Bicie serca/pytanie

1. Data: 2001-09-28 02:07:49

Temat: Bicie serca/pytanie
Od: "Peter D." <d...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam 27 lat,prowadze naprawde zdrowy tryb zycia,nigdy nie mialem
najmniejszych problemow z sercem i zadnych podstaw by je kreowac.Opisze
teraz cos co zdazalo sie juz w moim zyciu ale bardzo rzadko.Gdy badam sobie
puls czuje jak serce pracuje uderzenie po uderzeniu ale czasami zatrzymuje
sie i nastepne uderzenie jest mocniejsze i wszystko powraca do normy:
bum...bum...bum..........BUM...bum...bum...
Zawsze myslalem ,ze to jakis miesien mi skacze w klatce piersiowej ,zreszta
to zdarzalo sie tak rzadko ze nic nie kumalem.Ale przez ostatnie trzy dni
mam to czasami nawet kilka razy na minute az mi oddech zabiera.W ogole te
trzy dni byly zastanawiajace.Dzien 1,goraczka (nagla)39.5 Dzien2,troche
mniejsza Dzien 3 stan podgoraczkowy i bol w klatce piersiowej.Poszedlem do
lekarza(mieszkam w Stanach)EKG nic nie wykazalo bo jak na zlosc akurat wtedy
serce bilo rytmicznie.Zbadali krew ,mocz etc. i nic.Zero objawow zapalenia
pluc i serce bije dobrze(patrz EKG)Lekarka dala mi antybiotyk bo mialem
czerwone gardlo,chociarz w ogole nie bolalo i na dzien czwarty budze sie
spocony ale bez goraczki,silny ,prawie zdrowy.Bol w klatce ustapil ale
nierytmiczne bicie serca nie.Raz mam to kilkanascie razy na godzine,innym
razem przerwa.Nie mam zadnej kontroli nad tym.Co o tym myslicie ?Sa jakies
metody by to zbadac.Obawiam sie ,ze jak pojde do specjalisty i "to" nie
nastapi to nie dojdzie do przyczyny.Ale moze sie myle??

2. Data: 2001-09-28 12:44:53

Temat: Re: Bicie serca/pytanie
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> metody by to zbadac.Obawiam sie ,ze jak pojde do specjalisty i "to" nie
> nastapi to nie dojdzie do przyczyny.Ale moze sie myle??

witam.
najlepiej zrobisz jak pojdziesz do lekarza najlepiej rodzinnego opowiesz co sie
dzieje i poprosisz o tzw badanie holterowskie. holter, jest to urzadzenie,
ktore dziala podobnie jak elektrokardiograf, wielkosci walkmana, ktore nosi sie
przez 24 godziny. bada ono rytm serca przez cale 24 godziny, wiec jezeli
podobne sytuacje zdarzaja Ci sie kilka razy dziennie, to holter napewno je
wykryje.

pozdrawiam
Anhela

3. Data: 2001-09-28 12:58:03

Od: "Tomasz Dąbrowski" <t...@B...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tak miewam raz na jakiś czas, tak rzadko, że nie pamietam kiedy ostatnio.
Najgorsze jest ogarniające uczucie niepokoju.
Idź jeszcze raz do lekarza, tylko sie pospiesz, bo z serduchem nie ma żartów
(mimo, żeś młody).
Tomek

4. Data: 2001-09-28 19:51:21

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Dąbrowski" <t...@B...com.pl>
napisał w wiadomości news:9p1s80$3mk$1@news.onet.pl...
> Ja tak miewam raz na jakiś czas, tak rzadko, że nie pamietam kiedy
ostatnio.
> Najgorsze jest ogarniające uczucie niepokoju.

Miewałem tak dość często. EKG nic nie wykazywało.
Po przejściu na opty dietę pojawiało się jeszcze sporadycznie przez kilka
miesięcy, a już od trzech lat nie wiem, że mam serce (oczywiście jako
narząd) :-).

Pozdrawiam
Leszek

5. Data: 2001-09-29 12:45:08

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Peter D." <d...@j...com> napisał w wiadomości
> [...]
> mniejsza Dzien 3 stan podgoraczkowy i bol w klatce piersiowej.Poszedlem do
> lekarza(mieszkam w Stanach)EKG nic nie wykazalo bo jak na zlosc akurat

Witam

Najprawdopodobniej masz skurcze dodatkowe - pojedyncze zwykle nie
świadczą o niczym poważnym i występują bardzo często. Częściej występują
przy niedoborach elektrolitowych ( potas, magnez) . Jeżeli rzeczywiście
mialbyś ich dużo to można sprawdzić ich ilość i morfologię w badaniu Holtera
ale o jego konieczności powinien zadecydowac internista .

Pozdrawiam

regen

[OT?]
wysilek fizyczny, a wady wzroku