Akcja: lekki tronister

11. Data: 2009-11-15 12:37:52

Temat: Re: Akcja: lekki tronister
Od: "Agnieszka Ostrowska" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
news:hdn0hu$nvv$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Agnieszka Ostrowska pisze:
[...]
> [...]
> Według mnie jedynym sensownym sposobem rozwiązania problemu jest
> pozostawianie podręczników w szkole i taka organizacja zajęć, żeby do
> minimum ograniczyć konieczność ich zabierania do domu. Czyli np. trzeba by
> zorganizować odrabianie zadanych lekcji od razu w szkole, a przynajmniej
> tej części, która wymaga podręcznika. Dla większości nauczycieli jest to
> zapewne nierealne, więc problem pozostanie na kolejne lata, a kręgosłupem
> proponowałbym się zająć w inny sposób - zamiast x godzin przed
> telewizorem/komputerem np. zajęcia na basenie.

6 godzin basenu + 2 godziny biegania + 3 godziny WFu tygodniowo
po godzinie TV i KOMP w piatek sobotę i niedzielę.

> PS: O podpisie zapomnij. Jakbym chciał każdemu przekazywać moje dane
> osobowe, to bym je sobie wytatuował na czole :->

Nikt Cię o dane nie prosi. Imię i nazwisko i mail do potwierdzenia, że
istniejesz w realu.

Aga

12. Data: 2009-11-15 14:42:13

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

M&C <c...@C...pl> napisał(a):

(..)
> Tyle, ze całkiem proste nie są.

ale to z powodow inych niz tylko tormister. Tornister to akurat nie
spowoduje skolioz, bo ma dwa ramiona na plecy. Gorsza jest torba na jedno
ramie.

i.

13. Data: 2009-11-15 14:57:52

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a pisze:

> (..)
>

> ale to z powodow inych niz tylko tormister. Tornister to akurat nie
> spowoduje skolioz, bo ma dwa ramiona na plecy. Gorsza jest torba na jedno
> ramie.

Skrzywienia kręgosłupa to nie tylko skoliozy.

Marzena

14. Data: 2009-11-15 17:48:25

Od: waruga <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Ostrowska pisze:
(po dwoje na ucznia)

Po niby co?

--
waruga

15. Data: 2009-11-15 17:53:12

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale nie powiesz chyba, że wynika to tylko i wyłącznie z tego, że noszą
> ciężkie tornistry? Na to składa się przede wszystkim ogólny brak sportu w
> połączeniu z coraz bardziej siedzącym trybem życia.
To zaś wynika ze zbyt dużego obciążenia szkołą (nauka w pozycji siedzącej;
ciężki tornister; mało czasu na zabawę w grupie, ale w tempie
indywidualnym, niezleżnym od grupy, czyli piaskownica, osiedlowy plac zabaw
itp)

> .... Japonia była zniszczona wojną....
Nie tak bardzo, a może nawet prawie wcale, w zestawieniu z Polską.
Owszem 2 bomby atomowe, ale na jakie miasta? A u nas milionowe miasta
(Warszawa, Wrocław) były niszczone metodycznie budynek po budynku, i został
ocean gruzu.

> stawiana na nogi z dużą pomocą USA, które nie widziało potrzeby tworzenia
> tam sobie konkurencji w określonych badaniach.
Nie mieli możliwości istotniej ingerencji w tę strefę życia Japoni (powody
kulturowe).

>...duży potencjał naukowców (także nazistowskich), ....
Pszesadzasz.

>... po wojnie nieźle stało gospodarczo, ....
Japonia też.
II wojna światowa, mimo, że dotyczyła około 80 państw,
dotknęła jednak najbardziej : Polskę, Niemcy, Rosjan, dopiero potem Francję,
Anglię, USA, Japonię, Hiszpanię, Italię, Austrię.....
Uważam, że państwa poza tymi 3 na początku nie mają prawa niczego zwalać na
wojnę, zwłaszcza teraz, tyle lat po niej.

> A co ma piernik do wiatraka?? ....
> ale już "np." nie zauważyłaś :->
Każdy sport uprawiany pod pszymusem traci swe lecznicze właściwości
i staje się pszyczyną pogorszenia zdrowia, nie poprawy.

16. Data: 2009-11-15 18:04:38

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Decydujący nie, ale istotny.

A może decydujące.
I tu dodatkowo potępię modę na plecaki, zwłaszcza te z wąskimi ramionami
wszytymi jedno obok drugiego. Odstęp powinien być około 8cm, i praktycznie
żaden plecak tego nie spełnia, a tronistry praktyczie wszystkie.
Dodatkowo plecak jest dłuższy i to OK, bo zasłania nerki,
a dzieciak nie zawsze się sam właściwie ubieże;
ale jeśli komora nie jest dzielona na gurę i duł, to książki są nisko,
co powoduje że książki ważą więcj mimo, że mają tę samą masę.
Ten zaś warunek (wysokiego umieszczenia ciężaru) spełnia praktycznie każdy
tornister.
Dalej, czasem jest podział dużej komory do tę bliższą plecom i dalszą,
mało dzieci wie (a to one się pakują), że ciężkie książki powinny być bliżej
kręgosłupa (z tego samego powodu, że robi się dźwignia).
Dużą zaletą plecaka jest zaś zwykle jego dużo mniejsza masa, to w końcu nosi
się codziennie, sam tornister zwykle waży około połowy, a conajmniej 1/3
ciężaru.

17. Data: 2009-11-15 18:06:28

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 6 godzin basenu + 2 godziny biegania + 3 godziny WFu tygodniowo
> po godzinie TV i KOMP w piatek sobotę i niedzielę.
Wspułczuję twojemu dziecku.
Ile godzin na zwykłej zabawie z kolegami w okolicy domu?

18. Data: 2009-11-15 18:45:32

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie waruga <w...@o...pl> tak oto plecie:

> Agnieszka Ostrowska pisze:
> (po dwoje na ucznia)
>
> Po niby co?

No podwoje, drzwi takie duże.

Qra

19. Data: 2009-11-15 19:45:16

Od: " Iwon(k)a" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

M&C <c...@C...pl> napisał(a):

> Skrzywienia kręgosłupa to nie tylko skoliozy.

to podaj jakis konkret z tym kregoslupem i tornistrem.

i.

20. Data: 2009-11-15 20:26:48

Od: Maja <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:

> ale jeśli komora nie jest dzielona na gurę i duł,

... az zeby zgrzytaja...(choc fonetycznie roznicy przeciez nie ma)

dogma

18 -tka prezent
do rodziców II klasistów ...
skręca mnie