Re: Antybiotyk vs. alkohol + koncert rockowy

From: "Marek B" <s...@N...go2.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Antybiotyk vs. alkohol + koncert rockowy
Date: Fri, 11 Jul 2003 15:21:12 +0200

> Witam szanownych grupowiczów. Pech chciał, że złapałem kleszcza i lekarz
> przepisał mi Doksycyclinę, którą muszę przyjmować 2x dziennie, przez 3
> tygodnie.

Borelioza?? Współczuję, ale ciesz się, że zauważyłeś kleszcza a lekarz
rozpoznał, co potrzeba. To po pierwsze.

> Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie to, że 18-19 lipca odbędzie
> się - jak co roku - jeden z największych w Polsce, koncertów rockowych.
> Wiadomo jako to jest na koncertach rockowych ze spożyciem alkoholu ;-)

Szczególnie na Basowiszcze ;)) Kurde, aj w tym roku nie mogę, wrrrr. A gdzie
nie zajrzę, ktoś mi o tym przypomina :)

Co do samego alkoholu, to mimo wszystko szczrze nie polecam tego, żebyś
próbował po doksycyklinie popijać browarkiem. Ja kiedyś, jeszcze młody i
głupi doszedłem do wniosku, że to wszystko ejst pic na wodę i fotomontaż z
tym alkoholem po antybiotyku i tak myslałem zupełnie szczęśliwie do czasu aż
zobaczyłem wyniki badania krwi, gdzie poziom enzymów wątrobowych u mnie się
rozszalał. Lekarka wyjaśniła, że toksyczny wpływ działania natybiotyku (a
takie działanie ma w zasadzie każdy antybiotyk, bo musi zostać przerobiony
przez wątrobę) szczególnie się wzmaga wraz z alkoholem.

Co prawda skończyło się bez powaznych reperkusji, ale jednak strachu się
najadłem i od tamtej pory leków nie popijam ani browarkiem ani winkiem. Choć
czasami aż ściska tak by się chciało :) Szczególnie troszkę łyknąć a potem
w pogo...

Co do odstawiania antybiotyku, tym bardziej nie polecam. Kuracja
antybiotykami ma to do siebie że powinna być prowdzona przez całyc zas, bez
żadnych przerw, wg planowanego dawkowania i z uwzględnieniem tego, o której
porze powinieneń brać następną kapsułkę leku. W przeciwnym razie bakterie
mają doskonałe wręcz warunki do działania. Innymi słowy spadnie we krwi
poziom antybiotyku a część bakrerii zawsze jest bardziej oporna niż reszta.
I gdyby poziom antybiotyku utrzymywał się stale na tyms amym poziomie to
nawet te, nieco bardizej oporne bakterie w końcu zakończyłyby swój zywot nie
wydając potomstwa. Ale jak nie przyjemiesz antybiotyku przez dwa dni, to
jego poziom we krwi raptownie poleci w dół. Bakterie poczują, że jest im
lepiej, natychmiast zaczną próbować się rozmnażać i jak sądzę, uda im się
to. A bakterie mają to do siebie że rozmnażają się niesłychanie szybko i już
po kilku godzinach powtają nastepne pokolenia, czsami w przypadku niektórych
gatunków kolejne pokolenia w dobrych warunkach powstają co około 20 minut.
gdy bakterie żyjące w tobie się rozmnożą, zaczniesz ponownie przyjmować
antybiotyk, ale będzie on już musztardą po obiedzie ponieważ będziesz miał
tyle bakcyli co przed kuracją (lub niewiele mniej) ale będą one należały
głownie do szczepu opornego na doksycyklinę, która jest podstawowym lekiem
przy leczeniu boreliozy.

tak więc szczerze nie polecam odstawiania leku nawet na czas dwóch dni. Choć
podzielam Twoją rozpacz z powodu basów... Ale niech Cię pocieszy że ja w tym
roku nawet nie pojadę... Paranoja :(

Ps. A próbowałeś się bawić na Red Bull'u?? Na Pidżamie Porno kiedyś po nim
podłapałem taką fazę, że aż strach :) A nic wypic nie mogłem bo za kółkiem
siedziałem potem niestety.

Pozdrawiam bywalca aprb
Marek B