Antykoncepcja - zagęszcza krew?

1. Data: 2005-01-21 14:28:00

Temat: Antykoncepcja - zagęszcza krew?
Od: n...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Z postu MartyS:

http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
ci.medycyna&aid=34344406

wynika, że antykoncepcja zagęszcza krew. Co to znaczy? Czy chodzi o zakrzepicę?

Czy to znaczy, że można umrzeć (moja babcia umarła na zakrzepicę)?

Natalka

2. Data: 2005-01-21 14:38:54

Temat: Re: Antykoncepcja - zagęszcza krew?
Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj niu,

Dnia 21 stycznia 2005 (15:28:00)
Na temat "Antykoncepcja - zagęszcza krew?"
begin message:

> Czy to znaczy, że można umrzeć

Ze środkow antykoncepcyjnych 'antykoncepcja hormonalna jest najbardziej
szkodliwa dla zdrowia fizycznego. Szkodliwość ta została przez medycynę
udowodniona już w latach 70.

Niefizjologiczny, nadmierny poziom sztucznych hormonów wprowadzonych do
organizmu kobiety wywołuje różnorodne (najczęściej szkodliwe) działania
uboczne; przede wszystkim w układzie naczyniowym, krzepliwości krwi i w
systemie przemiany materii. Na przykład opublikowane w angielskiej
literaturze fachowej wyniki badań wykazały, że ryzyko przypadków
śmiertelnych wśród użytkowniczek i byłych użytkowniczek antykoncepcji
hormonalnej z powodu zawałów serca i krwotoków mózgowych jest o 40%
większe od przeciętnej. Badania potwierdziły również związek
przyczynowo-skutkowy antykoncepcji hormonalnej z zakrzepicą układu
żylnego. Niektóre gestagenne środki hormonalne powodują nasilenie zmian
wątrobowych a także są przyczyną nadciśnienia i powikłań zakrzepowo-
zatorowych. Dr Rudolf Ehmann [1] wymienia sześć pozycji literatury
fachowej wykazującej istnienie związku między antykoncepcją doustną
hormonalną a rakiem szyjki macicy i sześć innych pozycji wykazujących
związek z rakiem endometrium.

Wyniki badań przeprowadzonych w latach osiemdziesiątych przez kilka nieza-
leżnych zespołów wykazują, że niuniknioną konsekwencją stosowania
antykoncepcji hormonalnej jest wzmożone ryzyko raka wątrobowokomórkowego'.
Ponadto wątroba na antykoncepcję hormonalną reaguje tworzeniem się
gruczolaków, które pomimo łagodnego charakteru - w przypadku pęknięcia
powodują znaczne zagrożenie trudnym do opanowania krwotokiem wątrobowym.

"Opublikowane w czerwcu w "Science" badania specjalistów Uniwersytetu Otago
w Nowej Zelandii wykazały, że kobiety stosujące doustne środki antykoncepcyjne
trzeciej generacji zawierające dezogestrel i gestoden są nawet 10-krotnie
bardziej narażone na zgon z powodu zakrzepowego zatoru płuc, niż te, które
tych środków nie stosowały"

Smutne jest także to, że nawet lekarze (których obowiązuje maksyma:
"przede wszystkim nie szkodzić"), lekceważąc uboczne skutki pigułki,
sami propagują stosowanie tego rodzaju antykoncepcji.

Intersują Cie zródła informacji to polecam:

1. R. Ehmann, Problemy planowania rodziny - Antykoncepcja i jej skutki,
Human Life International, Europa 1994.
2. E. Wójcik, Naturalna regulacja poczęć a antykoncepcja, w: Spojrzenia
na współczesną rodzinę w Polsce, Warszawa

Posesjusz

3. Data: 2005-01-21 17:32:07

Od: "Henryk Modrzejewski" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2. E. Wójcik, Naturalna regulacja poczęć a antykoncepcja, w: Spojrzenia
> na współczesną rodzinę w Polsce, Warszawa

*** sądzę, że to stare, nieaktualne dane.
Oprcowanie pisane pewnie pod szyldem "imprimatur"
Tak mi się wydaje słysząć określenia typowe dla Radia Maryja: "skutki
antykoncepcji'', "Naturalna regulacja poczęć"
brakuje jeszcze 'życie nienarodzone' ale pewnie w tych broszurkach to jest.
Nie wiem, ale chyba kler przez to, że oficjalnie zabrania współżycia swoim
pracownikom tak się czepił tematu seksualności i rozrodu człowieka.
Zakazany owoc kusi.

