Re: 125 uderzeń serca

From: unnamed <unnamed@.os.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: 125 uderzeń serca
Date: Sat, 12 Feb 2005 01:27:15 GMT

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

> Czy 125 uderzeń serca na minutę to dużo?
> Gośc ma 164cm wzrostu, waży 90kg, ale jakoś nie widac po nim tuszy... ma
> brzuszek owszem, ale nie aż tak wystający... ot brzuszek większy niż płaski,
> udo ma grube.
> Kaleką nie jest, do autobusu podbiegnie, zadyszki nie ma... jest gibki.
>
> Czy z takim stanem trzeba coś robić? Leczyć ?

mogę ci podać mniej więcej dla normalnego człowieka.
Sen: 50 - 60 uderzeń/min
spoczynek: 70 - 80 uderzeń/min
chód: 85 - 100 uderzeń/min
Duży wysiłek (podnoszenie ciężarów, sprint itp): 100 - 160
Można też tak się wymęczyć żeby ci biło 220 uderzeń/min, ale to jest
mniej więcej grannica...potem pewnie omdlenie...
a jeśli ma 125 uderzeń/min w spoczynku (czyli nie poruszał się co
najmniej 5 min) to to jest zdecydowanie za dużo i należy iść po
skierowanie do kardiologa. Być może jest to częstoskurcz napadowy >
leczenie: Propranolol + Aspargin
Jak kolega nie chce iść do lekarza to niech sobie kupi Aspargin bez
recepty i przyjmuje 3 razy dziennie... powinno się zaobserwować poprawę.
Ale powiedz w jakim stanie jest tyle uderzeń/min ?

--
GG #5324432 , Przy odpowiadaniu na PRIV usuń zabezpieczenie antyspamowe