Re: Adam, Ewa i boski zakaz.

Subject: Re: Adam, Ewa i boski zakaz.
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
<oiataq$p2m$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <oiatkl$ubo$1@node1.news.atman.pl>
<oiaul8$qg9$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <oiav17$vn4$1@node1.news.atman.pl>
<oib2t9$uqu$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<594959ec$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
<oibnoa$f4f$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<594a5970$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
<oiegoh$o4u$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<594b919e$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
<oigb0s$nsm$1@node2.news.atman.pl>
<594bf553$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
<oihu44$q9j$1@node1.news.atman.pl>
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Fri, 30 Jun 2017 13:31:26 +0200

W dniu 2017-06-23 o 04:24, Chiron pisze:

> Wiem, wspólne żony i te sprawy. Nadal w to wierzysz. Tyle, że Marx
> wymyślił to, bo uznał, że i tak robotników nie stać na utrzymanie
> swoich żon- które muszą harować jak oni od rana do nocy. A tak,
> wspólnie- lepiej sobie poradzą. Ekonomicznie. Uczuć ten alkoholik i
> rogacz nie brał pod uwagę.
>

> Ja jednak piszę o związku kobiety i mężczyzny- a nie o tym, że to moja
> kobieta i moja własność- więc mogę lub nie podzielić się swoją
> własnością z innym samcem. A w związku nie ma możliwości "dzielenia"
> się drugą osobą z kimś innym. No bo wchodząc w związek emocjonalny z
> [...]

Wcale się tu nie powołuję na Marksa,. Tylko takie sobie spekulacje nad
minusami życia z jedną konkretą samicą do końca. Poza tym idea wspólnot
bez podziału na pary była praktykowana przez ludzkość na długo przed
Marksem.

No i oczywiście to Twoja i twojej samicy sprawa jak chcesz żyć, przecie
nie można kogoś zmuszać do dzielenia się partnerami z innymi.

Co za emocje masz na myśli - te dla niektórych wręcz tortury związane z
wypełnianiem "obowiązków małżeńskich" po kilku/nastu/dziesiąt latach
trwania w jednym związku nazywasz emocjami na plus?