[Trochę OT] Zdjęcie do CV

21. Data: 2006-06-20 15:11:13

Temat: Re: [Bardzo OT] Zdjęcie do CV
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dunia" <d...@n...o2.pl> wrote in message
news:44980EB8.4030702@nielubiespamu.o2.pl...

> Nie tylko do mojej, w wiekszosci prac nie wymagajacych calodziennego
> kontaktu z klientami wyglad nie ma chyba najmniejszego znaczenia (wiek i
> plec rowniez, pomijajac oczywiscie prace na budowie ;-) )

no tak, ale napisals, ze znasz sie na robocie i nie potrzebny Ci wyglad,
co chyba w parze nie idzie. co innego jest czy wyglad jest potrzebny do
danej
pracy.

> Rozumiem, ze jesli ktos odpowiada na ogloszenie dotyczace np. pracy na
> recepcji to dolaczenie zdjecia moze byc nawet na miejscu, natomiast znam
> osoby, ktore wysylaly zdjecia w odpowiedzi na ogloszenie o pracy dla
> telefonistki w infolinii ;-)

a ja wciaz uwazam, ze do zadnego cv nie trzeba zdjecia, bo przeciez
tylko na podtswie opisu osoby jeszcze nikogo nie zatrudnili. chyba zawsze
jest jeszcze rozmowa kwlifikscyjna ;)

> Zadziwia mnie ta mania zdjec w cv, ot tyle.

moze przez to, ze nie ma jakichs jasnych wyznacznikow i kazdy
wpisuje, wkleja co sie da?

iwon(k)a

22. Data: 2006-06-20 15:11:53

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> To chemik musi byc "reprezentacyjny" ? Ciekawe rzeczy piszesz... bo to mi
> sie raczej z np. hostessa kojarzy. No, chyba ze masz zamiar byc
> komiwojazerem u firmy farmaceutycznej ;-)

Nie zamierzam. Może się zdarzyć jednak, że będę mieć do czynienia z
klientem. A tam ważne jest to, jakie kto sprawia wrażenie.

> W Polsce moze i nie. W USA pewnie tak. Itp. itd.

Nie rzadko się słyszy że tam ktoś kto jest otyły pracy na problemy z
dostaniem pracy. Czyli zamiast zobaczyć to w CV zaprasza się wyszystkich a
potem odrzuca?

Agata

23. Data: 2006-06-20 15:12:43

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-06-20 17:11:13 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Iwon(k)a* skreślił te oto słowa:

> a ja wciaz uwazam, ze do zadnego cv nie trzeba zdjecia, bo przeciez
> tylko na podtswie opisu osoby jeszcze nikogo nie zatrudnili. chyba zawsze
> jest jeszcze rozmowa kwlifikscyjna ;)

Czas kosztuje. Szkoda czasu i rekrutującego, i kandydata, jesli tylko
wygląd ma go zdyskwalifikować.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

Nie obrażaj krokodyla, zanim nie znajdziesz się na drugim
brzegu rzeki /przysłowie afrykańskie/

24. Data: 2006-06-20 15:13:22

Od: "ullaaa" <a...@...sygnatur.ce> szukaj wiadomości tego autora

A grupowicz Dunia napisał:
> Zadziwia mnie ta mania zdjec w
> cv, ot tyle. D.

Ale co tu zadziwia? Choćby połowa rekrutujących się nie przyznała, to
liczy się znacznie pierwszy efekt, jaki robi cv również wizualnie. CV
ze zdjęciem łatwiej skojarzyć z jakąś osobą. Zapada w pamięć wśród
tych bez zdjęcia.
Dajmy na to mamy dwie osoby o *podobnych* kwalifikacjach,
wykształceniu.. w dokonaniu wyboru nie tylko pomoże sama treść rozmowy
jeśli do niej dojdzie, ale także i wygląd, sposób zachowania i innych
milion rzeczy. Zdjęcie jest jednym z czynników, by CV zapamiętać, by
się nie wtopiło w ileśtam innych.

Wysyłając zdjęcia godzimy się na to i utrwalamy ten motyw, że i wygląd
jest brany pod uwagę w procesie rekrutacji nawet nie wymagających tego
stanowisk.. ale co tam, ja zazwyczaj dodaję.

--
ula mówi ahoj // ullaaa na op.pl // dżidżi: 3234801

25. Data: 2006-06-20 15:14:59

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agatek wrote:

> dostaniem pracy. Czyli zamiast zobaczyć to w CV zaprasza się wyszystkich
> a potem odrzuca?

