Adam, Ewa i boski zakaz.

41. Data: 2017-06-20 12:32:56

Temat: Re: Adam, Ewa i boski zakaz.
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2017 o 12:27, LeoTar Gnostyk pisze:
> A co jeśli to wszystko jest jedynie wytworem naszej Świadomości?

Twoja świadomość stworzyła chmury? Pamiętaj - byt określa świadomość!

42. Data: 2017-06-20 12:50:12

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> Twoja świadomość stworzyła chmury? Pamiętaj - byt określa
> świadomość!

Pinokio, Ty obłudny materialisto. Za Marksem mi tu będziesz powtarzał...

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

43. Data: 2017-06-20 12:56:42

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2017 o 12:50, LeoTar Gnostyk pisze:
> Pinokio, Ty obłudny materialisto. Za Marksem mi tu będziesz powtarzał...
u ciebie już jest więcej marksizmu

44. Data: 2017-06-20 14:02:44

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> u ciebie już jest więcej marksizmu

U mnie Świadomość kształtuje byt, a więc Świadomość jest pierwotna
względem bytu. U Marksa zaś jest przeciwnie kpie jeden. :-)

45. Data: 2017-06-20 14:11:48

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2017 o 14:02, LeoTar Gnostyk pisze:
> U mnie Świadomość kształtuje byt, a więc Świadomość jest pierwotna
> względem bytu. U Marksa zaś jest przeciwnie kpie jeden. :-)

Materializm u Marksa jest drugorzędny. Może istnieć marksizm
ezoteryczny. Materializm był potrzebny tylko ze względów propagandowych,
aby udawać że ta filozofia jest "naukowa".
A ja mówiąc "byt określa świadomość" nie jestem materialistą tyko realistą.

46. Data: 2017-06-20 16:20:37

Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2017 o 14:02, LeoTar Gnostyk pisze:
> U Marksa zaś jest przeciwnie kpie jeden.
W rzeczy samej. U ruskich trolli i współpracujących z nimi trolli
watykańskich realizujących w sieci program pod tytułem ,,faszystowska
Polska wymaga wyzwolenia z rąk Rosji," bycie ochrzczonym marksistą,
bolszewikiem czy komunistą to najgorsza obelga.

47. Data: 2017-06-20 19:08:01

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-20 o 10:01, XL pisze:

> Rasisto! Mówisz językiem nienawiści!!!
> LOL

Trudno zdefiniować niechęć płciową do osobnika tej samej płci, ale
chyba nie można nazwać tego rasizmem.

48. Data: 2017-06-20 19:21:38

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-20 o 12:27, LeoTar Gnostyk pisze:

> [...]
> więc miałby stwarzać materialny świat, który jest mu potrzebny tylko do
> doświadczania samego siebie? Nie byłaby mu potrzebna żadna odpowiedź ze
> stworzonego obiektu gdyż znałby wszystkie odpowiedzi (wrażenia). Z tego
> można wyciągnąć jedyny wniosek, że zaczął tworzyć materialną
> rzeczywistość po to by na podstawie odbieranych wrażeń poznać samego
> siebie, a więc NIE MÓGŁ BYĆ Twórcą świadomym. Dlatego popełnił błąd... A
> właściwie to go nie popełnił bo przecież musiał zacząć tworzyć by poznać
> samego siebie nawet wówczas gdyby efekty pierwszego tworzenia okazały

Może wcale nie szukać odpowiedzi. Może zna wszystkie pytania i
odpowiedzi na nie zanim jeszcze je ktoś zada. Czego On może nie
wiedzieć skoro jest wszystkim ? Oczywiście Twoja koncepcja jest taka że
owszem jest wszystkim i ma nieograniczone możliwości ale nie zdaje sobie
(jeszcze) sprawy, cholera, trochę to skomplikowane.. Chodzi o to choćby
dlaczego my fragmenty tej ogólnej materii która robi próby samopoznania,
tylko tymczasowo egzystują i dlaczego jest to jakoś tak regularne, tak
jakby ktoś to świadomie zaplanował?

> A co jeśli to wszystko jest jedynie wytworem naszej Świadomości?

I tak może też być. Z naszymi możliwościami nie sposób tego
zweryfikować, Jednak z pewnością cała masa ludzi z góry odrzuci Twoją
koncepcję (s)tworzenia świata. Czym to idzie że odrzucą bardzo
prawdopodobną Twoja wersję, a wierzą w cudy w stylu np chodzenie po
wodzie przez śmiertelnika i w ogóle w cudy? Przecie normalny człowiek
wie że nie da się wyrzucić 19 w grze w trzy kości, tak samo nie można
mieć 5ciu asów w grze w pokera. Czyli jasne jest że cudów nie ma..

49. Data: 2017-06-20 19:22:52

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-20 o 14:02, LeoTar Gnostyk pisze:

> U mnie Świadomość kształtuje byt, a więc Świadomość jest pierwotna
> względem bytu. U Marksa zaś jest przeciwnie kpie jeden. :-)

To naprawdę unikatowe podejście/styl bycia -, na ogół u większości ludzi
jest dokładnie na odwrót.

50. Data: 2017-06-20 19:23:48

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-20 o 10:09, XL pisze:

> Oczywiście, że mógł, ba, powinien je piętrzyć i spiętrzył - poniewaz
> tworząc człowieka na swoje podobieństwo i jednocześnie bez żadnych barier
> stworzyłby drugiego Boga.

No dobrze, ale wobec tego teza o naszym podobieństwie do Stwórcy na czym
się opiera? W końcu w czym jesteśmy do Niego podobni?

Interpretacja popkultury
Nie zapomnimy! (pamięci ofiar neofaszystowskiej przemocy w Polsce)
Czy jest większa hańba?
Zezowate szczęście
Wiara najbliższa