Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?

11. Data: 2003-11-27 21:22:52

Temat: Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?
Od: "Larysa" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za dyskusję - u nas w szkole tez dyskutujemy (oczywiście tylko
nauczyciele języków obcych).
Oto moje wnioski :
- dyrektor jest niekonsekwentny: 2 lata temu pisalismy tematu tylko "po
obcemu", w zeszłym roku "obcy- polski", w tym roku tylko po polsku, ale sam
własnoręcznie plany wynikowe podpisał z tematami po niemiecku lub angielsku-
zastrzezeń nie było, a na radzie podczas nieobecności nauczycieli języków
zachodnich naskoczyl na te tematy i nikt z nas nie mogł się nawet obronić -
tak ...
- wolność Tomku w swoim domku, czyli wszystko zgodnie z "prikazem" z góry
Pozdrowienia z "małej dziury"
Larysa

12. Data: 2003-11-27 22:23:10

Od: "Roman Stachowiak" <r...@a...odn.zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do topicu - IMO temat powinien być w dzienniku zapisany tak, jak był
> przedstawiony uczniom na lekcji.

Ależ kochani. Kto powiedział, że temat przedstawiony uczniom MUSI być identyczny
z tematem wpisanym do dziennika? W dzienniku powinniśmy wpisać także pewnego
rodzaju komentarz do tematu uczniowskiego. Czasami znajdą się tam cele, czasami
wpis o charakterze zajęć, czasami wpis o użytej metodzie pracy. Takie wpisy -
komentarze też chcecie wpisywac w języku obcym? Po co?
Rację ma tu RomanO pisząc, że dziennik jest dokumentem urzędowym, a więc wpisy
(poza koniecznymi - czyli np. tym uczniowskim tematem zapisanym na tablicy)
powinny być dokonywane w języku polskim. Tłumaczenie opcji przeciwstawnej
dopuszczalnością stosowania wyłącznie języka obcego wynikającą z "przepisów
szczególnych" jest nadużyciem. Słusznie (choć z pewnością co innego miał na
myśli) napisał Yorrick :
<cit.>
Zatem, nie jest to żadna sprzeczność w ustawie, a tylko umożliwienie tego, by
lekcje
angielskiego odbywały się po angielsku, niemieckiego po niemiecku, a
francuskiego po francusku...
</cit.>
Czym innym jednak jest nauczanie języka obcego, a czym innym dokonywanie wpisu w
dokumencie potwierdzającym fakt, że takie nauczanie miało miejsce.

--
RomanS
http://www.pse.of.pl - faq grupy pl.soc.edukacja

13. Data: 2003-11-27 22:30:36

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
<...>
> tą ustawą, czy z Konst.), to nie oznacza iż on nie obowiązuje(!). Należy w
> takim wypadku zaskarżyć te zapisy na podstawie niezgodności z ustawą, ale
do
> czasu rozstrzygnięcia będą obowiązywać.
<....>
Tu nie chodzi o Ustawę. W tym przypadku Ustawa, odsyła do zgodnosci z innymi
wykonawczymi przepisami.
Załącznika do Statutu Szkoły, a np. w nim o ocenieniu
"stoi":
"Tematy z języka hebrajskiego, wpisujemy w całości i tylko, w tym języku.
Zabezpieczamy, klejącą taśma przezroczystą, celem ograniczenia ingerencji
owadów w ich treść."
Przyjeżdża "końtrola" i pyta dyrektora: Czy tematy z działu %^&* został
zrealizowane,
bo po maturze próbnej była skarga?
Dyro siada i sprawdza (Nauczyciel wyjechał).
I nie wie, -tak, czy -nie. Te pisane "słowa" nie kojarzą mu się
z planem wynikowym (napisanym zresztą podobnie).

> Przykład: buzkorząd cofnął w drodze rozporządzenia uprawnienia do premii
> gwarancyjnych właścicielom książeczek mieszkaniowych. Pomimo wyroku TK
> stwierdzające dyskwalifikujące je wady prawne - rozporządzenie
obowiązywało
> do czasu uchwalenia nowej ustawy.
<...>
A ja podam inny:
Zaskarżono do NSA cofnięcie pozwoleń na broń pneumatyczną.
Po wyroku uchylającym, dalej mogą (posiadacze już wydanych) mieć
(zabronioną) pneumatyczną
broń gwintowaną, (reszta dozwoloną gładkolufową).
Wyrok był i od razu obowiązywał.

