Re: A jednak się...

From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: A jednak się...
Date: Sun, 14 Sep 2008 23:14:41 +0200

Dnia Sun, 14 Sep 2008 23:02:04 +0200, Aicha napisał(a):

> Chyba "wasi" mało wiedzą o stanowisku papieża (czyli głowy kościoła,
> jakby nie było) na temat ewolucji, hm?
> http://www.jezuici.krakow.pl/nw/doc/jp2ewolucja.htm

Nasi wiedzą, ale myślą, że jeszcze nie wszystko powiedziano, bo to, co jest
w tym tekście, to prawie nic :-)

Najmocniejsze, co znalazłam, to to:

"Dzisiaj, prawie pół wieku po publikacji encykliki, nowe zdobycze nauki
każą nam uznać, że teoria ewolucji jest czymś więcej niż hipotezą. Zwraca
uwagę fakt, że teoria ta zyskiwała stopniowo coraz większe uznanie
naukowców w związku z kolejnymi odkryciami dokonywanymi w różnych
dziedzinach nauki. Zbieżność wyników niezależnych badań - bynajmniej nie
zamierzona i nie prowokowana - sama w sobie stanowi znaczący argument na
poparcie tej teorii.

Jaki zasięg ma ta teoria? Kwestia ta należy do dziedziny epistemologii.
Teoria jest konstrukcją metanaukową, odrębną od rezultatów obserwacji, ale
zgodną z nimi. Dzięki teorii można połączyć w całość pewien zbiór
niezależnych od siebie danych i faktów i wyjaśnić je w ramach jednolitej
interpretacji. Teoria okazuje się słuszna w takiej mierze, w jakiej pozwala
się zweryfikować; jest nieustannie oceniana w świetle faktów; kiedy
przestaje uwzględniać fakty, ujawnia swoje ograniczenia i nieprzydatność.
Wymaga wówczas ponownego przemyślenia."

No, wymaga i wymagać będzie jeszcze długo - coś tu jest wyraźnie
zadeklarowane? - NIC.
--
"(...)Zewszad rozlegaly sie surowe upomnienia:Jestes niczym,zapomnij o
sobie,zyj innymi!Gdym moje Ja po raz czwarty napisal,poczulem sie jak