Randam teraz czy na jesień

51. Data: 2008-06-25 01:50:26

Temat: Re: Randam teraz czy na jesień
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> W wiadomości
dcommunicationinc

> Hejka. Skad znasz skład tego, co jesz? Masz domowe laboratorium?
> Pozdrawiam niezależnie Ja...cki

Nie mam laboratorium. Natomiast wiem, co leje na warzywa, owoce i kwiaty
w moim ogrodzie - wode z wlasnej studni lub deszczowke z beczki. I nic
wiecej. Uzywam wlasnych nasion, zbieranych od lat wlasnymi rekoma.
Kupuje rozsady od ogrodnika, ktorego znam i wiem, ze nie uzywa
chemikaliow jak rowniez nie uzywa nasion GMO. Dbam o to, zeby
maksymalnie wykorzystac naturalne systemy zapobiegania szkodnikom
poprzez sadzenie roslin sympatyzujacych - np. turki z pomidorami czy
chryzantemy wsrod kalafiorow. Uzywam "herbaty" z czosnku do pryskania
roz. itd, itp. Jesli sie komu chce, to mozna zyc bez chemikaliow. Taniej
tez jest, bo ani na chemikalia, ani na choroby z nimi zwiazane nie
trzeba wydawac pieniedzy.

MB

52. Data: 2008-06-25 02:13:08

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Bylo tak kiedys, ze mozna bylo ludziom
> nakazac, zeby mysleli czy wypowiadali sie w taki czy inny sposob, co
> usilnie chcesz mi narzucic, ale te czasy juz minely.

Jesteś pewna że minęły? Są tacy co próbują...
http://www.environmentalleader.com/2008/06/24/james-
hansen-try-fossil-fuel-ceos-for-high-crimes-against-
humanity/

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

53. Data: 2008-06-25 02:17:19

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. To "w większości" czyni różnicę. ;-) Unikam wikipedii, bo głównie
> prezentuje opinie a nie fakty.

Piszę "w większości", bo w paru miejscach zamiast odnośnika jest
[citation needed]. Oczywiście, ze to opinia, ale solidnie podparta faktami.

Pozdrowienia,
Michał

54. Data: 2008-06-25 06:39:21

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
> [...]
> zyc bez chemikaliow. Taniej tez jest, bo ani na chemikalia, ani na
> choroby z nimi zwiazane nie trzeba wydawac pieniedzy.

Hejka. Imponują mi ludzie, którzy nie mają żadnych wątpliwości.
Pozdrawiam intelektualnie Ja...cki

55. Data: 2008-06-25 06:44:36

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <i...@g...com> wrote in message

> Hejka. Imponują mi ludzie, którzy nie mają żadnych wątpliwości.
> Pozdrawiam intelektualnie Ja...cki

Nie mają problemów w samouwielbieniu?

56. Data: 2008-06-25 18:37:25

Od: "skryba ogorodowy" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości
dcommunicationinc...
> Teraz na szczescie mozna zapytac, dlaczego, co i jak, i nawet dostac
> kilkanascie odpowiedzi, MB

Zgodnie z tym co napisałaś poradź mi lawendowa specjalisto
(bez cudzysłowia)
w jakiej fazie kwitnienia ścinać kwitnace pędy lawendy
by jej zapach był najdłużej trwały?

Pozdrawiam pogodnie
skryba

57. Data: 2008-06-25 18:47:03

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> [...]
> http://www.environmentalleader.com/2008/06/24/james-
hansen-try-fossil-fuel-ceos-for-high-crimes-against-

Ironizowalam. Ale sam fakt, ze ta strona istnieje o czyms swiadczy.
MB

58. Data: 2008-06-25 19:02:58

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gosia Plitmik napisał:

> i jak efekty?Słyszałam o mydle ekologicznym i denaturacie;-)ale prawde
> mówiąc u mnie naturalne środki na mszyce nie działają;-(Mam jakieś
> odporne dziadostwo

Jeszcze podobno kropla płynu do naczyń w psikadełku z wodą. Te papierosy
działają, ale doraźnie - giną te mszyce, które już są na róży. Jak
przylecą następne trzeba znowu pryskać.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

59. Data: 2008-06-25 19:06:50

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogorodowy wrote:

> [...]
> (bez cudzysłowia)
> w jakiej fazie kwitnienia ścinać kwitnace pędy lawendy

Pytanie podchwytliwe :) Lawende scina sie tuz przed kwitnieniem. Gdy
przyjrzysz sie tym pedom, to zobaczysz kilkadziesic podluznych paczkow
na koncu. Z tych otworza sie malutkie pojedyncze kwiatki. Gdy na
pojedynczym pedzie sa dwa, najwyzej trzy, kwiatki, scinac! Scinac rano,
wiazac peczki gumka, zrobic haczyki z rozkreconych spinaczy do papieru,
wieszac kwiatami w dol, albo okrakiem na sznurkach, dzielac peczek na pol.

Suszyc w ciemnym, przewietrznym miejscu, okolo 2 tygodni.

Po tym czasie mozna otrzec liscie z lodyg, i utworzyc ladne, rowne
bukiety albo otrzec suche paczki, odrzucic lodygi i liscie, przesiac
przez sito, i otrzymac suszona lawende nadajaca sie na saszetki,
kapiele, itd., nawet na cele kulinarne, jesli jest to angustifolia.

U nas slonce i pogoda, nie do uwierzenia. Nawet temperatura doszla do
18°C, chyba po raz pierwszy w tym roku.

MB

60. Data: 2008-06-25 19:08:25

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora