Beef Jerky?

1. Data: 2011-03-30 11:46:54

Temat: Beef Jerky?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ochotę...
http://www.youtube.com/watch?v=vcm0pBzsaiY&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=NcMDN6RbqsM&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=yUHsZckPJzU
http://www.youtube.com/watch?v=eBn7_PH9gBU&NR=1
Ktoś robił?

2. Data: 2011-03-30 11:57:49

Temat: Re: Beef Jerky?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Mar 2011 13:46:54 +0200, Ikselka napisał(a):

> Mam ochotę...
> [...]

http://www.youtube.com/watch?v=A7MMTvZ603g&feature=r
elated
Ślinka mi leci 3-)

3. Data: 2011-03-30 12:02:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Mar 2011 13:57:49 +0200, Ikselka napisał(a):

elated
elated

> http://www.youtube.com/watch?v=A7MMTvZ603g&feature=r
elated
> Ślinka mi leci 3-)

A tu czosnkowe i teriyaki:
http://www.youtube.com/watch?v=gFclh0aE2Q0&feature=r
elated
Nie wytrzymam. Jadę po zakupy.

4. Data: 2011-03-30 12:51:49

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam ochotę...
> [...]

Suszona wolowina :-(
Lepiej strogonofa zrobic, albo zjesc carpaccio :-)

5. Data: 2011-03-30 13:15:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Mar 2011 14:51:49 +0200, Misiek napisał(a):

elated
elated

> Suszona wolowina :-(
> Lepiej strogonofa zrobic, albo zjesc carpaccio :-)

Potrzebuję wartościowej, bogatej w żelazo!!! przegryzki dla siebie, a
równocześnie mężowi chcę zrobić coś "męskiego" do wódeczki na wędkarskie
wyprawy - ma być smacznie, wygodnie, nietucząco i odżywczo, no i - lekko.
No i żebyśmy oboje byli zadowoleni :-)

PS. Mąż właśnie (zamiast mnie) pojechał do miasta "zapolować" na dobrą
polędwicę u znajomych w hurtowni. Wieczorem nastawiam suszenie.

6. Data: 2011-03-30 13:39:29

Od: Zakarm <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> PS. Mąż właśnie (zamiast mnie) pojechał do miasta "zapolować" na dobrą
> polędwicę u znajomych w hurtowni. Wieczorem nastawiam suszenie.

Salata tez jest git !

7. Data: 2011-03-30 13:40:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Mar 2011 15:39:29 +0200, Zakarm napisał(a):

> Salata tez jest git !

Ale apetytu nie zaspokaja 3-)

8. Data: 2011-03-30 15:02:38

Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

> PS. Mąż właśnie (zamiast mnie) pojechał do miasta "zapolować" na dobrą
> polędwicę u znajomych w hurtowni. Wieczorem nastawiam suszenie.

to z poledwicy musi byc? to faktycznie szkoda wołowinki.

Protz

9. Data: 2011-03-30 15:25:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Mar 2011 17:02:38 +0200, Protz napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

> to z poledwicy musi byc? to faktycznie szkoda wołowinki.

Moze być z każdego innego chudego kawałka, np udźca czy ligawy, byle mięso
nie było przerośnięte tłuszczem - tłuszcz podczas przechowywania zjełczeje
i popsuje smak wyrobu. Akurat mam dostęp do względnie (względnie!) taniej
polędwicy, a chodzi mi o to, żeby w mięsie było jak najmniej tłuszczu i
żeby mięso było naprawdę miękkie, więc dlatego polędwica.
Ligawa (tzw fałszywa poledwica) jest chuda, ale twarda, choć myślę, że
kilkugodzinne marynowanie tak cieniutkich plasterków mięsa w sosie sojowym
i przyprawach (ocet winny ciemny, czosnek, cukier brązowy, chilli, sos
tabasco ale niekoniecznie) nada miękkość nawet twardszemu mięsu, co
wypróbowałam już przy innych okazjach.

A czy szkoda wołowinki? - jerky to wg mnie rzecz delikatesowa,
superciekawostka, rarytas, specjał do podawania w plenerze czy podczas
spotkań z przyjaciółmi (przecież nie będziemy tym karmić osób
przypadkowych!), wielka atrakcja także dla panów do wódeczki, podobno nawet
dzieci za tym mięskiem przepadają - wiec chciałabym spróbować to zrobić, a
w końcu tatara też nie jada się codziennie :-)

10. Data: 2011-03-30 15:32:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Mar 2011 17:25:02 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> dzieci za tym mięskiem przepadają - wiec chciałabym spróbować to zrobić, a
> w końcu tatara też nie jada się codziennie :-)

Już sobie wyobrażam "toto" podane na półmiseczku razem z suszonymi
pomidorami i piórkami cebuli lub czosnku do przegryzania, w towarzystwie
jakiegoś ciekawego ostrego sosu-dipu na bazie tabasco lub worchester...
Oczyma wyobraźni już widzę ten zachwyt spod przymkniętych z lubości powiek
MŚK i gości 3-)

lazanie
miód
Dlaczego niekoniecznie wegetarianizm?