Ale pasztet!

1. Data: 2000-03-29 12:32:54

Temat: Ale pasztet!
Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, czy to jest przepis "wege", zresztą jestem zdania, że może
tego spróbować każdy, nawet taki zdeklarowany mięsojad jak ja. A to
dlatego, że to jest pyszne! A tanie i zdrowe.

PASZTET Z FASOLI

1 szklanka białej, drobnej suchej fasolki (tzw. perłówka),
5 dużych ziemniaków, 10 dag musztardy, ok. 7 dag stopionego smalcu, 1
jajko, majeranek (dużo!!!), czosnek, sól, pieprz

Fasolę namoczyć na noc w chłodnej wodzie, następnego dnia ugotować w tej
samej wodzie, soląc. Odcedzić i ostudzić. Ziemniaki wyszorować, ugotować
w mundurkach, po ostudzeniu obrać i zemleć razem z fasolą. Dodać jajko,
stopiony smalec, musztardę, czosnek przeciśnięty przez praskę i resztę
przypraw, dokładnie wymieszać.
Formę keksówkę wysmarować masłem, wpakować w nią masę
ziemniaczano-fasolową, na wierzch ułożyć jeszcze kawałeczki masła (takie
grubawe wiórki), piec ok. 60 min w temp. 200 st. C.
Podana ilość wystarczy na jedną klasyczną foremkę.
Pyszne na chłodno na chlebku.
Jeszcze dwie uwagi - ja nie żałuję musztardy, bo dodaje ostrawego
smaczku (nie żałuję też majeranku), no a smalec pewno można zastąpię
innym, zdrowszym tłuszczem, ale ja tak właśnie zrobiłam i jest mniam.

Smacznego

Joanna

1. Data: 2000-03-31 07:43:26

Temat: Re: Ale pasztet!
Od: "M.W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Sereinig napisał(a) w wiadomości:
<3...@j...krakow.pl>...
> [...]
>5 dużych ziemniaków, 10 dag musztardy, ok. 7 dag stopionego smalcu, 1
>jajko, majeranek (dużo!!!), czosnek, sól, pieprz

A czy fasole mozna zastapic soja?
Jakiego innego tluszczu uzylas?

Pozdrawiam
Marek

1. Data: 2000-03-31 07:45:32

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No dobra, a próbowałaś może zrobić coś ala pasztet z ryb ??? Chodzi za mną
ostatnio i tak się zastanawiam..............

--
IL PSS - OS3 - 28752610
"Widziałem kapitana i Czarnego Psa....., więc zdawało mi się, że wiem, jak

1. Data: 2000-03-31 09:32:49

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pokombinuje umysłowo i dam Ci znać ;)

--

Użytkownik "Joanna Sereinig" <j...@j...krakow.pl> napisał w
wiadomości news:38E47ED7.24592B11@jagiellonia.krakow.pl...

1. Data: 2000-03-31 09:44:28

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie. A masza jakiś sensowny przepis (co by nie było straszliwie drogie i
> pracochłonne, bo ostatnio cierpię na niedobór czasu na skomplikowane
> pichconka)?
Pasztet z ryby
60 dag ryby /filety/,
1/2 szklanki śmietany,
4 jaja,
2 małe bułeczki namoczone w mleku,
1/2 szklanki groszku,
masło, sól, pieprz
Groszek ugotować. Filety zmiksować w mikserze razem z bułką namoczoną
w mleku. Dodać sól, pieprz, jaja, śmietanę i
dokładnie wymieszać. Połączyć z groszkiem. Formę do keksu wysmarować
masłem i przełożyć do niej masę, po czym
wstawić do brytwanny z wodą. Naczynia przenieść do gorącego piekarnika
na 45 minut. Gotowy pasztet udekorować
kolorowymi warzywami. Można zalać galaretą. Podawać z majonezem
wymieszanym z 2 ząbkami roztartego czosnku.
Przyznaje bez bicia, ze to nie moj pomysl, tylko skopiowane z kk,
umieszczam dla leniwych, ktorym nie chce sie czytac kk grupy :-) Ulka

1. Data: 2000-03-31 10:31:51

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

M.W. napisał(a):

> A czy fasole mozna zastapic soja?
> Jakiego innego tluszczu uzylas?
>
> Pozdrawiam
> Marek

Witaj,

nie mam pojęcia, jak z soją - możesz spróbować i opisać wyniki swych
ekperymentów. Ja zawsze robiłam z fasoli. I zawsze ze smelcem, bo nie
jestem wegetarianką ani nawet nie zważam specjalnie na dietę,
przynajmniej nie na każdym kroku. Ze smalczykiem jest pyszne, nie wiem,
jak byłoby z innym, lżejszym i zdrowszym tłuszczem.

Joanna

1. Data: 2000-03-31 10:33:05

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-03-31 11:32:53

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ulko, dziękujemy bardzo - ale mam pytanie, co to jest kk grupa?
> No, bo gdyby to była ck grupa, to bym wiedziała...

kk grupy = ksiazka kucharska grupy :-)))

1. Data: 2000-03-31 11:44:39

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kk grupy = ksiazka kucharska grupy :-)))

Aaaaaaaaaaaaaaa.... chicken good :))))

1. Data: 2000-03-31 13:02:03

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry napisał(a):

> Pokombinuje umysłowo i dam Ci znać ;)

No, trzymam za pasztet. Yyyyy, to znaczy za słowo! ;)))

Joanna

krupnik
Zapomniałam, sorry
Gołąbki
RE: Nowy Tydzien Nowy Przepis Tygodnia Diabelskie Spaghetti !
Gazeta Wyborcza pisze o Serwisie Makaron