Badanie ginekologiczne

1. Data: 2004-08-11 22:27:00

Temat: Badanie ginekologiczne
Od: Shirley <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Chciałabym dowiedzieć się jakie dokładnie badania powinien przeprowadzić
ginekolog przepisując pigułki hormonalne? Czy zwykłe badanie ginekologiczne
wystarczy?

2. Data: 2004-08-12 07:35:16

Temat: Re: Badanie ginekologiczne
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shirley" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Chciałabym dowiedzieć się jakie dokładnie badania powinien przeprowadzić
> ginekolog przepisując pigułki hormonalne? Czy zwykłe badanie

Plus wywiad lekarski (przebyte choroby itp).

Pozdr. Ewa

3. Data: 2004-08-12 07:59:19

Od: "Renia" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze powinna ci kazac zrobić próby wątrobowe
Renia

4. Data: 2004-08-12 10:12:36

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ginekolog przepisując pigułki hormonalne? Czy zwykłe badanie ginekologiczne

badanie usg narządu rodnego,usg piersi,cytologia, morfologia, ob,cukier,
cholesterol plus trójglicerydy, INR ( krzepliwość krwi) , próby watrobowe,
mocz a to dlatego ze pigulki moga prowadzic do zapalen zył i obciązaja watrobę

poza tym wywiad o chorobach w rodzinie ( typu: udary,wylewy, zylaki,zakrzepowe
zapalenie zył, rak w szczególnosci rak piersi bądź szyjki macicy itd )

ja przynajmniej mam lekarza kt mi te badania robi a nie wypisuje bez badań itd
a potem trafiaja dziewzyny do szpitala kt np nie moga brac pigułek a im
zostały przepisane itd

pozdrawiam

Aska

5. Data: 2004-08-12 11:21:32

Od: "J@rek P" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aska" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
itd
> a potem trafiaja dziewzyny do szpitala kt np nie moga brac pigułek a im

Masz bardzo dobrego lekarza. Niestety niewielu lekarzy kieruje na badania.
Państwowo bo badania drogie a limity małe, a prywatnie, bo tak szybciej.

Pozdrawiam,
jarek

6. Data: 2004-08-12 19:15:40

Od: Vlad <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aska wrote:

> [...]

> a potem trafiaja dziewzyny do szpitala kt np nie moga brac pigułek a im

No co tak mało??
A gdzie badanie białka C, białka S, oporności na aktywowane białko C ???
Zaburzenia krzepnięcia występujące przy zmianach stężeń tych białek
nasilają się wybitnie ( jak twierdzą uczeni w piśmie w swych pracach )
przy stosowaniu preparatów antykoncepcyjnych.
INR ??? Czyżbyś przyjmowała doustne antykoagulanty , bo tylko do
monitorowania leczenia lekami zmniejszającymi krzepliwość nadaje się to
badanie?
Dlaczego nie oznaczyć androstendionu, 17ohPg, testosteronu , DHEAS ? Bo
może masz za dużo androgenów i trzeba podać Diane abo Jeanine??
Festiwal badań wykonywanych przy okazji "dobierania" antykoncepcji
niewiele ma wspólnego z EBM .
Polecam lekturę 'Antykoncepcja- pytania i odpowiedzi" J. Guillebaud.
Vlad

7. Data: 2004-08-12 21:38:20

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewiele ma wspólnego z EBM .
> Polecam lekturę 'Antykoncepcja- pytania i odpowiedzi" J. Guillebaud.

dobra Vlad moze nie popadajmy w skrajności?? niektórzy lekarze przy
wypisywaniu tabletek antykoncepcyjnych w ogóle nie robią badań !!
badania hormonalne tez mialam robione( problem z torbielka prawego jajnika kt
co jakis czas wraca, miedzy innym dlatego biore te tabletki) i poza
podwyzszona minimanie prolaktyna wszystko inne bylo w normie wiec Diane-35 czy
Jeanine nie potrzebne ! a tak swoja droga co to za nowa moda z ta Jeanine ??
niedawno weszła na rynek Polski i juz wszzyscy Jeanine by wypisywali.

A o antykoncepcji czytałam , niestety pecherzyk Graffa mi nie peka tak jak
powinien i stad robi sie torbielka ( dlatego teraz biore te tabletki)
aha i odnośnie chorób zakrzepowo - zatorowych Jeanine jak i tabletki III
generacji zwiekszaja to ryzyko bardziej niz II wiec jesli by poczytac
niemieckie czy angielskie opracowania na temat Jeanine to wg mnie zadna
rewelacja , nie mówiac o tym ze zaobserwowano przy ty ch tabletkach no dość
znaczne odwodnienie organizmu itd ....poza tym kilka innych ubocznych efektów
jak dla mnie kolejna tabletk kt bedzie pewnie teraz reklamowana przez koncerny
farmaceutyczne itd

