Bez gotowania?

1. Data: 2004-07-26 12:26:59

Temat: Bez gotowania?
Od: "gosia" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam taki problem: wskutek działań siły wyższej (czytaj: przeprowadzki)
zostałam brutalnie pozbawiona dostępu do urządzeń gotujących - nie mam ani
kuchenki gazowej, ani mikrofalowej, ani piekarnika - po prostu nic (no z
wyjątkiem czajnika elektrycznego, ale to nie wielka pociecha). No i pytam
się: macie jakieś pomysły na dania przypominające nieco choćby obiad, które
bez tego całego kuchennego ustrojstwa do się przyrządzić? Repertuar sałatek
już wyczerpałam, a i domownicy trochę się już buntują na zieleninę jedzoną
codziennie :(. Ciągłe jedzenie w restauracjach też nie wchodzi w grę, jako
że remont baaaardzo uszczupla budżet...

W zamian odwdzięczam się niezłym przepisem na makaron (jest to taki makaron
jak w Pizza Hut - ze szpinakiem i łososiem, jak dla mnie rewelacja)

Składniki:
- opakowanie (czyli ok. 250 g) wędzonego łososia
- 1 kg szpinaku świeżego, ewentualnie opakowanie mrożonego, ale ze świeżym
lepsze
- trochę masła
- kubełek śmietany (200-250 ml) 18-22%
- przyprawy (ja używam tylko soli i białego pieprzu, ale to już wedle
uznania)
- ofkors makaron (ja preferuję grube rurki, znaczy penne)
- parmezan do posypania

Przygotowanie:
- makaron ugotować na półtwardo
- na jednej patelni / garnku przyrządzić szpinak, tzn podsmażyć go na maśle
i soląc
- na drugiej patelni podsmażyć łososia na maśle - nie przyrumieniać,
posmażyć tak żeby się zrobił jasny a nie taki łososiowy ;). Jak już się
rozjaśni ten łosoś, to zalewamy go śmietaną i dusimy kilka minut,
przyprawiamy do smaku (uwaga, łosoś jest słony!). Jeśli śmietana była
rzadka, można zagęścić sos mąką.
- do "patelni łososiowej" wrzucamy szpinak i mieszamy całość już bez
podgrzewania
- wszystko układamy pięknie na talerzu i posypujemy parmezanem
- zjadamy z zachwytem :)

1. Data: 2004-07-26 12:39:05

Temat: Re: Bez gotowania?
Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Makaron chinski-ryzowy zalewa sie goraca woda. Do tego jeden z sosow w
sloiczkach i masz cos na ksztalt spagetii. Zawsze mozesz odac z czyms co
uwielbiam (1-2 razy na dwa tygodnie) parowki kotlinskie. Piec paroweczek
w puszce z pysznym pomidorowym sosikiem...
Zawsze tez mozesz tunczyka w kwalkach lub np makrele w pomidorach
rozetrzec z serem bialym poltlustym lub tlustym. Na bagietce z koperkiem
lub pietruszka to po prostu pychota...

Pozdrawiam

Maciek

--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

1. Data: 2004-07-26 13:42:26

Od: "kragmel" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gorącą wodą zalewa się makarony chińskie ryżowy i sojowy. no i kuskus.
czyli czajnik wystarczy na kawałek gorącego obiadu :)

1. Data: 2004-07-26 14:37:33

Od: "gosia" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszelkie pasty twarogowo-jakieśtam, to i owszem :) Tyle że to bardziej
śniadaniowo-kolacyjne niźli obiadowe danie, przynajmniej w moim odczuciu.
Ale w pełni się zgadzam, że to pychota :)))

1. Data: 2004-07-26 14:38:47

Od: "gosia" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kragmel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> gorącą wodą zalewa się makarony chińskie ryżowy i sojowy. no i kuskus.
> czyli czajnik wystarczy na kawałek gorącego obiadu :)

Chińskie makarony już włączyłam do menu, ale dzięki za przypomnienie o
wynalazku zwanym kuskus! Na śmierć o nim zapomniałam...

1. Data: 2004-07-26 15:10:54

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gosia" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kuchenki gazowej, ani mikrofalowej, ani piekarnika - po prostu nic (no z
> wyjątkiem czajnika elektrycznego, ale to nie wielka pociecha).

niewielka jak niewielka:) platikowy garnek o nazwie cud kochenny tupperware,
po zalaniu goraca woda ugotuje bez gazu makaron i warzywa, pierogi.

http://www.tupperware.pl/today/1544.html

1. Data: 2004-07-26 16:57:08

Od: "kragmel" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chińskie makarony już włączyłam do menu, ale dzięki za przypomnienie o
> wynalazku zwanym kuskus! Na śmierć o nim zapomniałam...

proszę. to mój ratunek w napadach straszliwego lenistwa ;)

1. Data: 2004-07-26 17:32:34

Od: "gosia" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> proszę. to mój ratunek w napadach straszliwego lenistwa ;)

Fakt, na lenistwo także dobry :)

1. Data: 2004-07-26 18:05:26

Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gosia" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> Mam taki problem: wskutek działań siły wyższej (czytaj: przeprowadzki)
> zostałam brutalnie pozbawiona dostępu do urządzeń gotujących - nie mam ani

Witam!
Można robić wszelkiego rodzaju chłodniki. Wprawdzie to też zielenina, ale inaczej
podana niż sałatka.
Pozdrawiam!
Agnieszka i Złota Rybka :-)

--
Radio - to cudowny wynalazek!

co zrobic
Marynowanie pieprzu
Zamarynowałem imbir. Kiedy można go otworzyć?
coś dla szpinakożerców
Boczniaki