> Co do topicu - IMO temat powinien być w dzienniku zapisany tak, jak był
> przedstawiony uczniom na lekcji. Jeśli dyrektor lub inny kontrolujący nie
> rozumie tematu, który
> przecież muszą rozumieć uczniowie, to wniosek sam sie nasuwa...
<..>
Jaki wniosek? Że dyrektor jest niedopuszczony do wykonywania obowiązków
służbowych?
Nie może sprawdzić dziennika, bo nauczyciel "nabazgrał" temat narzeczem z
Dolnej Saksonii?
Nauczyciel może "gupot" uczyć -jego sprawa, potem go rozliczą., ale za
dziennik (na bieżąco)
odpowiada dyro.

Roman

14. Data: 2003-11-27 23:27:05

Od: "Jarek" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zabezpieczamy, klejącą taśma przezroczystą, celem ograniczenia ingerencji
[...cut]
Statut jest zatwierdzany przez organ nadzoru (lub prowadzący - nie
pamiętam). Jeśli jest zatwierdzony - obowiązuje. Za zatwierdzenie idiotyzmów
nie odpowiada nauczyciel. A statut obowiązuje tak samo "szeregowego"
nauczciela jak i dyrektora (który dodatkowo winien stać na straży jego
przestrzegania).

> [...]
> służbowych?
> Nie może sprawdzić dziennika, bo nauczyciel "nabazgrał" temat narzeczem z
Jeśli tak to ująć, to dyrektor sam się nie dopuścił do wykonywania
obowiązków służbowych - przez niewiedzę, niedouczenie.
Innymi słowy: dyrektor nie dał sobie rady z wykonywaniem swych obowiązków.
Czy samonasuwający się wniosek jest już teraz jasny?

Jarek

15. Data: 2003-11-28 14:36:48

Od: "Yorick" <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@a...odn.zgora.pl> napisał w
wiadomości news:bq5tfg$nmc$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Ależ kochani. Kto powiedział, że temat przedstawiony uczniom MUSI być
> identyczny z tematem wpisanym do dziennika?

Ja ;-)) A przede mną jeszcze pan Jarek ;-) A kto powiedział, że nie musi?

>W dzienniku powinniśmy wpisać także pewnego rodzaju komentarz do
> tematu uczniowskiego.

Dlaczego powinniśmy? I dlaczego do dziennika? Zawsze wydawało mi się, że
takie rzeczy pisze się w konspektach lekcji...

> Czasami znajdą się tam cele, czasami wpis o charakterze zajęć, czasami
> wpis o użytej metodzie pracy.

Hm... cele, metody, charakter zajęć... jakbym nie składał tego puzzla, znów
wychodzi mi konspekt lekcji miast wpisu w dzienniku ;-)

> Takie wpisy - komentarze też chcecie wpisywac w języku obcym? Po co?

Wcale ich nie chcę wpisywać. W żadnym języku. I w całości zgadzam się z
pytaniem: po co? ;-)

> Tłumaczenie opcji przeciwstawnej dopuszczalnością stosowania wyłącznie
> języka obcego wynikającą z "przepisów szczególnych" jest nadużyciem.

Hm... tak od razu: 'nadużycie' ;-) A co powiesz na określenie: 'odmienna
interpretacja niejasnych przepisów?' ;-)

> napisał Yorrick :
Ależ Rrromanie... ;-))

> Czym innym jednak jest nauczanie języka obcego, a czym innym dokonywanie
> wpisu w dokumencie potwierdzającym fakt, że takie nauczanie miało miejsce.

Zgadzam się w zupełności. Cała sprawa rozbija się w sumie o określenie
czym właściwie jest - lub miałby być - temat lekcji. I jak pokazuje nasza
dyskusja nie jest to wcale banalne pytanie :-) Więc może powinniśmy nasze
rozważania rozpocząć od sprecyzowania czym dokładnie jest temat lekcji i do
czego tak naprawdę ma służyć?

