Popiół z węgla kamiennego - co z nim zrobić?

1. Data: 2010-12-27 11:01:51

Temat: Popiół z węgla kamiennego - co z nim zrobić?
Od: Krzysiek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co zrobić z popiołem powstałym po spalaniu węgla w sezonie grzewczym?
W tym roku nikt mi nie chce wziąć takiego odpadu.

2. Data: 2010-12-27 11:26:33

Temat: Re: Popiół z węgla kamiennego - co z nim zrobić?
Od: "jasiek" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> Co zrobić z popiołem powstałym po spalaniu węgla w sezonie grzewczym?
> W tym roku nikt mi nie chce wziąć takiego odpadu.

U mnie postawiono specjalne zbiorniki/kontenery na popiól, wcześniej ludzie
wrzucali do kontenera na zwykłe śmieci i "władze gminy" denerowały się, ale
nie mogły nic zrobić. Teraz są kontenery i jest spokój, a zdaje mi się, że
część popiołu wraca przy posypywaniu dróg (lepsze to dla aut roślinek niż
sól), a reszta idzie pod budowę nowych dróg.

pogadajcie z radnymi gminy/dzielnicy czy kto tam u Ciebie rządzi i nich może
coś oni pomyślą. w końcu za coś kasę biorą ( i to nie małą).

jasiek

3. Data: 2010-12-27 13:13:25

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysiek" <a...@a...pl> wrote in message
> Co zrobić z popiołem powstałym po spalaniu węgla w sezonie grzewczym?
> W tym roku nikt mi nie chce wziąć takiego odpadu.

Zemleć i posypywać drogi zamiast piachu i soli.
Takie 2 in 1...

4. Data: 2010-12-27 18:56:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Dec 2010 12:01:51 +0100, Krzysiek napisał(a):

> Co zrobić z popiołem powstałym po spalaniu węgla w sezonie grzewczym?
> W tym roku nikt mi nie chce wziąć takiego odpadu.

My formujemy z niego podjazd od drugiej strony działki. Po latach się
ugniecie i osiądzie, coś się na tym położy.

5. Data: 2010-12-27 19:54:34

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek wrote:
> Co zrobić z popiołem powstałym po spalaniu węgla w sezonie grzewczym?
> W tym roku nikt mi nie chce wziąć takiego odpadu.

mam nadzieję że wprowadzą obowiązek gromadzenia i oddawania do utylizacji.
:)

6. Data: 2010-12-28 09:05:02

Od: "Andrzej S." <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-27 20:54, Marek Dyjor pisze:

> mam nadzieję że wprowadzą obowiązek gromadzenia i oddawania do
> utylizacji. :)

Tym bardziej, ze popioly maja podwyzszona radioaktywnosc
--
A S

7. Data: 2010-12-28 12:14:41

Od: "jasiek" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Tym bardziej, ze popioly maja podwyzszona radioaktywnosc
> --
> A S

Tak z ciekawści, co rozumiesz przez podwyższoną radioaktywność? przecież
węgiel dostępny w ogólnym handlu ma radioaktywność taką, jak wszystko
wokoło, czyli uogólniając - dopuszczalną. Zatem po spaleniu w piecu (czy też
szybkim utlenieniu jak niektórzy na tej grupie zwracają uwagę) wydaje mi
się, że raczej radioaktywność nie wzrasta - a przynajmniej ja niegdy nie
słyszałem, żeby coś takiego w przypadku węgla się działo.

I jak długo trzebaby było leżeć zakopanym w tym popiele, żeby odczuć
szkodliwe skutki tej radioaktywności?

jasiek

8. Data: 2010-12-28 14:42:01

Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wydaje mi się, że raczej radioaktywność nie wzrasta - a przynajmniej ja
> niegdy nie słyszałem, żeby coś takiego w przypadku węgla się działo.

wzrasta, bo następuje koncentracja -w popiele jest relatywnie więcej
metali ciężkich/izotopów niż w węglu kamiennym. Co w praktyce ma
niewielkie znaczenie, bo w 99% wypadków różnica jest na poziomie ułamków
promieniowania tła.

> I jak długo trzebaby było leżeć zakopanym w tym popiele, żeby odczuć
> szkodliwe skutki tej radioaktywności?

cóż, wedle niektórych teorii promieniowanie lekko przewyższające poziom
tła jest nadzwyczaj korzystne dla organizmu (sprawdź np. czym się leczy
ogólną i szczególną niemoc w Lądku Zdroju). Ale co kto lubi...

9. Data: 2010-12-28 15:04:12

Od: "jasiek" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> metali ciężkich/izotopów niż w węglu kamiennym. Co w praktyce ma
> niewielkie znaczenie, bo w 99% wypadków różnica jest na poziomie ułamków

czyli nie wzrasta tylko następuje koncentracja, przecież to jest różnica jak
dla mnie, w wyniku spalania nie pojawiają sie dodatkowe ilości pierwiastków
promieniotwórczych. wzrasta tylko ich występowanie w danej objętości, ale
nie pojawiają się w sposób magiczny, inaczej nikt by nie eksploatował rud
metali radioaktywnych tylko spaliłby sobie węgiel powiedzmy tonę w której
znajduje się jakiś tam promil izotopów, a po spaleniu uzyskałby powiedzmy 1g
matereiału radioaktywnego - to byłby cud niczym w Kaanie Galilejskiej - coś
z niczego

> cóż, wedle niektórych teorii promieniowanie lekko przewyższające poziom
> tła jest nadzwyczaj korzystne dla organizmu (sprawdź np. czym się leczy
> ogólną i szczególną niemoc w Lądku Zdroju). Ale co kto lubi...

o promieniowaniu tła to ja wiem, poprostu wypowiedź naszego przedmówcy nieco
mnie zaskoczyła, ale zakładam, że przeczytał wypociny jakiegoś pismaka,
który nie ma pojęcia o czym pisze i potem powstają jakieś dziwne plotki w
społeczeństwie.

na dobrą sprawę ludzie też są radioaktywni i gdyby zebrać odpowiednio dużo
popiołu z ludzkich szczątek to tez można powiedzieć, że są szkodliwe.

jasiek

10. Data: 2010-12-28 17:24:44

Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jasiek <j...@p...fm> napisał(a):

> [...]
duĹź
> popiołu z ludzkich szczątek to tez można powiedzieć, że są szkodliwe.

Wiecej w tym popiele zwiazków siarki anizeli radioaktywnosci. Siarka jak
wiadomo w zwiazkach jest agresywna. Nie wiem jak w Lądku Zdroju - ale w
Swieradowie Zdroju leczą wodami radonowymi, ktore są przeznaczone dla osób
juz w wieku "pokreatywnym".. Wyraznie na to zwracają tam uwagę. Za to pchają
się do tych wód tłumy podstarzałych Niemców, którym do szczęscia brak tylko
uciekajacego zdrowia.. Wiec konserwują się w tych kapielach ile wlezie.
A wracając do popiołu zmuszajmy samorzady do jego odbioru i utylizacji.W
moich stronach ktos kiedyś zastosował vendettę. Gdy mu posypano w akcji
dobroczynności urzedu miasta ulicę pylacym zuzlem, za pare dni ktoś w nocy
wysypał przyczepkę popiołu przed tymze urzędem. Zrobił się "kurz", sprawcy
nie wykryto, ale akceptacja społeczna wiadomo po czyjej była stronie...
Teraz juz nie widać by utwardzali żuzlem w okolicach.
Marex

boimy sie prac w pralce ;)
RE - jak zmarnowac życie ...
e.s.e. - jak to parzyć?
Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
DOBRYM LUDZIOM...