Re: Amoksiklav a alkohol - troszkę inna sytuacja

From: t-1 <t...@t...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Amoksiklav a alkohol - troszkę inna sytuacja
Date: Thu, 17 Nov 2016 22:30:30 +0100
<18aogjbwtskay$.mjbl3ubyrnca$.dlg@40tude.net> <f7ato0$n6i$1@news.onet.pl>
<d...@g...com>

W dniu 2016-10-28 o 20:47, m...@g...com pisze:

> nikt nie daje tu konstruktywnej odpowiedzi... to że nie powinno się łączyć alkoholu
z lekami to wie każdy :) tylko nikt z was nie potrafi wytłumaczyć dlaczego. Wiadome
jest, że alkoholu na pewno nie wolno łączyć z paracetamolem bo drastycznie rozwala
wątrobę, natomiast z ibuprofenem nie ma już takiego problemu i spokojnie możesz
łyknąć sobie ibum i skoczyn na piwerko.
> Więc fala hejtu jest niezrozumiała a kolejne wytłumaczenia autora so logiczne bo
nikt nie odpowiedział na jago pytanie. Ja też nie wiem i dlatego trafiłem tutaj, ale
jak widzę totalna pustynia :(

Z ciekawości znalazłem

O paracetamolu i innych lekach oraz jak reagują z alkoholem jest tu:
http://www.lekinacodzien.pl/2012/03/18/top10-lekow-k
torych-nie-nalezy-mieszac-z-alkoholem/

Natomiast bardzo ciekawie wypowiada się aaadelayda na

https://forum-farmaceutyczne.org/topic/15001-antybio
tyki-i-czas-ich-wydalania-z-organizmu/page__hl__alko
hol

"........ amoksycyllina, antybiotyk z grupy penicylin syntetycznych. Ze
względu na krótki okres półtrwania można przyjąć, że już po 2-3 dniach
amoksycyliny nie ma w organizmie (a np. taka azytromycyna będzie się
utrzymywała nawet do tygodnia).
Jeśli chodzi o przyjmowanie alkoholu, w tym przypadku nie ma to
większego znaczenia. Ale istnieje ogólne zalecenie, że podczas
przyjmowania jakichkolwiek !!! leków nie spożywa się alkoholu, dlatego,
że pacjent nie potrafi rozróżnić, kiedy jest to bezpieczne, a kiedy nie.
Dla własnego bezpieczeństwa lepiej nie robić tego wcale. Dawno temu
lekarze specjalnie sprokurowali taką legendę, że antybiotyki plus
alkohol to zagrożenie dla zdrowia, ale mieli w tym zupełnie inny cel.
Chodziło im o to, żeby pacjenci stosowali się ściśle do zaleceń i aby
przepisana terapia była skuteczna. W przypadku schlania się (a nie była
to wcale rzadka sytuacja) pacjent nie pamiętał o regularnym przyjmowaniu
dawek i cała antybiotykoterapia brała w łeb. Nie mówiąc o powstawaniu
oporności.
Osobiście cieszy mnie, że legenda nadal szerzy postrach. Spełniła
całkowicie swoje zadanie i osiągnęła cel . Ma swoje solidne podstawy w
kilku interakcjach, jakie dają: metronidazol, ketokonazol,
nitrofurantoina, cefoperazon i cefamandol równocześnie przyjmowanie w/w
i alkoholu wywołuje reakcję disulfiramopodobną. Objawy: silne bóle
brzucha, głowy, pocenie się, nudności, wymioty, spadek ciśnienia krwi
(zapaść) i uczucie przerażającego lęku. Odpowiada za to aldehyd octowy,
powstający na skutek zahamowania metabolizmu alkoholu przez te leki.
Innymi słowy: mega niebezpieczny kac zagrażający życiu.
Fajnie, że odpowiedzialnie podchodzisz do stosowania leków......"

Mam nadzieję, że powyższe opiera się na rzetelnej wiedzy.