Re: Boiler czy wymiennik ?

Data: 2010-07-28 16:35:00
Temat: Re: Boiler czy wymiennik ?
Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
wiadomości
news:e2dbc593-bfae-4bf6-ad20-4420d5bfb221@x21g2000yq
a.googlegroups.com...

> Piec będzie "uniwersalny" więc być może będę po prostu palił mało
> kalorycznych i tańszym ekogroszkiem , miałem lub owsem ...

Zapomnij, że będziesz palił małokalorycznym weglem w okresie letnim.
Będziesz miał same problemy z wygaszaniem się kotła i syfem.
Na taki węgiel możesz sobie pozwolić w okresie zimowym, kiedy kocioł
normalnie pracuje.

> Plus taki że woda bardzo szybko powinna się ogrzać i powinno być w
> miarę komfortowo ...

Najrosądniejszym rozwiązaniem jest kupić kocioł na ekogroszek z dodatkowym
rusztem i palić 2-3 razy w tygodniu na full np. drewnem, które jest tańsze
od węgla. Potrzebny jest tylko duży zasobnik ciepłej wody, który wystarczy
na kilka dni np. 700-1000 litrów.
Ale wtedy to już warto wejść w solary i grzać CWU słońcem nawet w okresie
zimowym.