[Trochę OT] Zdjęcie do CV

1. Data: 2006-06-19 18:53:26

Temat: [Trochę OT] Zdjęcie do CV
Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Omówione tu było co wypada a co nie przy różnych okazjach. Chciałam zapytać
Was jakiego typu zdjęcie umieścić w CV ( o ile umieszczać, bo słyszałam
różne opinie). Z jednej strony można dać zdjęcie "sztampowe" z dokumentów,
ale wolałabym jakieś lepsze.

Byłam ostatnio na sesji (mąż fotograf amator) i kilka wyszło całkiem. Nie
wiem czy się nadaje i czemu nie :)
http://photos1.blogger.com/blogger/2569/3042/320/IMG
_2308%20copy_res.jpg

Proszę o pomoc w częściowo modowym temacie (jak już o photoshopie było,
wygenerowanych modelkach, to i o tym może być :) )

Agata

2. Data: 2006-06-19 19:49:06

Temat: Re: [Trochę OT] Zdjęcie do CV
Od: "asias" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agatek"
> Byłam ostatnio na sesji (mąż fotograf amator) i kilka wyszło całkiem. Nie wiem
> czy się nadaje i czemu nie :)
Z jednej strony się nie nadaje, bo źle skadrowane (uciete z jednej strony) i zle
ustawione (za bardzo z gory i nierownolegle do sylwetki, dzieki czemu glowa
wydaje sie wieksza), ale z drugiej strony sie nadaje, bo moze jako
charakterystyczne zwrocic wieksza uwage. Moja droga przyjaciolka ktora trudni
sie zatrudnianiem ludzi twierdzi, ze wpadajace w oko fotografie daja sporo,
jesli cefałki sa na podobnym poziomie i jest ich duzo na dane stanowisko. Wiem,
ze nie rozstrzygnelam sprawy, ale moze zapodalam jakies nowe argumenty do
rozwazenia :)
AsiaS
*Prawdziwa mądrość nie opuszcza głowy*

3. Data: 2006-06-19 20:45:38

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agatek wrote:
> [...]
>
> Proszę o pomoc w częściowo modowym temacie (jak już o photoshopie
> było, wygenerowanych modelkach, to i o tym może być :) )

Ostatnio mialam okazje znisczyc 3 segregatory CV ze zdjeciami. Przy
niektorych zdjeciach rece opadaly. I chyba lepsze bedzie zawsze takie do
dokumentow, bo jakbym zobaczyla cv z twoja propozycja fotki, bo
skomentowalabym ja ze wlasnie jak z sesji zdjeciowej.
Swoja droga w tych cv bylo zdjecie, na ktorym widac ze gosc stal z lyzka
przy woku :) Inny wydrukowal sie na A4 i zszyl z cv :D

Zazula

4. Data: 2006-06-19 21:00:11

Od: "ullaaa" <a...@...sygnatur.ce> szukaj wiadomości tego autora

A grupowicz Zazula napisał:

> Swoja droga w tych cv bylo zdjecie, na ktorym widac ze gosc stal z
> lyzka przy woku :) Inny wydrukowal sie na A4 i zszyl z cv :D

Huehe, pierwsze by przeszło przy rekrutacji do jakiejś restauracji, a
drugie do agencji modeli, może złożyli z rozpędu ;)

A co do pytania Agatka.. wydaje mi się, że wszystko zależy o jaką
pracę się ubiegamy. Wysyłając CV do pubów itp. w Anglii, nie
załączałam sztywnych zdjęć w białej koszuli, tylko jakieś bardziej z
luzem i przyznam, że mojej szefowej takie się właśnie podobało (ale u
nich, przynajmniej tak z kilku źródeł słyszałam, nie ma takiego trendu
ze zdjęciami w CV, może to ze względu na to dążenie do wyrównywania
szans bez wzgledu na płeć, pochodzenie itp, no ale to OT).

No cóż.. Coraz więcej firm szuka osób "młodych, dynamicznych,
odwaznych" i takie tam. Niesztampowe zdjęcie może komuś przypaść do
gustu, zwrócić uwagę, ale także zwrócić uwagę na minus. Chyba trzeba
uruchomić czuja.

--
ula mówi ahoj // ullaaa na op.pl // dżidżi: 3234801

5. Data: 2006-06-20 08:03:32

Temat: Re: [Bardzo OT] Zdjęcie do CV
Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agatek wrote:

> zapytać Was jakiego typu zdjęcie umieścić w CV ( o ile umieszczać, bo
> słyszałam różne opinie).

Ja wiem, ze w Polsce jest "moda" na zdjecia do cv, ale jak dla mnie to
jest jakies strasznie burackie (podobnie jak dopisywanie wieku, stanu
cywilnego, ilosci potomostwa itp.). Jasne, pewnie wiekszosc obawia sie,
ze na cv bez fotki nikt nie spojrzy, ale moze warto juz przerwac ten trend ?

