BRAMBOROVA ROLADA - pomocy

1. Data: 2001-10-05 09:52:11

Temat: BRAMBOROVA ROLADA - pomocy
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

BRAMBOROVA ROLADA
600 g varenych brambor (nastrouhanych) - ugotowane kartofle ?
100 g krupice - ?
180 g hrube mouky - mąka ?
uzene maso- masło ?
1 vejce - jajko?
sul - sól
cibule - cebula
mleko - mleko
spagatek - szpagat/sznurek

Z brambor, krupice , vejce a mouky vytvorime bramborove testo, ktere
vyvalime na placku. Pote je plnime usmazenou cibulkou a uzenym masem.
Placka se zamota, potre mlekem, zabali do namoceneho ubrousku, zavaze
spagatem a 3/4 hodiny vari.

Kto pomoże i przetłumaczy? Może ktos to jadł?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-10-05 09:53:57

Temat: Re: BRAMBOROVA ROLADA - pomocy
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> BRAMBOROVA ROLADA
> 600 g varenych brambor (nastrouhanych) - ugotowane kartofle ?
tak. Zmielone na dokładkę.

> 100 g krupice - ?
kaszka manna

> 180 g hrube mouky - mąka ?
tak, taka "grubsza", to chyba krupczatka w .pl

> uzene maso- masło ?
wędzone mięso ;-))

> 1 vejce - jajko?
tak

> [...]
> spagatem a 3/4 hodiny vari.
>
> Kto pomoże i przetłumaczy? Może ktos to jadł?

przepis rozumiesz, czy dalej tłumaczyć?

Waldek

1. Data: 2001-10-05 09:57:14

Od: "Whisper" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> BRAMBOROVA ROLADA
> 600 g varenych brambor (nastrouhanych) - ugotowane kartofle ?
gotowane kartofle... tylko te nastrouhane - nastrugane ;-)
?
> 180 g hrube mouky - mąka ?
maka
> uzene maso- masło ?
to jest mieso... maso a uzeniny to mieso i wedliny...
> 1 vejce - jajko?
jajko
> [...]
> vyvalime na placku. Pote je plnime usmazenou cibulkou a uzenym masem.
> Placka se zamota, potre mlekem, zabali do namoceneho ubrousku, zavaze

Probowalbym tak:

Z ziemniakow, krupice (?) jajek i maki robimy ciasto ziemniaczane, ktore
vyvalime na placku (robimy placek???)
Potem nadziewamy go uzmazona cebula i miesem (moze to mielone mieso?).
Placek zawijamy, cos-tam mlekiem, "zabali namoceneho ubrousku", zawiazujemy
sznurkiem i gotujemy 3/4 godz.

Moze ktos sprobuje to dopracowac?

Pozdrawiam,
Whisper

1. Data: 2001-10-05 10:09:11

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Whisper wrote:

> [...]

> Placek zawijamy, cos-tam mlekiem, "zabali namoceneho ubrousku", zawiazujemy

Ješeš Maria, tak co je? Bramborovou roladu

z ziemniaków, kaszki, jajka i mąki robimy ciasto ziemniaczane, które
wywalamy na placek (znaczy klepiemy na płasko). Wypełniamy usmażoną
cebulką i wędzonym mięsem. Placek zwinąć (roladowo), potrzeć mlekiem,
zawinąć w mokrą serwetkę, zawiązać szpagatem i gotować 0.75h.

Waldek

1. Data: 2001-10-05 10:26:36

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cebulką i wędzonym mięsem. Placek zwinąć (roladowo), potrzeć mlekiem,
> zawinąć w mokrą serwetkę, zawiązać szpagatem i gotować 0.75h.
Dzięki wam obu serdeczne.
Nieźle to wygląda, nieprawdaż?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-10-05 12:05:14

Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Dzięki wam obu serdeczne.
> Nieźle to wygląda, nieprawdaż?
> pozdr. Jerzy

Hej!
Wygląda nieźle, ale co z tym mięsem? Ile? Zmielone? w kawałkach? w kawałku
/np. schab wędzhony?/.
Namaste!
EuGeniusz Dębski

1. Data: 2001-10-05 12:09:43

Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldek, jak wyslę jakiś przepis w j.perskim to też go rozbierzesz? :)

Ela

1. Data: 2001-10-05 12:17:05

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Hej!
> Wygląda nieźle, ale co z tym mięsem? Ile? Zmielone? w kawałkach? w kawałku
> /np. schab wędzhony?/.

niech Jerzy poszuka (ale po polsku, nie po czesku ;-)) tego przepisu,
pewnie stoi tam. Ja bym takiego wędzonego schabu dał, a może nawet chudy
boczek. A ile? No coby się nie wypskło z tego parka ;-))

Waldek

1. Data: 2001-10-05 12:20:22

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Waldek, jak wyslę jakiś przepis w j.perskim to też go rozbierzesz? :)

nie, w perskim, to bym musiał tutaj poszukać tłumacza ;-))
Bezpośrednio, to tylko niemiecki/angielski/rosyjski/polski trochę
czeskiego, słowackiego i holenderskiego.
Jeżeli chodzi o żarcie, to potrafię gotować wielojęzycznie ;-))

Waldek

1. Data: 2001-10-05 12:54:46

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie, w perskim, to bym musiał tutaj poszukać tłumacza ;-))
> Bezpośrednio, to tylko niemiecki/angielski/rosyjski/polski trochę
> czeskiego, słowackiego i holenderskiego.
:-O
Brawo, nawet nie wiesz jak ci zazdroszczę.
pozdr. Jerzy

Zawiadomienie
Spójrzcie, co znalazłam.......
babka herbaciana