Re: Antykoncepcja w sumie...

From: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Antykoncepcja w sumie...
Date: Sun, 27 Apr 2003 11:09:06 -0500
Sender: i...@p...onet.pl@adsl-68-78-98-111.dsl.emhril.ameritech.net

"Jazz" <n...@n...pl> wrote in message news:b8gnuh$3b5$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam!
>
> Mam nastepujace pytanie. Tyle sie mowi o antykoncepcji a takze o tym, ze bez
> jakiegokolwiek zabezpieczenia dziewczyna mozne bardzo, bardzo latwo zajsc w
> ciaze. Z biologi wiemy jednak ze do zaplodnienia moze dojsc tylko podczas
> owulacji, ktora nastepuje zawsze w polowie cyklu miesiecznego. Oprocz tego,
> z tego co wyczytalem, jest ok 30-40% szans na zaplodnienie podczas samej
> owulacji. I teraz tak: jesli kobieta ma regularne, ok. 35 dniowe cykle, to
> uprawiajac seks powiedzmy do 10 dnia cyklu i pozniej miedzy 28 a 35 to
> [...]

pominales szczegol, iz opisujesz podstwe kalendarzyka, jako tej
w sumie jednej z najbardziej zawodnych metod antykoncepcyjnych.
jest ona zawodna, poniewaz, owulacja moze nastapic z roznym
poslizgiem, plemniki przezywaja ponad 72 godziny w drogach rodnych, a
sama komoraka jajowa ma zdolnosc do zaplodnienia ok 48 godzin. dlatego
poza tym coraz wiecej sie mowi o owulacji w inne dni anizlei polowa
cykly miesiecznego. jedno jest pewne sa dni kiedy kobieta jest plodna
i sa kiedy jest nieplodna.
iwon(k)a