D.
--
Sharks cause fatal injuries to about 12-25 humans per year.
Humans kill about 100 million sharks per year.

6. Data: 2006-06-20 08:04:55

Od: "Margaret" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dunia wrote
> [...]
> stanu cywilnego, ilosci potomostwa itp.). Jasne, pewnie wiekszosc
> obawia sie, ze na cv bez fotki nikt nie spojrzy, ale moze warto juz

niedawno na Gw specjalisci udzielali rad by CV umieszczać tylko i
wyłacznie gdy domaga sie tego pracodawca.

7. Data: 2006-06-20 08:14:30

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na cv bez fotki nikt nie spojrzy, ale moze warto juz przerwac ten trend ?

Hm, daty urodzenia nie wpiszesz do CV? To jest dziwne ,bo pracodawcy lepiej
się myśli widząc czy kandydat ma 25 czy 45 lat... niezależnie od
doświadczenia.

Potomstwa nie wpisuję, zresztą moje na tyle odchowane już, że nie powinno
stanowić problemu.

A zdjęcia to nie tylko polski wymysł - Niemczech też się dołącza zdjęcia,
tylko właśnie nie takie paszportowe, a zupełnie inne, np na ciemnym tle, z
nieco luźniejszą miną, żeby było widać że jest się pogodnym, sympatycznym
człowiekiem a nie wystraszonym kandydatem:)

Słyszałam natomiast że w UK zdjęć się nie dodaje, więc co kraj to obyczaj...

Agata

8. Data: 2006-06-20 13:33:52

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agatek wrote:

> Hm, daty urodzenia nie wpiszesz do CV?

Nie. Nie wpisuje, a wlasnie szukam pracy. Jakos potencjalnym pracodawcom
to nie przeszkadza. Moze dlatego, ze potencjalni pracodawcy to czolowe
uniwersytety, agencje kosmiczne, miedzynarodowe koncerny itp. a nie
firma krzak w Pcimiu ;-)

> To jest dziwne ,bo pracodawcy lepiej się myśli

Nie jest to moim priorytetem.

> A zdjęcia to nie tylko polski wymysł - Niemczech też się dołącza
> zdjęcia,

Ja tego nie robilam, a prace dostalam.

I bardzo sie ciesze, ze w kregach, w ktorych sie obracam, wiek czy fakt
bycia "pogodnym" ma bardzo male znaczenie.

D.

9. Data: 2006-06-20 13:56:33

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze dlatego, ze potencjalni pracodawcy to czolowe uniwersytety, agencje
> kosmiczne, miedzynarodowe koncerny itp. a nie firma krzak w Pcimiu ;-)

Kurcze ja jako świeżo upieczony chemik też do Pcimia nie będę aplikować.
Wszędzie gdzie wysyłałam pisałam wiek. Kurcze, może też płci nie
umieszczać?? Co pracodawcy za różnica jakiej płci pracownika zatrudnia?

> Ja tego nie robilam, a prace dostalam.

A ja robiłam i też dostałam. Pewnie w pewnym momencie rekrutacji zdjęcie nie
jest już potrzebne. Być może jednak na początku jak kandydatów jest dużo,
odseparowanie ich po wyglądzie - ten niechluj, ten zapuszczony, ten
niereprezentacyjny itd. ułatwi sprawę? Nie wiem, gdybam. Pytanie czy
zaszkodzi??

Agata

10. Data: 2006-06-20 14:03:34

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> wrote in message
> Kurcze ja jako świeżo upieczony chemik też do Pcimia nie będę aplikować.
> Wszędzie gdzie wysyłałam pisałam wiek. Kurcze, może też płci nie
> umieszczać?? Co pracodawcy za różnica jakiej płci pracownika zatrudnia?

moze w Polsce jest dobrze umiescic wiek. w wielujednak zagranicznych
firmach nie umieszcza sie lat, i parcodawca nie moze cie o to bezposrednio
zapytac, bo mozesz go zaskarzyc o dyskryminacje ;)

> [...]
> dużo, odseparowanie ich po wyglądzie - ten niechluj, ten zapuszczony, ten
> niereprezentacyjny itd. ułatwi sprawę? Nie wiem, gdybam. Pytanie czy

przeciez pracodawca zawsze chce sie spotkac z dana osoba wiec
najpierw to CV ma go zainteresowac, a potem ew oceni aplikanta
na rozmowie kwalifikacyjnej.

iwon(K)a

allegro, aukcja - kupic, czy nie?
jak wam sie podobaja takie kreacje?
depilacja dla panów w Warszawie - gdzie ?
uchwyty (kółka bambusowe) do torebek?
OB czy Tampax?