Yorick

16. Data: 2003-11-28 14:52:30

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
<..>
> Statut jest zatwierdzany przez organ nadzoru (lub prowadzący - nie
> pamiętam). Jeśli jest zatwierdzony - obowiązuje. Za zatwierdzenie
idiotyzmów
> nie odpowiada nauczyciel.
<..>
Jakich idiotyzmów wszystko gra!
Wykonano pisanie tematów, w języku arabskim.
Z ustawą w zgodzie! ( tylko nie ze zdrowym rozsądkiem).
A, kto nie odpowie jak nie nauczyciel?
A nie jest w Radzie Ped, która to głosowała?

>A statut obowiązuje tak samo "szeregowego"
> nauczciela jak i dyrektora (który dodatkowo winien stać na straży jego
> przestrzegania).
<..>
Musi zawsze być przegłosowany...Wszyscy, po kolei, "bekną".
IMO
Oczywiscie dyro, i dany uczyciel personalnie/osobiście.

<..>
> Jeśli tak to ująć, to dyrektor sam się nie dopuścił do wykonywania
> obowiązków służbowych - przez niewiedzę, niedouczenie.
<...>
Że niby nie potrafi rozczytać, języka Starocerkiewnosłowiańskiego?

> Innymi słowy: dyrektor nie dał sobie rady z wykonywaniem swych obowiązków.
> Czy samonasuwający się wniosek jest już teraz jasny?
<..>
TAK jasny! Wszystkie (barany) "bekną".
Dyro "po d....", Organ i też Kuratorium "po d...", a jak Organ to i belfry
"po d...."
najszybciej i na poczatek finansowo...
Bedzie przynajmniej powód aby zabrać kasę.
;-(

Roman

17. Data: 2003-11-28 18:00:45

Od: "Jarek" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> więc wpisy
> (poza koniecznymi - czyli np. tym uczniowskim tematem zapisanym na
tablicy)
Zdaje się, że właśnie to napisałem.

> Kto powiedział, że temat przedstawiony uczniom MUSI być identyczny
> z tematem wpisanym do dziennika?
To ciekawe stwierdzenie. Inspiruje mnie ono do dociekań. Np.: jak dalece nie
musi być identyczny? ;)
Z resztą to się zgadzam zasadniczo.

Jarek

18. Data: 2003-11-28 18:07:17

Od: "Jarek" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Z ustawą w zgodzie! ( tylko nie ze zdrowym rozsądkiem).
> A, kto nie odpowie jak nie nauczyciel?
> A nie jest w Radzie Ped, która to głosowała?
A w jakiej to konkretnie szkole było? Bo cóś nie słyszałem. ;))

> Musi zawsze być przegłosowany...Wszyscy, po kolei, "bekną".
> IMO
> Oczywiscie dyro, i dany uczyciel personalnie/osobiście.
A skąd, przecież statut głosuje się przez podniesienie kończyny, a nie
imiennie.
Zresztą to bez znaczenia - odbije się organowi zatwierdzającemu.

> Że niby nie potrafi rozczytać, języka Starocerkiewnosłowiańskiego?
Dokładnie. A także kiswahili, sanskrytu i kodu flagowego. Bezwzględnie. ;)

> Bedzie przynajmniej powód aby zabrać kasę.
Jaką kasę???!!

Jarek

19. Data: 2003-11-28 18:11:53

Od: "Yorick" <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman O." <r...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> "po d...."
> najszybciej i na poczatek finansowo...
> Bedzie przynajmniej powód aby zabrać kasę.

Przepraszam, że nieśmiało zapytam: jaką kasę?! Moje starostwo dodatków
motywacyjnych nie płaci nam już drugi rok, więc niby co jeszcze mieliby mi
zabierać?

--
Z poważaniem,
Yorick

20. Data: 2003-11-28 21:55:32

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yorick" <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy> napisał w wiadomości
<...>
> Przepraszam, że nieśmiało zapytam: jaką kasę?! Moje starostwo dodatków
> motywacyjnych nie płaci nam już drugi rok, więc niby co jeszcze mieliby mi
> zabierać?
<...>
Ale plama! Nie dają? To faktycznie...
A, juz wiem! Dadzą i zabiorą!
I będzie żal, a jakie wychowawcze!
;-(

Roman

FRANCUSKI - ŁÓDŹ - KOREPETYCJE
Studia PODYPLOMOWE - gdzei szukać minimów programowych
Nauka Rosyjskiego - MOŻE SŁOWNIK KTOŚ MA ???
Uzależnienie od internetu
Zbiórka baterii i pustych cartige po tuszach