Bigos z pieczarek

1. Data: 2002-11-30 13:04:03

Temat: Bigos z pieczarek
Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie - http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/przepisy3.htm do tej
potrawy mogą być inne późnojesienne grzyby np zimówki, boczniaki, wodnichy.
O tym że takie grzyby obecnie można zbierać przekonać się można odwiedzając
stronę http://www.grzyby.consoft.com.pl/wyprawa_24_11.02.ht
coś więcej o zimowych grzybach i gdzie ich szukać na stronie
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/zimowe_grzyby.ht
Życzę udanych potraw z grzybów i udanej wycieczki po zimowe grzyby...
gdzie występują obecnie dowiedzieć się można tu -
http://grzyby.and.pl/testy/index.php
Pozdrawiam
Zenit
www.grzybypodhala.prv.pl

1. Data: 2002-11-30 15:04:04

Temat: Re: Bigos z pieczarek
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Nov 2002 14:04:03 +0100, o...@p...onet.pl
wrote:

>Jak w temacie - http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/przepisy3.htm do tej
>potrawy mog? by? inne pó?nojesienne grzyby np zimówki, boczniaki, wodnichy.
>O tym ?e takie grzyby obecnie mo?na zbiera? przekona? si? mo?na odwiedzaj?c
>stron? http://www.grzyby.consoft.com.pl/wyprawa_24_11.02.ht
>co? wi?cej o zimowych grzybach i gdzie ich szuka? na stronie
>http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/zimowe_grzyby.h
tm
>?ycz? udanych potraw z grzybów i udanej wycieczki po zimowe grzyby...
>gdzie wyst?puj? obecnie dowiedzie? si? mo?na tu -
>http://grzyby.and.pl/testy/index.php
>Pozdrawiam
>Zenit
>www.grzybypodhala.prv.pl

a ja ktoregos dnia musialm sie troche miotac autem na skraju
trwanika na skraju parku, wykrecalam auto tylem do przodu na
malym zakrecie, waskim, z nastawianymi samochodami i w tym
wszystkim nagle cos ZASWIECILO...tzn w niklym odblasku moich
reflektorow cos zaczelo swiecic, tzn jakby mini lampki, na tle
ogolnej szarej szarosci zaswiecili mi nogi i spody kapeluszy
grzybkow co tam rozly...manerw wykonalam pare razy na pewno
robiac na ludziam wrazenie zlego paralityka za kierownica, ale
chcialam obejrzec jeszcze raz...no i znowu "swiecily". ladne to
bylo...na krasoludka z latarenka nie moglam czekac :(

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-30 22:19:22

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chcialam obejrzec jeszcze raz...no i znowu "swiecily". ladne to
> bylo...na krasoludka z latarenka nie moglam czekac :(

Witam
Prawdopodobnie były to czernidłaki kołpakowate (takie świeczki) naprawdę bardzo
smaczne grzyby - smakują jak cielęcina - ich wada to ta że trzeba je szybko
zbierać i do 2 godzin zrobić uczte... rozpływają się nie w ustach a same w
sobie.
Znam jednego z grzybiarzy który śmiał się że nigdy tych grzybów nie weźmie do
ust - a od tego roku szukał ich wytrwale.
Oczywiście nie polecałbym tych grzybów zbierać w mieście przy ulicach.
Pozdrawiam
Zenit

1. Data: 2002-12-02 23:48:04

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamas.hw" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Mają jedną wadę. Żadnego alkoholu przez cały następny tydzień
> ============
> --
DLACZEGO ?

pozdr
Ania
raczej nie pijąca, ale lubiąca być ograniczana !

1. Data: 2002-12-03 10:25:06

Od: "Kamas.hw" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> DLACZEGO ?

Metabolizm alkoholu w organizmie przebiega następująco:
alkohol etylowy --> aldehyd octowy --> kwas octowy --> woda +
dwutlenek węgla
aldehyd octowy jest silną trucizną, ale jego czas trwania jest
normalnie bardzo krótki. W czernidlakach znajduje się substancja
blokująca przemianę aldehydu w kwas octowy, a co za tym idzie jego
gromadzenie się w organizmie. Nawet kieliszek wina powoduje objawy
zatrucia aldehydem octowym ( bardzo nieprzyjemne ). Identyczna
substancja jest zawarta w anticolu, podawanym alkoholikom na odwyku
odwyku

--

pozdrawiam:-)
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)