Zaprasza sie tych, ktorzy pasuja na podstawie kwalifikacji i referencji,
a po rozmowie mozna sobie wybrzydzac. I jest to bardziej fair, bo
ludzie, ktorzy nie wygladaja jak modele czy maja o piec lat "za duzo"
tez maja szanse przekonac potencjalnego pracodawce.

D.
--
Sharks cause fatal injuries to about 12-25 humans per year.
Humans kill about 100 million sharks per year.

26. Data: 2006-06-20 15:18:13

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> wrote in message

> Nie rzadko się słyszy że tam ktoś kto jest otyły pracy na problemy z
> dostaniem pracy. Czyli zamiast zobaczyć to w CV zaprasza się wyszystkich a
> potem odrzuca?

tak. jesli powazny pracodawca i jakas z sensem firma, to zawsze
jest rozmowa kwalifikacyjna.

iwon(k)a

27. Data: 2006-06-20 15:21:36

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a wrote:

> no tak, ale napisals, ze znasz sie na robocie i nie potrzebny Ci wyglad,
> co chyba w parze nie idzie.

Do pewnego stopnia tak. W wiekszosci zawodow osobie, ktora jest naprawde
dobra, "wybacza sie" malo reprezentacyjny wyglad.

> a ja wciaz uwazam, ze do zadnego cv nie trzeba zdjecia, bo przeciez
> tylko na podtswie opisu osoby jeszcze nikogo nie zatrudnili.

Ja znam takich calkiem sporo, glownie Europejczykow zatrudnionych w
branzy IT w USA. To znaczy, nie tylko na podstawie cv, ale referencji,
rozmow telefonicznych z kandydatem i jego ex-pracodowcami itp. Nie
wszyscy jezdzili na rozmowy za ocean.
Choc ostatnio coraz wiecej potencjalnych pracodawcow zarzadza w takich
sytuacjach wideokonferencje :-)

> moze przez to, ze nie ma jakichs jasnych wyznacznikow i kazdy
> wpisuje, wkleja co sie da?

Dokladnie.
D.

28. Data: 2006-06-20 15:33:42

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> IT w USA. To znaczy, nie tylko na podstawie cv, ale referencji, rozmow
> telefonicznych z kandydatem i jego ex-pracodowcami itp. Nie wszyscy

ale mieli bezposrednia rozmowe z percodawca i o to chodzi.

> Choc ostatnio coraz wiecej potencjalnych pracodawcow zarzadza w takich
> sytuacjach wideokonferencje :-)

wlasnie.

iwon(k)a

29. Data: 2006-06-20 17:04:05

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, a był(a) to wtorek, 20 czerwca 2006 16:04 użytkownik
Lia, sącząc kawkę, wyklepał:

> Prawnei to wymaganei zdjęc na wiekszosc stanowisk jest niezgodne z prawem,
> znaczy z sygnowaną przez Polskę konwencją Międzynarodowej Organizacji
> Pracy. Jak się tego u nas przestrzega - widac.
> To, że np w GB nie wymaga sie zdjec - to własnie m.in. efekt
> przestrzegania prawa przez pracodawców.

Poważnie??? Toż ja wszędzie czytam, że zdjęcie w CV być musi, bo to podnosi
niejako walory tego CV, że to bardziej profesjonalnie itp. itd. Wylewasz na
mnie kubeł orzeźwiającej wody źródlanej! :)

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

30. Data: 2006-06-20 17:06:47

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-06-20 19:04:05 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Kruszyzna* skreślił te oto słowa:

> Poważnie???

Serio. Serio.
Ale teorai jedno, a praktyka drugie ;)

> Toż ja wszędzie czytam, że zdjęcie w CV być musi, bo to podnosi
> niejako walory tego CV, że to bardziej profesjonalnie itp. itd. Wylewasz na
> mnie kubeł orzeźwiającej wody źródlanej! :)

Bardziej profesjonalnie? 99% CV z osadzonymi zdjęciami wygląda fatalnie. Bo
ludzie sobie z tym po prostu nie radzą. Zdjęcia fruwają dowolnie po tym CV,
jakies rameczki, szlaczki, srutki pierdutki. Nie trzyma to jakis linii
równych z tekstem. Dla mnie tragedia.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

Nie obrażaj krokodyla, zanim nie znajdziesz się na drugim
brzegu rzeki /przysłowie afrykańskie/

allegro, aukcja - kupic, czy nie?
jak wam sie podobaja takie kreacje?
depilacja dla panów w Warszawie - gdzie ?
uchwyty (kółka bambusowe) do torebek?
OB czy Tampax?