Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Aliexpress.pl (.com)
Date: Sat, 27 Aug 2016 11:33:38 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 36
Message-ID: <nprmq6$bm7$1@node1.news.atman.pl>
References: <1cbjyow1mnt8g.cfgrim0byobm$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 176-115-85-233.via.zamek.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1472290438 11975 176.115.85.233 (27 Aug 2016 09:33:58
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 27 Aug 2016 09:33:58 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.2.0
In-Reply-To: <1cbjyow1mnt8g.cfgrim0byobm$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:142568
Ukryj nagłówki
On 2016-08-25 23:29, Ikselka wrote:
> Czy ktoś robił tam zakupy? Proszę o wrażenia.
> Własnie zaryzykowałam 50 złotych, więc ewentualnie przeżyję tę stratę :-)
a) Zwracaj uwagę na opinie. Chińczycy czasem znikają z pieniedzmi.
b) To że ktoś nazywa Cie w mailu Friendem nic nie znaczy. Maile są
wysyłane w celu odwiedzenia się od pomysłu otwarcia dispute na tyle
długo żeby termin reklamacji minął i juz sie nie dało.
c) otwieraj dispute jak tylko cokolwiek jest źle. Przy duzych zakupach u
jednaj osoby jest powszechna praktyką "zapomnieć coś włożyć do paczki
może nie zauważy"
d) Jeśli paczka nie przychodzi w okolicy gwarantowanego terminu proś o
wydłuzenie okresu ochrony. Jeśli jest już kilka dni do końca wydłużonego
- otwierasz dispute bez duskutowania ze sprzedawcą że na pewno dośle.
e) Towar przeceniony o 50% względem sasiadów jest wirtualny i nie
dostaniesz go.
f) zwróc uwagę na walutę, można kupić o procenty drożej/taniej
zmieniając walutę.
g) zainwestuj w wirtualna kartę kredytową z mozliwoscią doladowania.
Uzywanie codziennej wystawia na atak w przypadku wycieku danych z Ali a
to się kiedys stanie.
Żadnej litości, oni tam robią niezły biznes na "zapominaniu",
"pomyłkach", "się zgubiło, doślemy". Mimo to polecam, wiekszość
sprzedawców jest ok.
PS. Przesyłki coraz czesciej przychodza z europy, np z Estonii albo
Szwajcarii.
PS2. Na 3 okolicznych pocztach jest taka sama praktyka: jeśli przesyłka
nie miesci się w skrzyne to listonosz nie wrzuca awizo. Przypuszczam że
na złość. Trzeba dopytywać na poczcie po jakiś 2-3 tygodniach czy już.
Śledzenie praktycznie kończy się na "wysłano za morze" i nic więcej o
losach przesyłek w europie nie wiadomo. Rejestrowane sa droższe o kilka
E i często mają ten sam feler.
|