4. Data: 2005-01-21 18:30:05

Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Henryk,

Dnia 21 stycznia 2005 (18:32:07)
> [...]

> Tak mi się wydaje słysząć określenia typowe dla Radia Maryja: "skutki
> antykoncepcji'', "Naturalna regulacja poczęć"

Czyli uwazasz ze dane sa nieaktualne bo pojawilo sie tu slownictwo
ktore pojawilo sie rowniez w Radiu Maruja ? BTW co ma piernik do
wiatraka ? Gdy ktos napiszcze cos anty antykoncepcji jest zaraz
przytaczany kler, kosciol, radio maryja. Jednak to sa fakty,
antykoncepcja hormonalna jest szkodliwa dla zdrowia fizycznego.

Posesjusz

5. Data: 2005-01-21 19:07:13

Od: "Emi" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posesjusz wrote:
> [...]
> przytaczany kler, kosciol, radio maryja. Jednak to sa fakty,
> antykoncepcja hormonalna jest szkodliwa dla zdrowia fizycznego.

pozostaje jeszcze kwestia daty wydania...

o ile sie nie mylę to 1994...
a więc 10 lat temu (a właściwie 11 ;)

od tego czasu troche się zmieniło (co nie znaczy, że problem ten został
wyeliminowany - ale w pewnym stopniu zmniejszony na pewno)

--
e_m_i_

"Ci,co poznali mrok, światło kochają;
Oczekują świtu, nocy się lękając." Dean R. Koontz

6. Data: 2005-01-21 19:40:07

Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Emi,

Dnia 21 stycznia 2005 (20:07:13)
Na temat "Antykoncepcja - zagęszcza krew?"
begin message:

> od tego czasu troche się zmieniło (co nie znaczy, że problem ten został
> wyeliminowany - ale w pewnym stopniu zmniejszony na pewno)

To ja moze spytam - o się zmienilo od tamtego czasu ?

Posesjusz

7. Data: 2005-01-21 19:54:17

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Posesjusz" <p...@w...pl_spam_> napisał w wiadomości

> To ja moze spytam - o się zmienilo od tamtego czasu ?

Chociazby tabletki sa inne...

Magda

8. Data: 2005-01-21 20:04:29

Od: "PaulinaW" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jednak to sa fakty,
> antykoncepcja hormonalna jest szkodliwa dla zdrowia fizycznego.

Biorę pigułki niemal bez przerwy od prawie 8 lat. Badania regularne -
idealne zdrowie. Widać, jestem mutantem :)

Paulina

9. Data: 2005-01-21 20:54:25

Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Mrówka,

Dnia 21 stycznia 2005 (20:54:17)
Na temat "Antykoncepcja - zagęszcza krew?"
begin message:

> Chociazby tabletki sa inne...

Tzn? Inny kształt? Inne nazwy? Prosze o jakies konkrety,
szczegolnie te naukowe. Co sie zmienilo?

Posesjusz

10. Data: 2005-01-21 21:03:45

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tzn? Inny kształt? Inne nazwy? Prosze o jakies konkrety,
> szczegolnie te naukowe. Co sie zmienilo?

Ponoc jest w nich mniejsza ilosc hormonow .szczefolow naukowych nie
posiadam,powtarzam slowa ginekologa:znikoma ilosc hormonow.

Magda

[pytanie] Czy nalezy mi sie od NFZ ???
postępowanie przy ostrej duszności napadowej
recepta
recepta
Bol chrzastki nosa