Re: Arcydzięgiel

Data: 2001-03-29 16:26:00
Temat: Re: Arcydzięgiel
Od: "Jerzy" <0...@m...pl>

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:99ve3v$1dp$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Malwa jest w rzeczywistości byliną, tyle że wg literatury kwitnie
najładniej
> w drugim roku, potem albo przeżyje, albo samoistnie ginie. Podobnie
> naparstnice.
> Myślę, że w sprzyjających warunkach arcydzięgiel powinien się samoistnie
> wysiewać, tak jak np. barszcz.
Alcea rosea L.=malwa różowa
Forma życiowa: roślina dwuletnia lub bylina (wg Raunkiaera:
hemikryptofit).
Synonimy: Alcea rosea (L.) Cav., Althaea rosea (L.) Cav.
Nazwy drugorzędne, dawne i ludowe: malwa ogrodowa, (prawoślaz) wysoki;
babia róża, corna róza, côrnô rôzô, czarna róża, guziczkowata róża,
łopuchowa róża, malwa, malwa czarna, prawoślaz ogrodowy, rajska róża, rôzô
słupowô, (róża białogłowska), (róża czarna), (róża rajska), (róża
ślazowa), (róża zamorska), (róża zielna), (ślaz czarny), (ślaz drzewny),
(ślaz ogrodny), (ślaz ogrodowy), (ślaz różowy), (ślaz szkocki), (ślaz
wysoki), ślazowa róża, ślazowata róża, topolówka, topolówka różowa,
topolówka wielokwiatowa, topolówka wysoka, włoska róża, zygmarek różowy.
Rodzina: Malvaceae, ślazowate.
Kwitnie od czerwca do października, uprawiana i przejściowo dziczejąca,
gatunek częsty w wielu regionach, roślina lecznicza.

U mnie malwa to w większości bylina nie dziczejąca.
Pozdr. Jerzy