Pozdrawiam

Aska

8. Data: 2004-08-12 21:49:45

Od: "Aska " <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Państwowo bo badania drogie a limity małe, a prywatnie, bo tak szybciej.

chodze do lekarza prywatnie , część badań mam państwowo za część place , al
edoświadczenie z lekarzami państwowymi ( smieszna nazwa, bo tak czy siak o
tch samych chodzi) nauczyły mnie ze wolę zapłacić za badania niz nie miec ich
wcale albo wypisywanie na torbielke prawego jajnika tak silnego antybiotylku
ze potem mało sie nie wykończyłam i inny lekarz stwierdził ze końska dawka i
w ogóle ( to juz sytuacja z ostrego dyzuru na kt znalazłam sie niestey, i na
kt przyjmowal notabene lekarz do kt chodziłam w ramach Kasy Chorych ) wiec sam
wiesz jak jest szczerze mowiac te skladki na słuzbe zdrowia wolałabym ich nie
placic , bo i tak z tej słuzby zdrowia nie korzystam , a ztych pieniadzy np
chodzic do jakiego chce lekarza i mu placić , nie mówiac np p ludziach kt
skladki placa a nigdy z lekarza niekorzystali a jka juz musza skorzystac (moja
babcia przy złamaniu reki , to została tak złozona ze szkoda gadac) szczerze
mówiac to ja nie wiem na co ida te pieniądze ze skladek, bo pielegniarki a i
casem lekare dajmy na to w szpitalu traktuja pacjenta jak zło koniecznie (
kiedys dwa dni przelezałam bez zadnych badań z ostrymi bólami brzuchami itd )
nie mówiac o tym ze leki sama musiałam kupowac bo w szpitalu nie ma !!!

aj sorki rozpisałam sie :) teraz mam w końcu w miare dobrego lekrza i jest ok

podrówka

9. Data: 2004-08-12 22:21:00

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vlad" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

> Festiwal badań wykonywanych przy okazji "dobierania" antykoncepcji
> niewiele ma wspólnego z EBM .

Dzięki Ci Vlad bo właśnie pomysłalo mi sie po tej wyliczance badań, ze
trafialam na konowałów, którzy lekce sobie ważyli swoje obowiazki i moje
zdrowie:-)

HaNkA

10. Data: 2004-08-13 00:17:05

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> INR ??? Czyżbyś przyjmowała doustne antykoagulanty , bo tylko do
> monitorowania leczenia lekami zmniejszającymi krzepliwość nadaje się to
> badanie?

moze pomyliłam nazwę chodziło o krzepliwośc krwi i czas krzepnięcia

> [...]
> może masz za dużo androgenów i trzeba podać Diane abo Jeanine??
> Festiwal badań wykonywanych przy okazji "dobierania" antykoncepcji

i dla wspólczsnego smiertelnika EBM, DHEAS - skrót kt nic nie mówi , wiec moze
ktos kto sie zna nie powinien uzywac skrótów tak zeby inni zrozumieli ??

co do festiwalu badań - pomniejszasz wage dajmy na to cytologii badź usg
piersi ?? a co jesli wyszłoby np ze mam raka mimo mlodego wieku ?? przeciez
takie wypadki sie zdarzają prawda??

tak samo odnosnie prób watrobowych itd a co jesli miałabym stan zapalny
watroby itd a mimo to lekarz w ciemno wypisałby mi te tabletki ??

badnie białka C-reaktywnego hmm........ wskaz mi lekarza kt przed zaleceniem
antykoncepcji robiłby badanie białka -reaktywnego ?? chyba ze podejrzewa jakis
stan zapalny ( np w usg powiekszenie jajnika itd ) a i to nie kazdy zrobi

moim zdaniem te badania kt zrobil ten lekarz to moze niewiel enie wiem nie
znam sie ale w porównaniu do takich co wypisują przy pierwszej wizyci emoldym
dziewczynom tabletki itd bez wywiadu odnosnie chorób w rodzinie i w ogóle to i
tak nieźle

a ze sprawdzaniem białka c i białka s szczerze mówiac u zadnego z ginekologów
sie nie spotkałam ( a kilku ich zaliczyłam w poszukiwaniu takiego kt by mi
powiedział skad ta nawracająca torbielka prawego jajnika co jakis czas , w
szczególnosci nawraca szybko jak nie biore pigułek anty ) jak wskazesz mi
takiego lakrza kt kazdej swojej pacjentce robi te badania to moze jeszcze
uwierze ze sa lekarze kt maja na wzgledzie przede wszytskim dobro pacjenta i
przede wszytskim nie szkodzić

pozdrówka

konflikt serologiczny
[ZAWAŁ MÓZGU] - Da się to jakoś wyleczyć?
DOBRY chirurg plastyczny potrzebny!
Termin waznosci skierowania na badania krwi/moczu
lato i zatoki