Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!opa
l.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mai
l
From: "Yorick" <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?
Date: Fri, 28 Nov 2003 15:36:48 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 57
Message-ID: <bq7mk3$361$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <bq33kj$6af$1@nemesis.news.tpi.pl> <bq34fa$a6k$1@nemesis.news.tpi.pl>
<bq3aph$bfv$1@atlantis.news.tpi.pl> <bq3cf2$hik$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bq3gem$frd$1@nemesis.news.tpi.pl> <bq4ao1$nq8$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bq5k8b$rrs$1@absinth.dialog.net.pl> <bq5tfg$nmc$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: pa162.jeleniag.cvx.ppp.tpnet.pl
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1070030277 3265 213.76.84.162 (28 Nov 2003 14:37:57 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Nov 2003 14:37:57 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:18615
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@a...odn.zgora.pl> napisał w
wiadomości news:bq5tfg$nmc$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Ależ kochani. Kto powiedział, że temat przedstawiony uczniom MUSI być
> identyczny z tematem wpisanym do dziennika?
Ja ;-)) A przede mną jeszcze pan Jarek ;-) A kto powiedział, że nie musi?
>W dzienniku powinniśmy wpisać także pewnego rodzaju komentarz do
> tematu uczniowskiego.
Dlaczego powinniśmy? I dlaczego do dziennika? Zawsze wydawało mi się, że
takie rzeczy pisze się w konspektach lekcji...
> Czasami znajdą się tam cele, czasami wpis o charakterze zajęć, czasami
> wpis o użytej metodzie pracy.
Hm... cele, metody, charakter zajęć... jakbym nie składał tego puzzla, znów
wychodzi mi konspekt lekcji miast wpisu w dzienniku ;-)
> Takie wpisy - komentarze też chcecie wpisywac w języku obcym? Po co?
Wcale ich nie chcę wpisywać. W żadnym języku. I w całości zgadzam się z
pytaniem: po co? ;-)
> Tłumaczenie opcji przeciwstawnej dopuszczalnością stosowania wyłącznie
> języka obcego wynikającą z "przepisów szczególnych" jest nadużyciem.
Hm... tak od razu: 'nadużycie' ;-) A co powiesz na określenie: 'odmienna
interpretacja niejasnych przepisów?' ;-)
> napisał Yorrick :
Ależ Rrromanie... ;-))
> Czym innym jednak jest nauczanie języka obcego, a czym innym dokonywanie
> wpisu w dokumencie potwierdzającym fakt, że takie nauczanie miało miejsce.
Zgadzam się w zupełności. Cała sprawa rozbija się w sumie o określenie
czym właściwie jest - lub miałby być - temat lekcji. I jak pokazuje nasza
dyskusja nie jest to wcale banalne pytanie :-) Więc może powinniśmy nasze
rozważania rozpocząć od sprecyzowania czym dokładnie jest temat lekcji i do
czego tak naprawdę ma służyć?
--
Pozdrawiam,
Yorick
|