Re: Biedoń w Słupsku

From: Fragi <s...@o...pl>
Subject: Re: Biedoń w Słupsku
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<m6h97f$rq2$1@news.icm.edu.pl>
<X...@1...0.0.1>
<1bqawckmtfu4k$.1s6giv50qktz$.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<m6joem$4on$1@news.icm.edu.pl>
<X...@1...0.0.1>
<m6kqqi$25s$1@news.icm.edu.pl>
<1j7cyiacbvjxi$.1cndpknlvdj9u.dlg@40tude.net>
<m6vcqj$krb$1@node2.news.atman.pl>
<mydus1j4cmh0.ctxtmubwpz2v$.dlg@40tude.net>
<m6vgqr$ion$1@news.icm.edu.pl>
Date: Fri, 16 Jan 2015 20:20:16 +0100

Dnia Thu, 18 Dec 2014 22:27:33 +0100, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Fragi" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

..

> To kwestia- szczerości chyba. Sprawia wrażenie prawdziwego. Jako takie-
> apeluje do naszych serc. Jednak bombardowanie zdjęciami mężczyzny na wózku
> mówiącego, że chce tylko pracy od pełnosprawnego- jest...niesmaczne.

A tutaj to nie wiem, o czym piszesz. Coś pewnie przeoczyłam.
Musiałabym znać szczegóły, by móc się ustosunkować.

> [...]
> później. Matka brała zasiłek, a po jej śmierci jego opiekunowie dostawali na
> niego niezły zasiłek. Ponieważ był czarny i niewidomy- dostawał niezłą kasę.
> W kościele, do którego czasem zaglądał- okazało się, że ma zdolności
> muzyczne- bez nut zagrał na organach. I teraz- czy uważasz, że jego geniusz
> by się rozwinął? Czy wielbił by jego muzykę cały świat? A moze bardziej
> prawdopodobne- że skończył by dorabiając sobie do zasiłku socjalnego grą w
> kościele na mszy- i poza wąskim gronem kumpli nikt by o nim nie usłyszał? Co
> (i dlaczego) obstawiasz? A może inny rozwój wypadków?

Nie jestem Duchem Świętym, ale uważam, że tak. Jego geniusz by się
rozwinął. I usłyszałby o nim cały świat. Ponieważ tak miało być :)
Po to IMO m.in. przyszedł na świat - by pokazać ludziom nieskończone piękno
muzyki, by móc dzielić się z innymi tą częścią siebie, obdarzoną tak
wielkim talentem.
IMO Ray bez muzyki nie mógłby żyć. "Umierałby" psychicznie. Dlatego też
myślę, że jego umiłowanie muzyki, talent i 'przeznaczenie' prowadziłyby go
po drogach, na których mógłby się dalej rozwijać i realizować. Czasami
wystarczy jedna osoba, która gdzieś nas usłyszy/zobaczy/przeczyta i
dostrzeże w nas wyjątkowowść czy np. tę iskrę geniuszu, której już nie
pozostawi, a pociągnie ku gwiazdom. Tak więc, gdyby nawet, jak napisałeś,
dorabiał sobie do zasiłku grą w kościele, którego wierni zaliczaliby się w
większości do osób starszych i niedosłyszących [to już moja wyobraźnia :)],
to moim zdaniem tak czy siak, pewnego słoneczngo dnia ktoś przyjezdny
"przypadkowo" [nie wierzę w przypadki :)] zawitałby na mszy i posłyszawszy
Raya już by go nie zostawił... :)

M.