Re: 5-10-15

From: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: 5-10-15
Date: Mon, 04 Mar 2002 13:27:53 +0100

Robert Szymczak napisał(a):

> Prawda? A moim zdaniem to bzdura. Każdy oczywiście chciałby wieść
> nieskomplikowane i wygodne życie. Każdy zdrowy i chory chciałby mieć
> wyrozumiałego partnera, wieczną miłość, dobry seks, mądre dzieci,
> willę nad jeziorem, itp. A tu okazuje się często, że mąż pijak
> terroryzuje rodzinę, żona ma kochanków, dzieci zaś wyrastają na
> tępych matołów. I to jest dopiero życie, któremu myślę nie można
> podołać.

Tak - ale gro młodych kobiet czy mężczyzn tak myśli. To jest ta prawda.
To jest podświadome - nie wiąże się z osobnikiem słabym i nieprzydatnym -
ewolucja ?
Może i tak, to jest i w podświadomości i w mentalności.

> Czemu w tym kontekście więc życie z ON wydaje się cięższe od życia z
> pijakiem? A no bo kalectwo widać, a pijaka można odkryć dopiero po
> latach. Czemu życie z ON uważa się za życie przegrane? Stereotypy?
> Sytuacja ekonomiczna? Pewnie jedno i drugie, co nie znaczy, że
> faktycznie życie z ON takim być musi. A że takim nie zawsze jest
> świadczą udane "mieszane" małżeństwa.

Tak to są stereotypy.
Stereotypy budowane przez szereg pokoleń i nadal są pokutowane.
Tutaj też otoczenie decyduje - co powiedzą inni jak się by zdrowa kobieta
związała z inwalidą - ale to juz było na grupie :-)
Według tekiego stereotypu - życie z ON jest ciężkie, wymaga poświęcenia, ba
nawet według niektórych jest to marnowanie życia. A to że człowiek ten potrafi
emocjonalnie więcej dać niż zdrowy to się nie liczy.
A co do ekonomii - to jest żecz względna - jednym wystarcza 2 pokojowe
mieszkanko, a innym i duża willa z BMW na podwórku by nie wtystarczyło :-)

Z pozdrowieniami

Jacek K.

| http://www.proinfo.pl/jacek.k |