dobrze neutralizowany. Z
tluszczem proszki maja gorzej ale wtedy widzialbys takie plamy na
wszystkim a nie tylko na paru rzeczach z calego prania.

> [...]
> dodatkowo dozownik traktowany rozmaita chemia o ktorej wspominalem, wiec
> cokolwiek w nim bylo, powinno ulec degradacji

Moze masz wode podczas plukania jakas felerna?
Kluczowe jest aby zbadac z czego sa te plamy i kiedy sie robia. Wtedy
bedzie wiadomo gdzie szukac. Czy to mechanika i smar, czy jakies brudy
w kieszeniach/wywinietych nogawkach czy woda od czasu do czasu jest
brudna. No i jak masz dziecko to sprawdz czy sobie pasty do butow nie
wrzuca do otwartej pralki :)

> [...]
> gdzie by to sie moglo jeszcze zbierac i jak sie ewentualnie do tego dobrac

Ale wtedy raczej co pranie bys mial takie cyrki albo pierwsze pranie
po dluzszej przerwie bylo by plamione.

> druga jakis smar z pralki, ale tu tez nie wiem skad, z ktorego miejsca w
> pralce i w jakis posob mialby sie dostac do srodka do prania

Sposobow jest pare. Ale najwazniejsze to zbadac schemat wystepowania
takich brudnych prań.

Moze byc tez tak ze te ubrania trafiaja do pralki juz zaplamione tylko
tego nie widac...

6. Data: 2010-12-27 18:09:44

Od: sendilkelm <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-27 10:20, szerszen pisze:

> co jakis czas jedna lub dwie rzeczy sa zaplamione, plamy jasne, jakby
> tluste,

Kiedyś (dawno, dawno temu) w pralkach "polar" trzeba było wymieniać
fartuch, bo oryginalny był robiony z g****, które się rozpuszczało w
praniu tworząc zacieki jak od smaru. Może elektrolux kupił tę fabrykę
uszczelek? :-)

--
sendilkelm

7. Data: 2010-12-27 19:19:08

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Dec 2010 09:04:03 -0800 (PST), ptoki <s...@g...com>
wrote:

>Moze byc tez tak ze te ubrania trafiaja do pralki juz zaplamione tylko
>tego nie widac...

O! Właśnie. Kiedyś tak załatwiłem dwie pary krótkich spodenek.
Pierwszy raz mi się pojawiła ciemna plama po praniu, która już nie
zeszła - nie wiedziałem od czego... Spodenki do wyrzucenia :-(
Ze dwa lata później, na innych zauważyłem mało widoczną plamę, jakby z
tłuszczu (może z żywicy?) a po praniu zrobiła się z tego o wiele
ciemniejsza, brązowa plama, której również w żaden sposób nie dało się
usunąć (nawet ACE prosto z butelki nie pomogło - zbielało wszystko
dookoła a plama prawie wcale!)
Nie wiem jakim cholerstwem się pobrudziłem, ale za każdym razem plamy
stawały się bardziej widoczne po praniu. Może tu leży problem?
--
A.

8. Data: 2010-12-27 19:42:46

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"agent73" <a...@g...pl> wrote in message

> [...]
> Nie wiem jakim cholerstwem się pobrudziłem, ale za każdym razem plamy
> stawały się bardziej widoczne po praniu. Może tu leży problem?

Sam sobie odpowiedziałeś - chodziłeś w usmoluchanych gaciach, a po wypraniu
pojaśniało wokół plam i zrobiło się kontrastowo. Mus częściej prać.

9. Data: 2010-12-28 07:04:48

Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieliśmy już kilka pralek i zawsze było to samo. Białe nieregularne plamy na
ciemnych rzeczach. Jakby rozpuszczona guma do żucia. Właśnie chodzę w kurtce
poplamionej w pralce. Na szczęście od wewnątrz. Tu pralka nie jest niczemu
winna a proszki. Czarne rzeczy pierzemy czasem w płynie do prania i plam
tych nie ma. Po proszkach są za każdym razem. No, jeszcze może się dołożyć
również płyn do płukania i jakieś reakcje między proszkiem, płynem a wapniem
z wody.
Nie wymieniajcie pralki, bo to nic nie da.
Pozdrawiam,
jagr

10. Data: 2010-12-28 08:03:51

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
9g2000yqi.googlegroups.com...

> Sposobow jest pare. Ale najwazniejsze to zbadac schemat wystepowania
> takich brudnych prań.

niestety nie ma zadnego schematu, albo go nie dostrzegamy, jedyne co jest,
to jest to co ktores pranie i wystepuje na pojecynczych rzeczach, ale jak
juz wystapi, to jest poplamiona cala ta rzecz, ewentualnie dwie i sa to
calkiem spore plamy, nie sa to takie plamy jak np po soku wisniowym, ale sa
one po prostu w innym odcieniu tej rzeczy, cos jak po tluszczu na papierze

> Moze byc tez tak ze te ubrania trafiaja do pralki juz zaplamione tylko
> tego nie widac...

nie, to jest zupelnie wykluczone

to wyglada tak, jakbys wzial np pecynke smaru, zawinal ja w jakies ubranie i
wsadzil do prania, ta rzecz jest wtedy poplamiona w kilku miejscach ale
pozostale sa czyste

RE - jak zmarnowac życie ...
e.s.e. - jak to parzyć?
Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
DOBRYM LUDZIOM...
sprawdzony producent piecow na EKO