Ranigast dla dziecka?

11. Data: 2002-04-15 17:56:15

Temat: Re: Ranigast dla dziecka? - wybór leku
Od: "L'e-szczur" <l...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> wrote in message
news:3CBABBB8.AA65EA36@iimcb.gov.pl...
> Lech Trzeciak wrote:

Widzę, że nie do końca udało mi się zaprezentować swoje podejście do tematu.
Starałem się myśleć i pisać jak przeciętny pacjent (jakim zwykle jestem i
jakim jest zapewne GosiaS) obawiający się czyjegoś "błędu w sztuce" (co
zdarza się podobno dość często), a nie jako adwokat strony "NIE DLA
RANIGASTU".

> Nic konkretnego, badań na dzieciach na razie nie prowadzi się.
Przypuszczać
> można, że działania niepożądane u dzieci są podobne do działań u
dorosłych, a
> praktyka stosowania tego leku u dzieci nie wskazuje, by było inaczej.

Jak dużymi danym "praktycznymi" dysponujesz, żeby wyciągać takie wnioski ?
Pytam z ciekawości.

> Chyba ci się nie udało :-(

A co zacząłeś się bać ? ;-)

Pozdro

L'e-szczur

12. Data: 2002-04-16 11:49:11

Temat: Re: Ranigast dla dziecka? - zaufanie
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

L'e-szczur wrote:

> Jakie opóźnienia rozpoznania ?
> Do rozpoznania wrzodów żołądka nie potrzeba
> rezonansu magnetycznego, czy tomografii
> i można je zrobić w większości klinik prywatnych.
> Jeżeli mówiłeś o innych badaniach,
> to uściślij, proszę, o które ci chodziło
> i jaki ma to związek z poruszonym przypadkiem.

Odnosisz się do konkretnego przypadku, a ja dyskutowałem z ogólną tendencją -
znaną nie tylko mi - konsultowania leczenia na wszystkie strony. Ta tendencja
była tu ostatniu już raz krytykowana, a krytyka bierze się z tego, że zawsze
znajdzie się wśród tych konsultantów co najmniej jeden, który ma pogląd
przeciwny do poglądu konsultowanego.

A wracając do konkretnego przypadku spytam przekornie: właściwie jaka jest
pewność, że rozpoznanie postawiono prawidłowo, skoro leczenie - zdaniem GosiS -
jest nieprawidłowe? Bo skoro facet nie umie leczyć, to może nie umie także
rozpoznawać???

> Poza tym nie widzę związku
> między leczeniem prywatnym a opóźnianiem
> i chaotycznością podejmowanych działań.

Związku bezpośredniego nie ma. Nie chodzi o leczenie prywatne czy publiczne,
tylko o leczenie tej samej choroby w wielu miejscach na raz.

> Nie twierdzę, że ranitydyna jest be,
> tylko, że może być be jeśli ma się pecha

MOŻE być be? Ale co z tego ??? To zresztą temat na ten drugi wątek, gdzie jest
na to odpowiedź.

> A co (albo kto) jest ? Dodam, że jest jest to pytanie podchwytliwe.

To już zależy od lekarza; mogę powiedzieć, co powinno być źródłem wiedzy:
podręczniki, wykłady i rady mądrzejszych kolegów, prasa specjalistyczna.

Leszek

zapalenie zyl
ENCEPUR- b. pilne
Zboże to trucizna!!!